جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

همه چیز درباره سرور مجازی

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 826892
یک سرور مجازی، در ابر یا در یک مرکز داده خارج از سایت قرار دارد و منابع سخت­ افزاری و نرم­ افزاری را با سرورهای مجازی دیگر، به اشتراک می‌گذارد. مدیران می­توانند این نوع از سرور را برای به حداکثررساندن قدرت پردازش سیستم میزبان، کنترل کنند.
 

نحوه مجازی سازی سرور
برای مجازی ­سازی یک سرور فیزیکی، یک برنامه نرم ­افزاری به سیستم میزبان اضافه می­شود که منابع مرکز داده را به چندین سرور مجازی تقسیم می­کند. هر یک از آن‌ها نیز، از سرور دیگری در همان میزبان جدا شده و سیستم­ عامل (OS) خود را با دسترسی به حافظه، محاسبات و سایر منابع خود اجرا می­کند.

چرا سرور مجازی؟
بسیاری از سرورها در مراکز داده در اکثر مواقع بیکار هستند. این یک مرکز داده شلوغ و هزینه غیر ضروری ایجاد می­کند، زیرا سخت‌افزار، قادر به استفاده کامل از آن نیست. خرید سرور مجازی، به یک شرکت اجازه می­دهد تا به طور موثرتری، از قدرت پردازش کامل زیرساخت سرور خود استفاده کند.

سرورهای مجازی چگونه کار می‌کنند؟
این نوع از مرکز داده‌ها، درست مانند یک Server فیزیکی عمل می­کند، اما نرم­ افزار مجازی­ سازی اجازه می‌دهد تا منابع آن از سیستم فیزیکی، جدا شود. هر سرور نوع مجازی، قادر است سیستم­ عامل، برنامه­ ها و بارهای کاری خود را بدون تأثیر بر سایر منابع سیستم میزبان اجرا کند.

هنگامی که یک مجازی­ سازی سرور انجام می­شود، می توان از ظرفیت مرکز داده­‌ها با نرخ و کارایی بیشتری استفاده کرد.

این قابلیت­‌ها بهره‌­وری را افزایش می­دهد؛ زیرا کاربران به طور ایمن و کارآمد به داده‌­ها دسترسی دارند. سرور مجازی ارزان، همچنین منابع IT را حفظ می­کند، مدیریت سرور را متمرکز کرده و تامین بیش از حد را حذف می­کند.

انواع مجازی سازی سرور
امروزه، ارائه­‌دهندگان سرورهای مجازی وجود دارند که با قیمت­های مناسبی، انواع مجازی­‌سازی‌های سرور را انجام می‌دهند. در حالت کلی، سه نوع مجازی‌­سازی عبارت‌اند از نوع کامل، نوع پارا و مجازی کردن در سطح سیستم عامل.

مجازی‌سازی کامل از Hypervisors استفاده می‌کند که یک لایه نرم‌افزاری است که تمام ارتباطات بین سرور فیزیکی و CPU را هدایت می‌کند. مسئولیت اصلی هایپروایزر مدیریت ظرفیت سرور فیزیکی و هدایت ترافیک به انواع سرور مجازی، برای اجرای برنامه‌های خاص است.

Para-virtualization  کل شبکه سرورها(هم فیزیکی و هم مجازی) را در بر می‌گیرد تا به عنوان یک واحد یکپارچه با هم کار کنند. این نوع مجازی ساختن، سیستم‌­عامل­ها را مدیریت می­کند و فقط از Hypervisor برای قدرت پردازش محدود استفاده می‌­نماید.


این در حالی است که مجازی­‌سازی در سطح سیستم ­عامل، نیازی به هایپروایزر ندارد؛ زیرا سیستم ­عامل میزبان، خود مسئولیت مدیریت ظرفیت را بر عهده می­گیرد. تنها شرط لازم برای این نوع مجازی­‌سازی این است که همه سرورهای روی هاست، باید از یک سیستم‌­عامل استفاده کنند. از همین روست که خرید سرور مجازی گرجستان، یا خرید سرور مجازی ترکیه در ایران، مورد توجه زیادی قرار گرفته است؛ زیرا پشتیبانی آن، کاملا قابل اطمینان است.

مزایای خرید سرور مجازی
افزایش ظرفیت قابل استفاده، یکی از مزایای اصلی مجازی­ کردن سرور است؛ زیرا ظرفیت دیگر به منابع موجود یک سرور محدود نمی­‌شود. هنگامی که سرورها به شکل مجازی در نمی‌­آیند، قدرت پردازش به طور تصاعدی کمتر می‌­شود؛ زیرا بارهای کاری، تنها به بخش کوچکی از هر server در شبکه توزیع خواهد شد.

پس از آن منابع به هدر می­رون؛. زیرا آن‌ها به طور کامل درگیر نیستند. از سویی دیگر، کاهش هزینه‌­های عملیات تقریبا بلافاصله پس از مجازی­سازی مشاهده می­شود. با چند برابر شدن سرور مجازی و افزایش ظرفیت، ماشین‌های کمتری برای حجم کاری بیشتر مورد نیاز است. این باعث افزایش کارایی عملیاتی و افزایش رشد می‌­شود.

این را نیز باید در نظر داشت که بارهای کاری به طور موثری تخصیص داده می­شوند و وظایف بلافاصله در سراسر شبکه مجازی پراکنده خواهند شد؛ زیرا server مجازی وظایف را دریافت می­کنند. سرورهای مجازی شده به عنوان server مستقل خود عمل می کنند و به آن‌ها اجازه می دهند تا داده ها را پردازش کرده و برنامه‌ها را به راحتی بر روی سیستم­ عامل مستقل خود اجرا نمایند.

از سویی دیگر، عملکرد برنامه به دلیل مجازی­ سازی بهبود یافته است. با خرید سرور مجازی، این امکان فراهم می­شود تا برنامه‌ها به طور مستقل روی هر سیستم ­عامل اجرا شوند و عملکرد سریع­تر و کارآمدتری را ممکن می‌­سازند. همچنین، زیرساخت فناوری اطلاعات، چارچوبی را برای خدمات میزبانی وب فراهم می­کند که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه و سرمایه­ گذاری در منابع موجود می‌­شود.

معایب مجازی سازی سرور
رفتار نرم­ افزار در یک تنظیمات مجازی بسته به منابع سخت­ افزاری متفاوت است. این امر می­تواند چالش­های مهمی را هنگام تنظیم برنامه ­ریزی ظرفیت و نیازهای منابع ایجاد کند. همچنین، ابزارهای مدیریتی جدیدی ممکن است مورد نیاز باشد که می­تواند یک نقطه ضعف برای فرآیند مجازی ساختن باشد. بدون ابزارهای خاص، راه ­اندازی و اجرای سرور مجازی، می‌تواند در برخی شرایط دشوار و حتی غیرممکن باشد.

خرید سرور مجازی از ایران وی پی اس
یکی از مجموعه­ هایی که در خصوص مجازی­ سازی سرور، اقدامات گسترده‌­ای داشته است، ایران وی پی اس است که خدمات وسیعی را در حوزه فناوری اطلاعات ارائه نموده است. این خدمات، شامل سرورهای خصوصی و مجازی بوده و در خصوص ذخیره­ سازی و ثبت دامنه، از خدمات نوآورانه‌­ای، استفاده می­نماید.

قابل ذکر است که مراکز داده ایران وی پی اس، در کشورهای مختلفی همچون فرانسه، هلند، انگلستان، گرجستان و ترکیه ارائه می­شود که مشتریان می­توانند مطابق با نیازهای خود، این خدمات را از نمایندگی سرور مجازی در ایران دریافت کنند.

جمع بندی
در بازار کنونی و در زمانی که محل کار از راه دور، بیشتر از همیشه رایج است، استفاده از سرورهای مجازی در حال تبدیل ­شدن به استاندارد جدید شده است. مجازی‌سازی عملکرد را بهبود می‌بخشد، در حالی که افزونگی‌ها را حذف می‌کند. از سویی دیگر، دسترسی به داده­‌ها را بهبود بخشیده و در مقایسه با سرورهای سنتی داخلی، سازگاری بیشتری را ارائه می­دهد.

ضمن آنکه استاندارد جدیدی از دسترسی با امنیت را برای کاربران در سراسر جهان تعیین می­کند. پیاده‌سازی مجازی‌سازی سرور در معماری‌های سازمانی این امکان را فراهم می‌کند که با قوانین پردازش و ذخیره‌سازی داده‌ها به‌سرعت در حال تحول زیرساخت‌های ذخیره‌سازی داده‌های مدرن به‌روز بمانید. شما می­توانید برای خرید سرور مجازی ترکیه و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرور مجازی ترکیه، با کارشناسان ایران وی پی اس در ارتباط باشید.
https://jahannews.com/vdccoeq4i2bqi48.ala2.html
jahannews.com/vdccoeq4i2bqi48.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *