جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

فوتبالیست‌هایی که زندان را تجربه کرده‌اند +عکس

پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۲۰
کد مطلب: 827025
هر از گاهی خبر دستگیری و زندانی‌شدن فوتبالیست‌های مشهور در سراسر جهان به دلایل رفتارهای ناهنجار و خارج از عرف به گوش می‌رسد که باعث بهت و حیرت همگان می‌شود.
فوتبالیست‌هایی که زندان را تجربه کرده‌اند +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، این روزها دستگیری و زندانی‌شدن دنی آلوز برزیلی و بازیکن پیشین بارسلونا به اتهام تعرض و آزار جنسی یک زن، در صدر اخبار ورزشی کشورها قرار گرفته است و خبرها حکایت از آن دارد که در صورت اثبات اتهام تجاوز علیه آلوز، پرافتخارترین بازیکن جهان با دست‌کم ۴ تا ۱۲ سال حبس روبه‌رو خواهد شد.

موضوعی که در دنیای ورزش و فوتبال تازگی ندارد و بنا به مرور رسانه‌ها، فوتبالیست‌های مشهور و برجسته دیگری هم پیش از آلوز زندان را تجربه کرده‌اند.


 
رونالدینیو بازیکن فوتبال پیشین برزیلی است که در پست هافبک تهاجمی یا مهاجم، برای باشگاه‌های بارسلونا و آث‌میلان و تیم ملی برزیل بازی می‌کرد. این بازیکن که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، دو بار پیاپی از سوی فیفا به بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده شد. او به دلیل جعل پاسپورت، به مدت ۱۷۱ روز را در زندان پاراگوئه سپری کرد.


 
آدام جانسون هافبک سابق منچسترسیتی و تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۱۶ به آزار جنسی دختری ۱۵ساله متهم شد و به تحمل ۶ سال حبس محکوم گردید؛ ولی پس از گذشت سه سال از زندان خارج شد.


 
بنجامین مندی مدافع چپ باشگاه منچسترسیتی که سابقه ۱۰ مرتبه پوشیدن پیراهن تیم ملی فرانسه را در کارنامه خود دارد و به همراه این تیم قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را جشن گرفت، به یک مورد «آزار جنسی» و «شش تجاوز علیه پنج زن مختلف» متهم و راهی زندان شد. او در ژانویه ۲۰۲۲ پس از پرداخت وثیقه آزاد شد.


 
روبن سمدو بازیکن تیم ملی پرتغالی، به اتهام اقدام به قتل، جراحت، تهدید، حمل غیرقانونی اسلحه و سرقت با خشونت؛ ۱۴۲ روز را در زندان سپری کرد.


 
برنو بورژس بازیکن برزیلی بایرن مونیخ در سال ۲۰۲۲ به دلیل آتش زدن خانه‌اش در حالت مستی، دستگیر و به مدت سه سال به زندان محکوم شد.


 
نزار طرابلسی، بازیکن سابق فوتبال تونس که در فوتبال آلمان و باشگاه فورتنا دوسلدورف توپ زده بود به اتهام همکاری با گروه تروریستی القاعده و قاچاق اسلحه به ١٠ سال حبس محکوم شد.


 
برونو فرناندز دروازه بان برزیلی در سال ۲۰۱۳ به دلیل قتل و مخفی کردن جسد همسرش به ۲۲ سال حبس محکوم شد.


 
رنه هیگوییتا دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کلمبیا با نام مستعار El Loco (دیوانه) که به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین دروازه‌بان‌های تمامی دوران به دلیل سبک بازی و بازی‌های مؤثر و گیرایش مطرح است در ۱۹۹۳ به جرم مشارکت در یک فقره آدم‌ربایی و دریافت ۶۴ هزار دلار به مدت ۷ ماه زندانی شد.
https://jahannews.com/vdcb5zbwsrhb5gp.uiur.html
jahannews.com/vdcb5zbwsrhb5gp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اونوقت رسانه ها از این ها برای نسل جوان قهرمان می سازند و در ایران علاوه بر قهرمانی جنبه تقدس هم پیدا می کنند.!!!
Singapore
البته هیچکدوم از این افرادی که اینجا نامبرده شدند و به دلایل سیاسی به زندان نرفته اند.