پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کاشی اسلب

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 827312
در این مقاله درباره کاشی اسلب ،سرامیک پارکینگ و همچنین سرامیک دیوار پارکینگ توضیح دادیم.
تولید سرامیک به صورت اسلب یکی از فرآیندهای جدید در صنعت کاشی و سرامیک پارکینگ است که با تجهیزات پیشرفته صورت می‌گیرد. اندازه کاشی اسلب بسیار بزرگ‌تر از سرامیک‌های معمولی است. سرامیک دیوار پارکینگ امروزه بسیار محبوب است و جزء انتخاب‌های مورد علاقه معماران واقع شده‌است.

یکی از دلایل این امر کم بودن تعداد اتصالات بین آن‌ها، یکپارچگی و ظاهر خیره‌کننده‌شان است. کاشی‌های سرامیکی انتخابی عالی برای نماهای سطحی بزرگ در مکان‌های تجاری جهت ایجاد تأثیر بصری برای بازدید‌کنندگان هستند.

ضخامت کم سرامیک دیوار پارکینگ آن را به گزینه‌ای عالی برای پروژه‌های نوسازی تبدیل می‌کند. با ایجاد افکت‌های مختلف از جمله مات و براق، متالیک، شکری، ایجاد رگه روی بدن و با الهام از طبیعت می‌توان کاشی اسلب با جلوه‌های ویژه ساخت که چشم همه مخاطبان را به خود خیره کند. در این متن به بررسی تمام اطلاعات لازم در مسیر خرید کاشی اسلب می‌پردازیم.

کاشی اسلب چیست؟

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات و ابزار مدرن، تولید سرامیک پارکینگ رو به افزایش است، از طرفی استفاده از این سرامیک‌ها در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها افزایش یافته است.

برای توضیح بهتر اینکه سرامیک پارکینگ چیست می‌توان این نوع سرامیک را به صورت زیر تعریف کرد: این نوع سرامیک یک نوع سرامیک در اندازه‌ی بزرگ است. از این نوع سرامیک برای کف و دیوار ساختمان‌ها استفاده می‌شود. استفاده از کاشی و سرامیک برای محیط‌های بزرگ مانند سالن‌ها، رستوران‌ها و سینماها مناسب است.

این سرامیک به شکل اسلب یا ورق است.

کاشی اسلب

تفاوت سرامیک معمولی با سرامیک پارکینگ چیست؟

ابعاد
اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت سرامیک‌های معمولی با سرامیک دیوار پارکینگ ابعاد آن‌ها است. سرامیک‌های معمولی در ابعاد حداکثر ۴۰-۵۰سانتی‌متر تولید می‌شوند اما کاشی‌های اسلب در ابعاد بزرگ‌تر در بازار موجود است.
میزان پایین هدر دادن کاشی اسلب در نصب
سرامیک‌های اسلب معمولاً در هنگام نصب زباله کمتری تولید می‌کنند.

نصب سریع‌ تر سرامیک‌ های پارکینگ
با توجه به اینکه نصب سرامیک‌های بزرگ نیاز به افراد متخصص، تکنیک‌های نصب خاص و تجهیزات تخصصی دارد، اما نصب سرامیک‌های کوچک‌تر جزئیات بیشتری دارد و نیاز به زمان بیشتری برای نصب دارد، اما نصب سرامیک‌های بزرگ‌تر به زمان کم‌تری نیاز دارد.

خطوط دوغاب کمتر
به دلیل یکپارچگی سرامیک دیوار پارکینگ، خطوط دوغاب کمتری نسبت به سرامیک‌های کوچک دارند. استفاده از اسلب سرامیکی در سرویس بهداشتی، حجم و ابعاد فضا را در ذهن کاربر افزایش می‌دهد.

چرا بهتر است کاشی‌های اسلب را انتخاب کنید؟

استفاده از کاشی اسلب به جای کاشی‌های سنتی مزایای زیادی دارد، از جمله:
  • خطوط دوغاب کمتری دارند.

     تمیز کردن و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است.

     آن‌ها به صورت بصری چشم‌انداز اتاق را گسترش می‌دهند.

     به دلیل مشخصات آن‌ها، می‌توانید سرامیک پارکینگ را مستقیماً روی کاشی‌های کف موجود خود قرار دهید.

    دوام و ماندگاری بیشتری دارند.

    استفاده از آن‌ها در سطوح مختلف مانند بیرونی، داخلی، کف، دیوارها و وسایل ممکن است.

    به حداقل برش نیاز دارند.

    ضایعات کمتری نسبت به کاشی‌های با اندازه استاندارد ایجاد می‌کند.

اندازه کاشی‌ های اسلب چقدر است؟

یک کاشی از دو قسمت تشکیل شده است: بدنه اصلی و قسمت بالایی. قسمت اصلی و استخوانی شده‌ی کاشی، از یک قطعه خاک رس به نام بیسکویت کاشی ساخته شده است. قسمت بالای کاشی اسلب براق است.

تفاوت اصلی کاشی و سرامیک در استحکام آن‌هاست، بنابراین کاشی به دلیل نازکی و وزن فشار کمتر برای دیوارها استفاده می‌شود، اما سرامیک‌ها به دلیل پرس سنگین‌تر و استحکام بیشتر برای کف استفاده می‌شوند. کاشی‌های اسلب بزرگ هستند. برای دیوارهای خاص، کف، نیمکت‌ها، نماها و حتی روکش چینی برای مبلمان ایده‌آل هستند. اما زیبایی واقعی کاشی‌های اسلب در کاربردی بودن و اصالت آن‌ها نهفته است. 

