پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

خرید باتری ماشین و نصب آن

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 826820
باتری ماشین چیست و وظیفه آن در خودرو چیست؟ چه زمانی لازم است باتری ماشین را تعویض کنید؟ آیا باتری خودرو قبل از خراب شدن علائم یا نشانه ای دارد؟ برای دانستن جواب هر یک از این سوالات می توانید تا پایان این نوشته همراه ما باشید.
خرید باتری ماشین و نصب آن
باتری ماشین یک وسیله ذخیره سازی انرژی الکتریکی است که برای روشن کردن خودرو و استفاده از لوازم الکتریکی خودرو به آن احتیاج دارید. اگر باتری ماشین به درستی کار نکند، ممکن است حتی قادر به روشن کردن خودرو نباشید.
غیرمعمول نیست که باتری خودرو زودتر از موعد از بین برود یا عملکردی غیر استاندارد داشته باشد. با این حال، پیدا کردن خدمات نصب باتری ماشین مناسب همیشه آسان نیست. همانطور که خرید باتری ماشین ممکن است سخت باشد، نصب نادرست باتری در وسیله نقلیه هم می تواند به خودرو آسیب برساند. نصب اشتباه باتری بر روی خودرو، باعث عدم کارکرد صحیح باتری می شود و می تواند باعث بارگزاری بیش از حد باتری شود، حتی ممکن است باعث احتراق باتری شود. شاید این اتفاق همیشه رخ ندهد اما باید بدانید که کار با باتری بسیار خطرناک است و لازم است هنگام نصب باتری تمامی اقدامات احتیاطی را انجام دهید.
آیا باتری خودروی شما نیاز به تعویض دارد؟
زمانیکه خودروتان روشن نمی شود اولین چیزی که به ذهنتان می رسد خرابی باتری است. اما نشانه های دیگری هم وجود دارد که قبل از اینکه به این مرحله برسید متوجه شوید که باتری خراب شده یا عمر آن رو به اتمام است.
نشانه های تمام شدن باتری ماشین
کاهش ولتاژ باتری
گاهی اوقات مشکلات ایجاد شده در باتری خودرو به دلیل ولتاژ کم آن است. در این شرایط لازم است با یک دستگاه مولتی متر باتری را تست کرده و ولتاژ آن را اندازه بگیرید. اگر عدد نمایش داده شده در محدوده 12 ولت شناور است به این معناست که باتری مشکلی ندارد، اما اگر از 12 ولت کمتر باشد لازم است باتری را تعویض کنید.
موتور روشن نمی شود
اگر موتور هنگام چرخاندن سوئیچ می چرخد یا صدای استارت زدن می دهد اما روشن نمی شود به احتمال زیاد عیب از باتری است. شاید هم مشکل از استارتر باشد اما دراغلب اوقات عیب از باتری است حتی اگر خودرو خیلی خوب استارت بزند.
کاهش سرعت استارت و دیر روشن شدن خودرو
یکی از مهمترین نشانه های خراب بودن باتری که نشان از ضعف باتری و رو به پایان بودن عمر آن می دهد، کاهش سرعت چرخش موتور در هنگام استارت زدن است. اگر به تازگی متوجه شده اید که روز به روز از سرعت استارت زنی خودروی شما کاسته می شود و دیگر آن سرعت قبلی را ندارد، باید آن را به عنوان یکی از علائم خرابی باتری در نظر بگیرید.
تغییر در شکل ظاهری باتری
گرمای بیش از حد می تواند باعث ایجاد برآمدگی و خرابی در باتری گردد. اگر به تازگی متوجه تغییرات ظاهری در باتری شده اید می تواند از نشانه های خراب بودن باتری ماشین باشد، باید به پایان عمر مفید باتری خودروی خود شک کرده و آن را به عنوان یکی از علائم خرابی باتری در نظر بگیرید. گرما، ضربه، شکستگی و غیره، می تواند باعث خرابی باتری و در نتیجه کاهش عملکرد آن شود.
استفاده مکرر از باتری به باتری
یک قاعده ی کلی برای اتصال باتری به باتری وجود دارد و آن این است که: مهم نیست دلیل این امر چیست، باتری قدیمی است، استارتر قدیمی است یا پمپ سوخت یا آلترناتور بد کار می کنند و یا شاید تمام شب چراغ های ماشین را روشن گذاشته اید و یا درماشین را محکم نبسته اید و آن قاعده این است: اگر مجبور شدید سه بار درهفته از اتصال باتری به باتری استفاده کنید وقت آن است که باتری را تعویض کنید.
انتخاب باتری مناسب
اما زمانیکه باتری خودروتان خراب می شود یا عمر آن به پایان میرسد چگونه باتری مناسب خودروی خود را انتخاب می کنید؟ در یک باتری جدید باید به دنبال چه چیزی باشید؟
برای خرید باتری خودرو، با بررسی راهنمای تعمیر و نگهداری خودرو، متوجه شوید که به چه نوع باتری نیاز دارید. باتری هایی را بررسی کنید که بازخوردهای مثبتی از طرف علاقه مندان به خودرو دریافت کرده اند.
انتخاب بهترین نوع باتری می تواند سبب کاهش هزینه ها و افزایش کارایی باتری شود، بنابراین بهتر است هنگام انتخاب باتری برای اتومبیلتان، مشخصات تعیین شده از طرف شرکت سازنده خودرو، میزان برق مصرفی خودرو، قدرت دینام برای شارژ، فضای موجود برای باتری را در نظر بگیرید یا با کارشناسان خرید باتری ماشین کیان باتری تماس بگیرید و از آنها برای انتخاب باتری مناسب برای خودروتان کمک بگیرید.



