جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمایت شورای شهر تهران از سپاه

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 826932
شورای اسلامی شهر تهران جلسه علنی خود را در حالی آغاز کرد که اعضای شورا در واکنش به اقدام پارلمان اروپا با لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه حضور یافتند و قرار است شهردار تهران امروز بودجه سال ۱۴۰۲ را تقدیم کند.
حمایت شورای شهر تهران از سپاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه، یکصد و بیست و چهارمین جلسه خود را با قرائت قرآن آغاز کردند و پرچم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمایت از این نهاد انقلابی در برابر تصمیم پارلمان اروپا، در مقابل جایگاه اعضا قرار گرفته است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با لباس سپاه در صحن شورا حاضر شدند.

چرا سپاه تهدید می‌شود؟
پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این جلسه با ارایه نطق پیش از دستور خود با طرح این پرسش که چرا سپاه تهدید می‌شود؟ گفت: سپاه توانست قدرت را به مردم منتقل کند و توانست در مقابل قدرت نظامی این پنج کشور بایستند و قدرت بازدارندگی را خلق کند.

وی با اشاره به مقبولیت سپاه پاسداران در جهان، خطاب به پارلمان اروپا گفت: مراکز معتبر دنیا و ارتش‌های دنیا را با سپاه پاسداران در نظرسنجی بگذارید، می‌بینید که کدام ارتش‌ها مقبول جامعه بین الملل هستند.

سروری با بیان اینکه شاهد عجیب‌ترین تصمیماتی هستیم که در دنیا صورت می‌گیرد، گفت: قدرت‌های مسلح دنیا را به دو قسمت دانا و نادان تقسیم کردند که دنیای دانا پنج کشور بودند و سایر نقاط دنیا، دنیای نادان نامیده شدند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز اتحادیه اروپا برخلاف سازمان ملل که خود نظام ظالمانه‌ای است هم عمل می‌کند و دنبال آن هستند که یکی از مراکز رسمی یک کشور را به عنوان سازمان تروریستی قلمداد کنند.

سروری با بیان اینکه جمهوری اسلامی تذکر داده بود که این روند ناعادلانه منجر به اتفاقات سنگین می‌شود، گفت: آمریکایی‌ها بدون اجازه منشور سازمان ملل وارد عراق شدند و یک میلیون انسان را از بین بردند و خود را پاسخگو نمی‌دانند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تنها کشوری که نظام آمریکا را نظامی ظالمانه دانست جمهوری اسلامی بود و برای اینکه پاسخ به رفتار ظالمانه بدهد دنبال تولید قدرت بود.

سروری تأکید کرد: قدرت جمهوری اسلامی این بود که تلاش داشت قدرت را به مردم منتقل کند و مردم در مقابل این رفتار نابرابر بایستد.

تذکر اعضای شورای شهر؛ دریافتی مدیران شهری شفاف شود
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه روند این جلسه به تذکر پنج عضو شورا توجه کردند.

نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ماده الحاقی مصوبه تعارض منافع گفت: کمیسیون نظارت وظیفه داشت هر ۶ ماه یک بار گزارشی از روند اجرای این مصوبه ارائه کند.

سلیمانی با اشاره به اجرای ناقص این مصوبه افزود: ردیفی در سامانه شفافیت برای دریافتی مدیران شهرداری فعال نیست و این دریافتی باید شفاف شود.

وی تأکید کرد: استخدام نیرو‌ها باید از آغاز دوره ششم مدیریت شهری به طور مرتب به روز رسانی می‌شد که این به روز رسانی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف بود نسبت به ارسال اصلاحیه مصوبه قانون تعارض منافع اقدام کند، گفت: همچنین بکارگیری بستگان مدیران و اعضای شورا در دوره مسئولیت ممنوع است و شرکت خدمات ادرای شهری، هادیان و حامیان و معاونت منابع انسانی در صورت عدم انجام وظایف، باید به محض مشاهده نسبت به تغییر وضعیت اقدام کنند.

سلیمانی ادامه داد: تا کنون گزارشی از ماده ۱۱ قانون به کمیسیون نرسیده است به همین دلیل تقاضا می‌شود گزارشات به صورت عاجل تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره انتشار لیست افرادی که از شهرداری کمک دریافت کرده اند، نیز گفت: فهرست اشخاص دریافت کننده کمک باید منتشر می‌شد که تاکنون منتشر نشده و شهرداری باید به صورت عمومی و بر اساس کدملی و بدون نام بردن اسامی اشخاص، لیست را منتشر کند.

وی همچنین به سفر‌های خارجی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری باید جزئیات سفر‌های خارجی را ارائه دهد.

شهرداری اجازه آسیب رسیدن به ۱۳۷ را ندهد
مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به انتظار ۱۰ دقیقه‌ای برای اتصال به سامانه ۱۳۷، از شهرداری خواست اجازه آسیب رسیدن به سامانه ۱۳۷ را ندهد.

او همچنین به تخفیف ۴۰ درصدی عوارض و عدم تعلق این عوارض به فضای سبز، حذف پارکینگ و قطع اشجار تذکر داد و گفت: شهردار مجری قوانین است و قرار نیست قانونی را برای خود تدوین و اجرا کند.

این عضو شورا تاکید کرد: در تخفیف عوارض نیز مواردی که بر اساس مصوبه شورای شهر شامل تخفیف نبودند، اما تخفیف به آن‌ها داده شده را یا از جیب خود به بیت المال بازگردانید یا کاری انجام دهید تا فرد این مبالغ را بازگرداند.

استفاده از تجهیزات نوین برای برف روبی
ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، تاکید کرد: بر اساس مصوبات شهرداری با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ظرف یک ماه باید مطالعات و بررسی‌های لازم برای کاستن حداکثری میزان نمک و کاربرد مناسب آن در موارد ضروری و استفاده از مواد و فناوری روز برای برف روبی و یخ زدایی انجام دهد.

او با بیان اینکه شهرداری تهران باید با رعایت استاندارد‌های علمی نسبت به حداقل استفاده از نمک به مختصات آب و هوایی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اقدام کند، گفت: پیش از این معاون فنی و عمرانی شهرداری نسبت به استفاده از نمک در پل‌ها برای برف روبی ابراز نگرانی کرده بود.

لزوم تکمیل و توسعه شبکه جمع‌آری، دفع و تصفیه فاضلاب شهری منطقه ۲۲
زهرا شمس احسان دیگر عضو شورای شهر نیز بر تکمیل و توسعه شبکه جمع‌آوری، دفع و تصفیه فاضلاب شهری در منطقه ۲۲ و جلوگیری از احداث ساختمان‌های بلندمرتبه تاکید کرد.

وی، توسعه نامتوازن، ساخت و ساز‌های بی‌رویه، افزایش جمعیت، عدم استفاده از سیستم‌های مناسب تصفیه و دفع فاضلاب، عدم توسعه مناسب زیرساخت‌های شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری متناسب با لزوم اسکان سریع جمعیت، را از مشکلات منطقه ۲۲ دانست.
https://jahannews.com/vdchx-n6i23niwd.tft2.html
jahannews.com/vdchx-n6i23niwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *