پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 827224
در پی حادثه حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر تمروز (جمعه) با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی تلفتی گفتگو کرد.
گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، در پی حادثه حمله مسلحانه امروز (جمعه) هفتم بهمن ماه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر تمروز (جمعه) با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی تلفتی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تسلیت و اظهار تأسف در این رابطه که به کشته شدن یک دیپلمات و مجروح شدن دو نفر دیگر از کارکنان این سفارت منجر شد، با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و خانواده این دیپلمات ابراز همدردی کرد.

امیرعبداللهیان، ضمن محکوم کردن این حادثه با اشاره به سوءاستفاده دشمنان دو کشور از حادثه امروز تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که این حادثه بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهاد‌های امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی همچنین مراتب تأسف و همدردی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان را به الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، دولت، مردم و بویژه خانواده حادثه دیدگان ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی و پیام تسلیت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پیشنهاد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و هماهنگی نهاد‌های امنیتی و قضایی دو کشور برای روشن شدن ابعاد حادثه استقبال کرد.

گفتنی است ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.
https://jahannews.com/vdccimq402bqii8.ala2.html
jahannews.com/vdccimq402bqii8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *