جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۵

حمله به سفارت آذربایجان در تهران/ یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند/ پلیس: فرد مهاجم دستگیر شد/ توضیحات فرد مهاجم درباره علت حمله/ دستور رئیسی برای بررسی همه جانبه حادثه سفارت آذربایجان +جزئیات و فیلم

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 827195
فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری فرد مهاجم به سفارت آذربایجان در تهران خبر داد.
حمله به سفارت آذربایجان در تهران/ یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند/ پلیس: فرد مهاجم دستگیر شد/ توضیحات فرد مهاجم درباره علت حمله/ دستور رئیسی برای بررسی همه جانبه حادثه سفارت آذربایجان +جزئیات و فیلم
به گزارش جهان نيوز، سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت از دستگیری فردی که صبح امروز با سلاح در حالیکه یکی از کارکنان سفارت در حال ورود به سفارت بوده به سفارت آذربایجان وارد شده بود خبر داد و گفت : این فرد صبح امروز با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی نموده که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

وی افزود: با سرعت عمل پلیس فرد مهاجم بلافاصله دستگیر و تحقیقات از وی ادامه دارد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده است عنوان داشت: در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان: رئیس نیروهای محافظ سفارت در تهران کشته شد
ساعت ۸:۳۰ به وقت باکو حمله مسلحانه‌ای به سفارت ما در تهران صورت گرفته است.

ضارب با اسلحه خودکار به اتاقک نگهبانی امنیتی مقابل سفارت حمله کرده و رئیس نیروهای محافظ سفارت را کشته است. دو نفر از نگهبانان نیز حین تلاش برای جلوگیری از این حمله مجروح شده‌اند اما وضعیت آنها بحرانی نیست.

فرد مهاجم به سفارت آذربایجان: فروردین امسال همسرم به سفارت آمده و دیگر برنگشته است
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: ساعت ۸ صبح امروز یک پراید مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران توقف می‌کند و با سلاح وارد ساختمان سفارت می‌شود. پس از حمله یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر مجروح می‌شوند.

در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده: فروردین امسال همسرم به سفارت آذربایجان به تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. در مراجعات مکرر به سفارت هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست.امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت بروم.کنعانی: حادثه سفارت آذربایجان با حساسیت بالا در حال بررسی است

کنعانی: حادثه سفارت آذربایجان با حساسیت بالا در حال بررسی است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.

نتیجه بررسی‌های اولیه مقامات و دستگاه‌های ذیربط، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است، فلذا با توجه به‌ ورود فوری دستگاهها و نهادهای ذیربط انتظامی، امنیتی و قضائی، توصیه می گردد رسانه ها از انتشار اخبار غیرموثق و گمانه زنی‌ها در این رابطه اجتناب نمایند.

 
دستور رئیسی برای بررسی همه جانبه حادثه سفارت آذربایجان
 
جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت:

حادثه تلخ حمله به سفارت کشور برادر و همسایه جمهوری آذربایجان را محکوم میکنیم. آیت الله رئیسی بلافاصله پس از شنیدن این خبر ناگوار دستور بررسی همه جانبه موضوع را صادر و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت، ملت و بازماندگان دیپلمات جانباخته اعلام و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کردند.
 
https://jahannews.com/vdcjhaeoiuqe8vz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhaeoiuqe8vz.fsfu.html
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
حرکت رییس پلیس عالی بود و سریعا شخصا در محل حاضر شد تا استکبار نتواند اقتدار ایران را زیر سوال ببرد، ایران در قله ی اقتدار جهان و خار چشمان امریکا است
Iran, Islamic Republic of
افرادی که منفی میدهند قطعا یا بی بصیرتند یا تفکر صهیونیستی دارند و یا آلبانی نشین هستند
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها و مراجع انتظامی، امنیتی و قضایی کشور مراقب باشند تا "روایت اول" از این حادثه به دست رسانه های دشمن، تجزیه طلبان و حتی رسانه های آذربایجان نیفتد .
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل و مزدورانشان حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران دست داشتن
اشکذی-شی
Iran, Islamic Republic of
سلام-چرا از را قوه قضایه وقانون پی گیری اختلافشان با همسرش انجام نداده؟