پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

تاثیر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بر گردشگری

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 826933
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی حوزه گردشگری پیگیری تصویب نهایی تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها است، گفت: اجرایی شدن این طرح می‌تواند تأثیر چشمگیری در زمینه ایجاد جهش بزرگ در صنعت گردشگری داشته باشد.
تاثیر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بر گردشگری
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مصطفی فاطمی با بیان اینکه بحث تعطیلی پنجشنبه‌ها در سراسر کشور در دولت نهایی شده و در مرحله تصویب توسط مجلس شورای اسلامی به منظور ابلاغ نهایی برای اجرا قرار دارد، وزارت میراث فرهنگی را یکی از موافقان و پیگیرکنندگان اصلی این موضوع عنوان کرد و از آماده‌سازی طرحی جامع به جهت مدیریت تعطیلات در مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف توسعه گردشگری و ایجاد امکان برنامه‌ریزی راحت توسط خانوار‌ها به جهت انجام سفر خبر داد.

وی با بیان اینکه بحث تعطیلی پنجشنبه‌ها در مجموعه دولت به تصویب نهایی رسیده و برای اجرایی شدن قاعدتاً از نظر مقرراتی باید مصوبه مجلس را هم بگیرد، گفت: وزارت میراث فرهنگی قطعاً یکی از موافقان جدی نهایی شدن این موضوع است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی حوزه گردشگری به صورت جدی پیگیری تصویب نهایی این امر در مجلس شورای اسلامی است، بیان کرد: به اعتقاد مجموعه وزارت میراث فرهنگی اجرایی شدن این طرح می‌تواند تأثیر بسزا و چشمگیری در زمینه ایجاد یک جهش بزرگ در صنعت گردشگری داشته باشد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تعداد تعطیلات رسمی کشور ما به نسبت سایر کشور‌های دنیا کمتر بوده و متأسفانه به درستی نیز مدیریت نشده است، تصریح کرد: به موازات پیگیری بحث عملیاتی شدن تعطیلی پنجشنبه‌ها در سراسر کشور که امیدواریم به زودی و در آینده نزدیک به مرحله اجرا برسد، بحث ساماندهی کلیه تعطیلات کشور نیز در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است که در همین راستا پیش‌نویس اولیه طرحی نیز آماده شده است.

فاطمی ادامه داد: ارائه یک برنامه جامع و مدون برای تعطیلات، یک بحث ضروری و نیاز جدی و اساسی است و خواهیم کوشید تا در این زمینه یک برنامه‌ریزی خاص را برای تعطیلات کلی به دولت ارائه کنیم؛ چراکه به زعم متخصصان و صاحب نظران عرصه گردشگری اگرچه تعطیلی در کشور به صورت کم و بیش وجود دارد، اما موضوع مدیریت صحیح این تعطیلات به صورت کامل مغفول مانده و به همین خاطر یک خانواده نمی‌تواند برای بهره‌مندی کامل و درست از این تعطیلات به درستی و البته راحتی برنامه‌ریزی کند.

وی در انتها با اشاره به مواردی آنی نظیر تعطیلی و یا تعویق امتحانات مدارس، خاطرنشان کرد: عدم توجه به امر لزوم مدیریت تعطیلات باعث می‌شود تا در مواردی که این تعطیلات اعلام می‌شود بعضاً شاهد بروز مشکلاتی باشیم؛ در حالی که اگرمبحث مدیریت تعطیلات مورد اهتمام و توجه قرار گیرد، می‌توانیم در سایه وضع و مدیریت صحیح این تعطیلات در قالبی نظیر تعطیلات زمستانی نه تنها به شکلی مناسب و بهینه از این فرصت استفاده کنیم، بلکه مانع از بروز بسیاری از معضلات و مشکلات بعدی شویم.
https://jahannews.com/vdcipqavpt1ar32.cbct.html
jahannews.com/vdcipqavpt1ar32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تعطیلی پنجشنبه ها طرحی عام المنفعه برای کشور هم تلقی می گردد.