چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

راهنمای خرید محصولات شیمیایی ساختمان

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 827264
از آنجا‌که در سال‌های اخیر روند ساختمان‌سازی از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است، تولید محصولات شیمیایی ساختمان یکی از الزامات این صنعت محسوب می‌شود.
راهنمای خرید محصولات شیمیایی ساختمان
از آنجا‌که در سال‌های اخیر روند ساختمان‌سازی از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است، تولید محصولات شیمیایی ساختمان یکی از الزامات این صنعت محسوب می‌شود. این محصولات نقش بسیار مهمی در ساختمان‌سازی ایفا می‌کنند تا آن‌جا که تعداد شرکت‌ها و مراکز تولیدی آن‌‌ها روز‌به‌روز در حال افزایش است. انواع چسب بتن، گروت، افزودنی‌های متنوع برای بتن، چسب مورد نیاز انواع کاشی و سرامیک، ماستیک و واتراستاپ‌های متنوع و... جزو پرمصرف‌ترین این محصولات شیمیایی به‌شمار می‌روند. در این مقاله قصد داریم تا با انواع محصولات شیمیایی کاربردی در عملیات ساختمان‌سازی و موارد استفاده هر کدام بیشتر آشنا شویم؛ بنابراین تا انتهای مقاله با ما بمانید.

محصولات شیمیایی در ساخت و سازها نقشی حیاتی دارند

 

فراموش نکنید که در این‌جا به امر مهمی مانند ساخت‌و‌ساز که با زندگی انسان‌ها سر‌‌و‌کار دارد اشاره می‌شود؛ بنابراین استفاده از ملزومات استاندارد مساله‌ای ضروری و کاربردی است. می‌توانید اسکلتی فلزی را در نظر بگیرید که بدون هیچ اصول امنیتی و استانداری پایه‌ریزی شده درحالی‌که هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد؟ بدون شک ساختمانی که بدون استفاده از این محصولات ساخته می‌شود عمر چندانی نخواهد داشت و جان بسیاری از انسان‌ها را به خطر خواهد انداخت. براین اساس بهتر است تا با توجه به اصول امنیتی و مهم دست به ساخت یک ساختمان زد. از جمله  موادی که اهمیت بالایی در ساخت‌و‌ساز دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محصولات روان کننده بتن و کاربرد آن ها

قابلیت و کارایی بهتر بتن از الزامات کار ساخت‌و‌ساز است؛ بنابراین برای کاربرد این فاکتور از محصولاتی به نام روان کننده بتن یا به تعبیری افزودنی‌های کاهنده آب استفاده می‌‌شود. این مواد با بهبود‌دهی عمل هیدراتاسیون در بتن کارایی و انسجام آن را افزایش می‌دهند و به صرفه‌جویی در آن کمک قابل توجهی می‌کنند. روان بودن بتن تاثیر بسیار زیادی در شکل‌دهی بهتر آن خواهد داشت؛ چراکه افزودنی‌ها موجب پراکنده شدن ذرات سیمان در بتن می‌شوند و غلظت و چسبندگی بالای آن را کاهش می‌دهند. مواد افزودنی یا کاهنده آب کیفیت، دوام، مقاومت و از همه مهم‌تر نفوذناپذیری بتن را به‌طرز قابل توجهی بالا می‌برند که این از کاربردهای مهم و غیرقابل چشم‌پوشی روان‌کننده‌ها محسوب می‌شود.   

گروت اپوکسی و کاربرد آن

 

این ماده که از عناصری مانند سیمان، ماسه و موادافزودنی تشکیل شده است بافتی شبیه به ملات با خاصیت انبساط دارد. به‌دلیل ماهیت مقاوم و مستحکم گروت اپوکسی نیروهایی وارد شده به آن به‌راحتی جذب می‌شوند و اثرات مخربی از آن‌ها به جا نمی‌ماند. این محصول شکل‌پذیری مناسب و قابل توجهی دارد و از چهار جزء بدون حلال شامل رزین اپوکسی، مش‌بندی سیلیسی، عمل آورنده آمینی و همین‌طور سخت‌کننده تشکیل می‌شود. بالا رفتن مقاومت سازه، قابلیت پر نمودن تمام درز و ترک‌های ساختمان، سخت شدن بدون انقباض، چسبندگی بالا و افزایش استحکام از جمله مزایای کاربرد گروت اپوکسی در ساخت‌و‌‌سازها به‌شمار می‌روند. جهت کاربرد صحیح این ماده باید کف سازی مناسب و استاندارد انجام شود به‌نحوی‌که عاری از هرگونه آلودگی، چربی و ... باشد. در مرحله دوم پرایمر اضافه  و سپس با ترکیب رزین و سخت‌کننده محلول روی قسمت مورد نظر مقاومت بالای ساختمان را شکل می‌دهند.   

ملات ترمیمی بتن و کاربرد آن

از دیگر مواد شیمیایی لازم جهت ساخت‌و‌ساز استاندارد و مستحکم ملات ترمیمی بتن است. سیستم‌های ترمیم ملات و بتن آسیب دیده ناشی از ضربه یا خوردگی طی دهه‌ها از مهم‌ترین محصولات در ساخت‌و‌سازها به‌حساب می‌آیند. می‌دانید‌که بتن ترکیبی حساس و آسیب‌پذیر است تا آن‌جا‌که در شرایط مختلف می‌تواند عکس‌العمل‌های متفاوتی از خود نشان دهد. خوردگی، ترک برداشتن، پوسته شدن، کرمو شدن و... از رایج‌ترین مشکلاتی‌اند که بتن را در خطر قرار می‌دهند. بنابراین تریمم بتن به‌کمک ملات ترمیمی انجام می‌شود که این ملات باید با بتن و میلگردهای کاربردی در ساختمان هماهنگ باشد. ملات ترمیمی سیمان بتن، ملات ترمیمی پلیمری بتن و ملات ترمیمی بتن برپایه اپوکسی از رایج‌ترین این محصولات به‌‌شمار می‌روند و در اغلب ساختمان‌ها قابل استفاده هستند.

جمع بندی

همان‌طور‌که گفته شد محصولات شیمیایی ساختمان از اصلی‌ترین ابزارهای کاربردی در ساخت‌و‌ساز آن‌ها محسوب می‌شود. در صورت عدم استفاده از این محصولات یا کاربردشان در کیفیت پایین باید منتظر تبعات بسیار بد آن بود که جان انسان‌ها را به‌خطر خواهد انداخت. از جمله این محصولات مهم می‌توان به روان‌کننده‌های بتن، گروت اپوکسی‌ها و ملات‌های ترمیمی اشاره کرد که اهمیت زیادی در ساخت‌و‌ساز دارند. این محصولات علاوه‌بر بالا بردن مقاومت ساختمان عمر آن‌ها را افزایش خواهند داد. جهت کاربرد این محصولات در سازه‌های خود بهتر است که آن‌ها را از مراکز حرفه‌ای و تخصصی سفارش دهید. این مراکز به کمک کارشناسان و افراد خبره در زمینه ساخت‌و‌ساز محصولات مورد نظر را به‌درستی در سازه به‌کار می‌برند و اطمینان خاطر شما را به‌دست خواهند آورد.
https://jahannews.com/vdcg3u97tak9xx4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3u97tak9xx4.rpra.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *