پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

قالیباف: در طول برنامه هفتم، رابطه با روسیه چند برابر خواهد شد

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 826875
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، گفت: سیاستمداران سوئدی نمی‌توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.
قالیباف: رابطه با روسیه چند برابر خواهد شد
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (4 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن در سوئد گفت: هتک حرمت بی شرمانه قرآن کریم در کشور سوئد را شدیدا محکوم می کنیم. این قبیل اقدامات و جسارت به مقدسات دینی احساسات مسلمانان و موحدان سراسر جهان را جریحه دار کرده است و سیاستمداران سوئدی نمی‌توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.

وی افزود: از اولویت های مهمی که روز گذشته در قالب کمیسیون عالی پارلمانی ایران و روسیه مورد بحث قرار گرفت در حوزه نفت و گاز، سرمایه گذاری ها در این حوزه برای عملیات مبادله ای با رویکرد قطب گازی بود  یکی دیگر از نکات مهمی که مورد توجه طرفین قرار داشت، موضوع راه ارتباطی شمالی-جنوبی بود که نه تنها فدراسیون روسیه، بلکه همه کشورهای اورآسیا و آسیای میانه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند که با اولویت اتصال آستارا به رشت و توسعه آن تا بنادر از جمله بندرعباس و با سرمایه گذاری مشترک هر دو کشور به نتیجه خواهد رسید.

وی گفت:‌در حوزه کشاورزی در زمینه تجارت غلات و استفاده از فن آوری های جدید، گفتگو شد. همچنین در موضوعات حمل و نقلی نیز، بحث های مهمی صورت گرفت. درخصوص رسیدگی به امور بازرگانان، به ویژه تسهیل در رفت و آمد و رفع موانع گمرکی و روادید، و نیز کنترل های الکترونیکی باربری، پیگیری های خوبی صورت گرفت تا تجار در مرزهایمان دچار مشکل نشوند.

قالیباف ادامه داد:‌ موضوع دیگر مورد بحث که در رأس همه مباحث قرار دارد، همکاری های پولی و بانکی بین دو کشور است که بتوانیم در تبادل بین روبل و ریال و همچنین مسائل ارتباطی بین دو بانک مرکزی، اقداماتی انجام دهیم.جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی یک سال گذشته رشد خوبی در گسترش روابط داشته اند. و اطمینان دارم در طول برنامه هفتم توسعه که سیاست ما، تقویت رابطه با همسایگان است، روابط بین دو کشور به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcd590jkyt0xj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd590jkyt0xj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چند برابر؟