کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیرکشور: به‌کارگیری اتباع غیرمجاز ممنوع است

8 بهمن 1401 ساعت 15:05

وزیر کشور با اشاره به حضور اتباع غیرایرانی در کشور گفت: کارفرمایان ‌توجه کنند به‌کارگیری آن‌ها مادامی که شناسایی و احراز هویت نشوند غیرمجاز است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، احمد وحیدی ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین نشست مشترک معاونین استاندار، مدیران کل ستادی، فرمانداران و بخشداران استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد تأکید جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در نقاط مختلف کشور و استان تهران است.

وی با اشاره به حضور اتباع غیرایرانی در کشور افزود: برخی از این اتباع مجوز اقامت داشته و برخی فاقد مجوز بوده و در طرح سرشماری وزارت کشور شرکت نکرده‌اند و از نظر ما حضور آن‌ها غیرمجاز قلمداد می‌شود، بنابراین به‌کارگیری آن‌ها مادامی که شناسایی و احراز هویت نشوند غیرمجاز است.

وزیر کشور تصریح کرد: کارفرمایان باید به این نکته توجه کنند که این اتباع شناخته‌شده و در سرشماری حضور داشته باشند و کارت شناسایی برای آن‌ها صادر شده باشد.

وحیدی در ادامه با اشاره به صف‌های طولانی نانوایی‌ها در برخی نقاط تهران ابراز داشت: با افزایش سهمیه آرد یا نظارت باید این صف‌های طولانی در نانوایی‌ها حل شود تا آردهای تحویلی در چرخه مصرف استفاده شده و خارج از چرخه به فروش نرسد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره روند افزایشی بودن آمار مهاجرت‌ به استان تهران و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی تصریح کرد: این مسئله جدی است که باید برای آن برنامه نسبتاً جامعی پیش‌بینی شود، سیاست‌ اصلی مهاجرت معکوس است که برای آن توجه به روستاها و شهرهای کوچک اهمیت دارد تا این اتفاق رقم بخورد.

وزیر کشور تأکید کرد: بناست بخشی از جمعیت در شهرک‌های اقماری ساکن شوند، اما اصل موضوع مهم است که این حجم از مهاجرت با ظرفیت‌های زیستی استان تهران هم‌خوانی ندارد و باید زیرساخت‌ها برای اسکان در شهرک‌های اقماری ایجاد شود
وحیدی اضافه کرد: باید در طرح‌های آمایش سرزمینی برای این منظور برنامه‌ریزی شده و سیاست‌هایی را در نظر گرفت که نیاز نباشد افراد مهاجرت کنند که یکی از آن‌ها تولید اشتغال و ایجاد جاذبه‌ها در نقاط دیگر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش‌رو بودن ایام‌الله دهه فجر گفت: در این ایام پروژه‌های متعددی برای افتتاح آماده خواهد شد، دهه فجر دهه نشاط، امید و حرکت رو به جلو است.

وزیر کشور تصریح کرد: هر ساله در ایام‌الله دهه فجر نیروی جدیدی به مردم کشور تزریق می‌شود و با کمک همین انرژی جدید یک سال پر از تلاش دیگر را شروع خواهند کرد.

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: امسال در حالی به استقبال دهه فجر می‌رویم که انتهای یک شکست دیگر دشمن در فشار حداکثری و در تلاش برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور رقم خورده است، از این‌رو همه مردم کشور با شور و نشاط در برنامه‌های این دهه شرکت خواهند کرد و امیدواریم دهه پرنشاط و پرشوری داشته باشیم.


کد مطلب: 827346

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/827346/وزیرکشور-به-کارگیری-اتباع-غیرمجاز-ممنوع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com