پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

مدودف: غرب آتش جنگ جهانی سوم را شعله‌ور کرده‌ است

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 826909
دمیتری مدودف رئیس شورای امنیت ملی روسیه غرب را به آماده‌سازی برای حمله به مسکو و شعله‌ور کردن آتش جنگ جهانی سوم متهم کرد.
مدودف زنگ خطر جنگ جهانی سوم را به صدا درآورد
به گزارش جهان نيوز، ایرنا به نقل از «راشاتودی» نوشت: دمیتری مدودف رئیس‌جمهوری پیشین روسیه که در حال حاضر ریاست شورای امنیت ملی این کشور را عهده دار است، دیروز دوشنبه در اظهاراتی خطاب به رهبری حزب حاکم روسیه (حزب روسیه واحد) گفت که آمریکا و متحدانش با آماده شدن برای حمله به روسیه آتش جنگ جهانی سوم را شعله ور کرده اند. وی سپس اضافه کرد: حزب ما باید به مردم سراسر جهان کمک کند تا دریابند عملیات ویژه در حال انجام در اوکراین، واکنشی از سر اجبار و تنها راه حل برای مقابله با تجاوز آمریکا و ماهواره‌های آن بود.

وی افزود: بدیهی است خطر جنگ جهانی سوم به دلیل آنچه در حال رخ دادن است، افزایش یافته.

مدودف همچنین به بروز بحران جدی در سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی اشاره و عنوان کرد: نهادهایی که اساسا برای حل مناقشات جهانی پایه گذاری شده اند در عوض توسط غرب به میدان جنگ تغییر شکل داده‌اند.

رئیس جمهوری پیشین روسیه تاکید کرد: مخالفان ما با استفاده از ابزارهایی همچون فشار اقتصادی، اخاذی و رشوه سیاسی تلاش می‌کنند تا حد امکان رای بیشتری برای حمایت از ابتکارات ضد روسی خود به دست آورند.

مدودف بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به سمت رئیس حزب حاکم و نخست وزیر انتخاب شد. او در سال ۲۰۲۰ از سمت نخست وزیری کنار رفت تا ریاست شورای امنیت ملی را برعهده گیرد.

وی که در دوران ریاست جمهوری خود از سوی غربی ها به عنوان سیاستمداری لیبرال شناخته می شد، اما از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ همواره صریح بوده است. وی هفته گذشته با به سخره گرفتن نشست داووس به غرب هشدار داد جنگ جاری در اوکراین ماهیتی وجودی برای روسیه دارد و اروپا و آمریکا باید تهدید استفاده از تسلیحات هسته ای مسکو را جدی بگیرد.
https://jahannews.com/vdcbg0bw9rhb59p.uiur.html
jahannews.com/vdcbg0bw9rhb59p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *