سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

جانمایی غلط سدها و نابودی منابع آب کشور!

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 826972
با وجود اینکه احداث سد یکی از معیارهای مهم توسعه یافتگی است‌ اما بخاطر مکان‌یابی نامناسب بخشی از رودخانه‌های کشور از بین رفته و بضاعت طبیعی اقلیم فروکش کرده که نشان از برخی اشتباهات در احداث سدها بوده است.
جانمایی غلط سدها و نابودی منابع آب کشور!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی سلاجقه در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری؛ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار کرد: کشور در مباحث زیست محیطی شرایط خوبی ندارد و ما در این عرصه خجالت زده مردم هستیم، با این وجود رویکرد تمام ارکان دولت برای حل مشکلات پای کار آمده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده نیز دولت توجه خاصی به بهبود وضعیت زیست محیطی کشور کرده‌ است. 90 میلیارد دلار طرح در حوزه زیرساخت در بخش صنایع کشور در حال انجام است که در بخش مهمی از آن شاهد بهبود مباحث زیرساختی مرتبط با آلاینده‌ها هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی جلوه‌های تمدنی ایران در مدیریت منابع آب و سازگاری با اقلیم طبیعی بیان کرد: شهر یزد یکی از شهرهای شاخص در مهندسی آب است برغم‌ اقلیم گرم و خشک طی تاریخ با مهندسی آب و احداث بادگیرها و آب انبارها خود را با شرایط وفق داده و پیشرفته ویژه‌ای در طول تاریخ داشته است.

سلاجقه با اشاره به اینکه در مبحث توسعه دقت نظر لازم در کشور نشده است، گفت:

این بی‌دقتی‌ها سبب شده تا بخش مهمی از منابع آب در صنایع پر‌آب بر مصرف شود و بهره‌وری آن به‌شدت کاهش یابد.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: با وجود اینکه احداث سد یکی از معیارهای مهم توسعه‌یافتگی است‌ اما به‌خاطر مکان‌یابی نامناسب بخشی از رودخانه‌های کشور از بین رفته و بضاعت طبیعی اقلیم فروکش کرده که نشان از برخی اشتباهات در احداث سدها بوده است.

سلاجقه خاطرنشان کرد: حدود 60 سال است که وضعیت محیط زیست کشور دچار تغییرات اساسی شده و دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات گذشته در این حوزه است که با عزم جهادی در جهت حل آنها گام برداشته‌ است.
https://jahannews.com/vdcbz0bw5rhb59p.uiur.html
jahannews.com/vdcbz0bw5rhb59p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مكان يابي براي احداث سد توسط چه نهادها يا سازمانهايي انجام مي شود ؟؟؟
شركت هاي مشاور ياكارفرماها ؟؟