هزینه نصب کاشی

نصب کاشی و سرامیک پارکینگ یکی از موارد رایج و پرکاربرد به عنوان پوشش نهایی دیوارها و کف ساختمان‌ها است. نصب کاشی را می‌توان یکی از روش‌های موثر در پوشش کف و دیوارها دانست که علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا، به عنوان یک مانع حرارتی نیز عمل می‌کند.

برای کسانی در فکر به کاشی‌کاری ساختمان خود هستند، اولین و مهم‌ترین مسئله برای آن‌ها معمولاً قیمت کاشی‌های نصب شده است. این موضوع غیرقابل انکار است که برخی از شرکت‌های خدماتی به دلایل مختلف هزینه اضافی برای کاشی‌ اسلب دریافت می‌کنند. معمولاً دستمزد نصابان سرامیک بسته به شرایط مختلف از جمله حجم سرامیک‌ها و حجم کار، ساعات کاری و... متفاوت است.

چرا انتخاب نوع مناسب سرامیک دیوار پارکینگ مهم است؟

انتخاب نوع مناسب کاشی اسلب ممکن است موضوعی نباشد که بلافاصله هنگام برنامه‌ریزی پروژه‌ی شما به ذهنتان خطور کند، اما در واقع، این پروسه یک جزء بسیار مهم در ساخت هر سازه‌ی ساختمانی است. کاشی‌ها یکی از اجزای اصلی ساختمان‌ها هستند. آن‌ها می‌توانند در ساختمان ارتباط بین دیوارها، تیرها و ستون‌ها با یک‌دیگر برقرار کنند. کاشی‌ها یک سطح صاف را فراهم می‌کنند.

نوع سرامیک دیوار پارکینگ می‌تواند بر شرایط و مقررات ساختمان شما تأثیر بگذارد.

هنگام در نظر گرفتن نوع کاشی‌ای که می‌خواهید استفاده کنید و یا نوع کفپوشی که می‌خواهید روی آن قرار دهید، باید شرایط ساختمان خود را در نظر بگیرید. در هر پروژه ساختمانی که روی آن کار می‌کنید، خواه یک پروژه خانه کوچک یا یک پروژه صنعتی بزرگ باشد، نوع کاشی اسلب که انتخاب کرده‌اید تأثیر قابل‌توجهی بر روی نوع مواد کفپوشی که روی آن می‌گذارید دارد.

تناسب با معماری ساختمان، ویژگی‌ های زیبایی شناختی موضوعی کلیدی است
هنگام تصمیم‌گیری در انتخاب نوع سرامیک پارکینگ، کاشی انتخابی شما باید با نمای ساختمان و محوطه شما هماهنگ باشد و بر زیبایی آن بیافزاید.

هر پروژه ساختمانی شامل انتخاب مناسب‌ ترین و مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین مصالح است
عوامل زیادی بر هزینه‌ها در هنگام طراحی و اجرای پروژه ساختمانی نقش دارند. در پایان، همه مایل‌ هستند در زمان و هزینه خود در آینده نزدیک و بلند‌مدت صرفه جویی کنند، بنابراین صرف زمان برای انتخاب به‌صرفه‌ترین سرامیک دیوار پارکینگ برای شما امری حیاتی است.

سرامیک پارکینگ

نکاتی در خرید سرامیک پارکینگ

کاشی‌کاری محوطه پارکینگ شما در واقع شبیه به تکمیل ظاهر ساختمان شما است.

این اولین منطقه از خانه یا محل کار ما یا هر موسسه تجاری است که بازدید‌کننده برای اولین بار به آن نگاه می‌کند. بنابراین، این منطقه باید همان تأثیر چشمگیر را مانند ظرافت خانه محقر شما از خود به جای بگذارد. هنگام انتخاب کاشی پارکینگ، چند فاکتور نیاز به توجه بی‌نظیر شما دارد. در این قسمت به بررسی مواردی که باید هنگام انتخاب سرامیک دیوار پارکینگ در نظر بگیرید می‌پردازیم:
  • تحمل بار و سختی سطح کاشی
    مقاومت در برابر لغزش سطح
    انتخاب الگوها و ظاهر سرامیک پارکینگ هماهنگ با نمای محوطه
    استحکام مواد تشکیل‌دهنده‌ی کاشی اسلب
    مقاومت سرامیک پارکینگ در برابر تغییرات آب و هوا
بسته به اینکه به دنبال کاشی اسلب برای پارکینگ خانه هستید یا پارکینگ صنعتی که مختص وسایل نقلیه سنگین است، استحکام اولین پارامتری است که باید بررسی شود. مواد مختلف کفپوش درجات مختلفی از مقاومت کششی یا مکانیکی را دارند.

این پارامتر را معمولاً می‌توان در ظرفیت باربری سرامیک‌های پارکینگ بررسی کرد.

مواد طبیعی مانند گرانیت، سنگ آهک و کوارتزیت بسیار قوی هستند و جزء محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای پارکینگ هستند. با این حال، دستیابی به منبع و کیفیت مواد اغلب در برای اکثر تولیدکنندگان دشوار است.
https://jahannews.com/vdca60nau49nue1.k5k4.html
jahannews.com/vdca60nau49nue1.k5k4.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *