جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

استعلام قیمت میلگرد

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 827040
در این مقاله عوامل موثر بر قیمت میلگرد به تفکیک بیان شده و معتبرترین مرجع برای خرید، به همراه نحوه استعلام قیمت میلگرد از آهن آنلاین شرح داده شده است.
مجموعه آهن آلات آهن آنلاین، یکی از مراکز فعال در زمینه تامین و توزیع انواع آهن آلات است. این مرکز انواع میلگرد که از پرمصرف‌ترین اقلام آهن‌آلات محسوب می‌شود را با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند. استعلام قیمت میلگرد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان است. به‌طورکلی محصولات فولادی به‌صورت روزانه نوسان قیمت دارند؛ در بعضی روزها این نوسان‌ها محدود است و اختلاف چندانی با روز قبل ندارد، اما گاهی اوقات هم روندهای افزایشی یا کاهشی به یکباره در چند ساعت تغییر می‌‌کند.
 
میلگرد به صورت بندیلی، در تصویر نمایش داده شده است

این مسئله برآورد نرخ پیمانکاران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این‌گزارش بررسی می‌کنیم که قیمت میلگرد آجدار A3 و سایر گریدها نیز، به‌صورت کیلویی اعلام می‌شود یا میله‌ای. همچنین درباره اینکه باید نرخ این محصول را در بازار بررسی کنید یا کارخانه، صحبت خواهیم کرد. در نهایت، ویژگی‌های آهن آنلاین به‌عنوان بهترین منبع برای استعلام قیمت میلگرد را توضیح می‌دهیم.

عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد

اولین و مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت میلگرد، عرضه‌وتقاضاست. وقتی عرضه‌و‌تقاضا در سطح تعادل قرار دارد، روند نرخ ثابت خواهد بود، مگر اینکه اتفاقی شرایط بازار و قیمت مواد اولیه را تغییر بدهد. اما وقتی عرضه‌وتقاضا در سطح تعادل قرار ندارند، بازار نوسان‌های شدیدی را تجربه می‌کند و حتی کارخانه‌های تولیدکننده هم امکان کنترل آن را نخواهند داشت.

سایر عواملی که ممکن است روی نوسانات بازار و قیمت میلگرد تأثیر داشته باشند را در ادامه بررسی می‌کنیم.
  • نرخ ارز
    میزان واردات و صادرات
    قیمت مواد اولیه و پیش‌نیازها
    برند میلگرد
    بورس کالا
    هزینه حمل و نقل
    نرخ تورم داخلی و جهانی
    رویدادها و تصمیمات سیاسی و اجتماعی
اختلاف بهای محصولات مشابه در برندهای مختلف معمولا آنقدر زیاد نیست که قابل توجه باشد، اما گاهی اوقات محصولات بعضی برندها مثل ذوب آهن اصفهان، نرخ بیشتری دارند.

قیمت میلگرد، کیلویی یا شاخه ای؟

وزن آهن آلات، یکی از کلیدی‌ترین شاخص‌ها برای نرخ تعیین‌شده محصولات است؛ تا جایی که بسیاری از کارخانه‌ها نرخ محصولاتشان را بر اساس هر کیلوگرم اعلام می‌کنند. بنابراین مشتریان باید وزن سایز میلگرد مورد نظرشان را محاسبه کنند و بعد از ضرب کردن آن در قیمت واحدی که برای هر کیلوگرم اعلام شده، نرخ نهایی را به دست ‌آورند.

"یکی از کارآمدترین و بهترین ابزارهای محاسبه وزن مقاطع فولادی، استفاده از جدول وزن آهن آلات، است که با تسریع در اندازه‌گیری وزن هر مقطع، کمک می‌کند تا فعالین حوزه آهن و فولاد، پیش از خرید کالاهای مورد نیاز خود، بتوانند از اصل بودن و کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. ازآنجاکه وزن مخصوص آهن آلات، عامل مهمی در تعیین بهای آنهاست، استفاده از جداول وزنی آهن، کمک بسیاری در تهیه مقطع مورد نیاز شما باتوجه به کارآیی و تخمین هزینه‌های نهایی هر پروژه می‌کند."

 بعضی از کارخانه‌ها هم نرخ محصولاتشان را در ازای هر شاخه ۱۲ متری اعلام می‌کنند. مشتریانی که قصد خرید تعداد شاخه‌های محدود را دارند، قیمت را به‌صورت شاخه‌ای محاسبه می‌کنند و هزینه آن را می‌پردازند. اما در خریدهای عمده برای پروژه‌هایی مثل ساخت آپارتمان‌های چندطبقه، میلگرد به‌صورت کیلویی محاسبه می‌شود. حتی کارخانه‌ها ممکن است محصولاتشان را به‌صورت تناژ بفروشند و امکان خرید کم‌تر از چند صد کیلوگرم را به مشتریان ندهند.

