جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

موج هشتم کرونا در حال فروکش است

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 827036
سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج هشتم کرونا که از ابتدای دی ماه درگیر آن شده بودیم بتدریح در حال فروکش است و میزان مراجعان سرپایی و بستری کاهش یافته است.
موج هشتم کرونا در حال فروکش است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سعید کریمی سه شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: تا اکنون در شرق و غرب دنیا، کرونا خاموش نشده و شاهد فوت چندصد نفری هستیم، اما در ایران شرایط به نسبت مطلوبی داریم.

وی ادامه داد: خبر خوش برای مردم این است که این موج هشتم که از ابتدای دی ماه درگیر آن شده بودیم چند روزی است که آرام آرام در حال فروکش است و میزان مراجعان سرپایی و بستری کاهش یافته است.

کریمی افزود: موج‌های کرونا در بعضی مواقع دو قله‌ای یا دو کوهانه است به همین خاطر نمی‌توان با اطمینان گفت که از قله عبور کردیم، اما چند روزی است که بیماران سرپایی و بستری کاهش پیدا کرده است.

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین گفت: واکسن‌های ایرانی از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با واکسن‌های جهانی است، اما صادرات واکسن نیاز به بازاریابی دارد.

گفتنی است کرونا از ابتدای اسفند ۱۳۹۸در کشور شایع شد و تاکنون ۱۴۴ هزار و ۷۴۱ از هموطنان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

همچنین واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شد و تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۱۱۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۸۰۳ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۳۷۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۲۹۰ دُز رسید.
https://jahannews.com/vdcds50j9yt0xz6.2a2y.html
jahannews.com/vdcds50j9yt0xz6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *