کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تظاهرات گسترده در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو

8 بهمن 1401 ساعت 22:44

ساکنان سرزمین‌کهای اشغالی برای چندمین شنبه پیاپی، در تل‌آویو و تعداد دیگری از شهرهای سرزمین‌های اشغالی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.


به گزارش جهان نیوز، ساکنان سرزمین‌های اشغالی امروز (شنبه) بار دیگر در تل‌آویو و حیفا تجمع کرده و علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

رسانه‌های اسرائیلی شمار تظاهرات کنندگان را ده‌ها هزار نفر برآورد کرده‌اند. شنبه هفته پیش دست کم 110 هزار اسرائیلی تنها در تل‌آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو شرکت کردند.
 
شنبه‌های سرزمین‌های اشغالی به روزهای سیاه «بنیامین نتانیاهو» تبدیل شده‌اند.

صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به تندروی‌ها، اقدامات غیرقانونی و جولان کابینه افراطی راست‌گرایان اسرائیلی به خیابان‌ها می‌آیند و تا سرنگونی حزب «لیکود» و متحدانش، قصد تداوم اعتراضات را دارند.

فیلم

تظاهرات علیه نتانیاهو و اختلافات میان احزاب رژیم صهیونیستی پس از آن بالا گرفت که کابینه جدید تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در تاریخ چهارم ماه جاری میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند.

در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.


کد مطلب: 827365

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/827365/تظاهرات-گسترده-تل-آویو-حیفا-علیه-نتانیاهو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com