نحوه استعلام قیمت میلگرد از کارخانه و بنگاه؟

استعلام قیمت میلگرد آجدار A2، A3 و A1 به‌صورت اینترنتی،‌ ساده‌ترین روشی است که برای این کار وجود دارد. اما برای این کار به یک منبع معتبر نیاز دارید که به‌محض نوسان نرخ، اطلاعاتش را بروزرسانی کند. استفاده از سایت‌هایی که هرچند روز یکبار بروزرسانی می‌شوند، محاسبات شما را به هم می‌ریزد.

براساس نظر متخصصان آهن آنلاین:
"میلگرد، با روش‌های گوناگون در کارخانه‌های فولادی پس از تحمل حرارت 1100 درجه تولید و دربازار عرضه می‌شود. قیمت میلگرد امروز، به چندین عامل بستگی دارد که از اساسی‌ترین موارد آن می‌توان به: سایز، وزن، برند تولیدکننده، نوع استانداردA1)، A2، A3، A4 و ...) اشاره کرد. بهتر است قبل از خرید میلگرد، از آخرین و جدیدترین قیمت روز میلگرد در بازار آگاهی داشته باشید تا با بهترین نرخ بتوانید این محصول فولادی را تهیه و با بهره‌گیری از حداکثر سود، از آن در پروژه‌های خود استفاده کنید."
اگر از سایت کارخانه‌ها برای استعلام نرخ استفاده کنید، متوجه می‌شوید که نرخ‌های اعلام شده، کم‌تر از بنگاه است. این مسئله دو دلیل کلیدی دارد. دلیل اول این است که کارخانه هزینه حمل‌ونقل را دریافت نمی‌کند. مشتریان محصولات را از درب کارخانه تحویل می‌گیرند و خودشان باید هماهنگی‌های لازم برای انتقال محموله را انجام بدهند و هزینه مجزایی برای این کار بپردازند. دلیل دوم این مسئله نیز فروش عمده است. همانطورکه پیش از این اشاره کردیم، کارخانه‌ها امکان فروش کم‌تر از مقدار مشخص را به خریداران نمی‌دهند. بنابراین فقط مشتریانی که قصد خرید عمده دارند، می‌توانند به سراغ خرید و استعلام قیمت میلگرد از کارخانه بروند. البته گاهی اوقات هزینه حمل‌و‌نقل آنقدر زیاد است که حتی خرید عمده از کارخانه هم صرفه اقتصادی ندارد و مسئولان خرید پروژه‌های بزرگ، به سراغ بنگاه‌های معتبر بازار می‌روند.
 
لیست قیمت میلگرد در سایت آهن آنلاین نمایش داده شده است.


آهن آنلاین، معتبرترین مرجع جهت استعلام قیمت میلگرد

آهن آنلاین، همان منبع معتبری است که برای استعلام قیمت میلگرد به آن نیاز دارید. در وب‌سایت این مجموعه آخرین قیمت انواع محصولات برندهای مختلف اعلام می‌شود. علاوه بر آن، در کنار هر محصول گزینه‌ای وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید نمودار قیمت سه ماهه، ماهانه و هفتگی هر محصول را ببیند.
 
لوگو آهن آنلاین در تصویر نمایش داده شده است.


آهن آنلاین خدمات پشتیبانی را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر سوالی در زمینه استعلام قیمت یا خرید میلگرد دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید. آن‌ها راهنمایی‌های لازم درباره روند خرید از بازار فولاد را به شما ارائه می‌دهند و پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

سخن پایانی
در این مقاله بررسی کردیم که بهترین و ساده‌ترین روش برای استعلام قیمت میلگرد، استعلام اینترنتی است و آهن آنلاین (https://ahanonline.com/) را به عنوان مجموعه معتبری که آخرین نرخ این محصولات را اعلام می‌کند، معرفی کردیم. همچنین عوامل تأثیرگذار بر نرخ این مقاطع فولادی را مورد بررسی قرار دادیم و تحلیل کردیم که علت کم‌تر بودن قیمت کارخانه نسبت به بازار چیست.
https://jahannews.com/vdci5yavut1aru2.cbct.html
jahannews.com/vdci5yavut1aru2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *