پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

بورل: برجام نمرده اما به پیش هم نمی‌رود

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 826850
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که برجام نمرده اما به پیش هم نمی‌رود.
بورل: برجام نمرده اما به پیش هم نمی‌رود
به گزارش جهان نيوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که برجام نمرده اما به پیش هم نمی‌رود. 

جوزپ بورل گفت که برجام فعلاْ در وضعیت توقف قرار گرفته است. 

ساعاتی قبل‌تر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی نیازمند تصمیم دادگاه یکی از کشورهای عضو این اتحادیه است.

 بورل درجمع خبرنگاران در این خصوص گفت: «نمی‌توانید بگویید که سپاه را تروریست می‌دانم چون این گروه را دوست ندارم. ابتدا باید دادگاه در این زمینه تصمیم بگیرد.»

اظهارات بورل از سوی برخی ناظران عقب‌نشینی اتحادیه اروپا دست‌کم در مقطع فعلی از قطعنامه نسنجیده و ضدایرانی پارلمان اروپا تلقی شده است.

پیش از این نیز، «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز روز جمعه هفته گذشته در یک نشست خبری با تأکید بر این که اقدام علیه سپاه مشکلاتی را به همراه دارد، گفت:«با وجود این ما همیشه این را خاطر نشان کرده‌ایم که قرار گرفتن در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا نه فقط با موانع سیاسی بلکه با موانع حقوقی روبرو است.»

یک روز قبل از واکنش وزارت خارجه آلمان، پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های «تروریستی» اتحادیه اروپا شد. مصوبات پارلمان اروپا الزام‌آور نیستند و تنها در حکم پیشنهاد به شورای اروپا به شمار می‌روند.

تحرکات اروپایی‌ها برای اقدام ضد سپاه پاسداران با واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران این حرکت را از روی استیصال خواند و افزود این اقدام «پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آن‌ها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است و این اقدام برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است».
https://jahannews.com/vdcgn397zak9x74.rpra.html
jahannews.com/vdcgn397zak9x74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنده و یا مرده اش فرقی ندارد...
Iran, Islamic Republic of
اولا تمامی آن ادعا‌های گروه نخست که برجام را مایه پیشرفت و تعالی کشور معرفی می‌کرد و می‌کند، سراسر دروغ است و هیچ تحریمی با این توافق برداشته نمی‌شود. ثانیا این سخنان، یک درون مایه اصلی دارد و آن اینکه مادام که ایران یک کشور انقلابی است و پایبند به آرمان‌های امام و انقلاب و دشمن آمریکاست، نباید انتظار هیچ پیشرفتی را داشته باشد...
Iran, Islamic Republic of
عملکرد ایران در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره غلط و اشتباه بوده است که متاسفانه هنوز هم ادامه می دهد.
مذاکره با آمریکا و هم کشورهای اروپایی نتیجه ای ندارد و از سال 1392 تاکنون هم ثابت شده که نتیجه ای نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
سیدابراهیم رئیسی نباید مانند دولت حسن روحانی با جنایتکاران و حامیان اصلی تروریسم مذاکره کند/ کشورهای اروپایی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.