سایز و اندازه گروه باتری خود را پیدا کنید
باتری مناسب برای ماشین خود بخرید. ماشین‌های مختلف به انرژی متفاوت و باتری‌هایی با اندازه‌های متفاوت نیاز دارند. باتری های خودرو همه بر اساس اندازه گروهی طبقه بندی می شوند. اندازه گیری قاب باتری و همچنین جهت پایانه ها یا پست های باتری را نشان می دهد. برای پیدا کردن باتری مناسب برای ماشین خود، باید اندازه گروه را بدانید.
  • مرحله 1: اندازه گروه باتری قدیمی خود را بررسی کنید. اگر باتری خراب هنوز درون خودروتان است، اندازه گروه را روی برچسب روی باتری جستجو کنید. برچسب ممکن است در بالا یا کنار کیس باشد. گروه باتری آمپراژ مناسب باتری و چینش قطب ها را مشخص می کند.
    مرحله 2: دفترچه راهنمای مالک خود را برای اندازه گروه بررسی کنید. به بخش مشخصات در دفترچه راهنمای مالک خود نگاه کنید. اندازه گروه باتری و همچنین سایر اطلاعات مربوط به باتری در مشخصات خواهد بود.
    مرحله 3: می توانید برای یافتن اندازه گروه باتری خود، مدل و برند خودرو را سرچ کنید و یا با کارشناسان امداد باتری کیان تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.
در نظر گرفتن پایانه باتری
موقعیت ترمینال مثبت در باتری خودرو نقش مهمی در عملکرد کلی آن دارد. اگر پایانه ها با سایر ترمینال ها یا بدنه فلزی تماس داشته باشند، ممکن است اتصال کوتاه ایجاد شود، در نتیجه، برخی از اقلام الکترونیکی در وسیله نقلیه شما ممکن است خراب شوند. بهتر است پایانه های مثبت یک باتری را بررسی کنید تا بدانید که آیا برای ماشین شما مناسب است یا خیر.
حداقل میزان cca باتری مناسب خودروتان را بررسی کنید.
شاخص CCA به معنی آمپراژ باتری ماشین در هوای سرد است و مخفف عبارت Cold Cranking Amps می باشد؛ شاخصی است که در صنایع باتری سازی به منظور تعیین میزان توانایی باطری ماشین در روشن کردن موتور در دماهای سرد استفاده می شود. به صورت کلی روشن کردن ماشین در هوای گرم نسبت به هوای سرد راحت تر است.
تمامی خودروها برای راه اندازی به مقدار مشخصی آمپراژ نیاز دارند، به خصوص در هوای سرد. اگر باتری شما آمپر کافی برای روشن کردن موتور در هوای سرد نداشته باشد، خودرو روشن نمی شود.
  • مرحله 1: به برچسب باتری خود نگاه کنید. روی برچسبی که در بالا یا کنار قاب باتری قرار دارد، به دنبال عددی بگردید که CCA به دنبال آن آمده است. اگر باتری درون خودرو باتری اصلی نیست، باید صحت این عدد را بررسی کنید. همچنین برچسب ممکن است محو یا ناخوانا باشد. ممکن است مجبور شوید CCA را از طریق روش دیگری پیدا کنید.
    مرحله 2: کتابچه راهنمای خودرو را بررسی کنید. شاخص CCA در کنار دیگر مشخصات باتری درون دفترچه مشخص شده است.
    مرحله 3: برای پیدا کردن CCA باتری خود، مدل و برند خودرو را سرچ کنید و یا با کارشناسان امداد باتری کیان تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.
    مرحله 4: اگر در مناطقی با آب و هوای سرد زندگی می کنید که در بیشتر ماه های سال دمای هوا پایین است می توانید از باتری هایی با شاخص CCA بسیار بالا استفاده کنید.
نکته: از حداقل میزان شاخص CCA بدون هیچ تاثیر منفی بر روی عملکرد باتری میتوان باتری با میزان CCA بالاتری را درنظر گرفت، اما باتری با رتبه‌بندی کمتر از حداقل رتبه CCA هرگز توصیه نمی شود.
سن باتری را در نظر بگیرید
از آنجایی که باتری از همان لحظه تولید شروع به از دست دادن توانایی و انرژی ذخیره شده می کند، بنابراین لازم است در زمان خرید، باتری را انتخاب کنید که از زمان تولید آن مدت زمان زیادی نگذشته باشد.
نوع باتری را مشخص کنید
بیشتر باتری‌های خودرو که در حال استفاده هستند به عنوان باتری‌های سرب اسیدی معمولی شناخته می‌شوند. قیمت نسبتا پایین این نوع از باتری‌ها در مقایسه با سایر باتری‌های مشابه و همچنین قابلیت جریان دهی لحظه‌ای بالای آنها، باتری‌های سرب اسیدی را تبدیل به بهترین انتخاب برای مصارف گوناگون همچون خودروها، کشتی‌ها و یوپی‌اس‌ها نموده است. هم اکنون اقبال عمومی به استفاده از این باتری‌ها به حدی است که تقریبا ۸۰ درصد از کل مصرف سرب دنیا در ساخت باتری‌های سرب اسیدی استفاده می‌شود. این باتری‌ها معایبی نیز دارند که از جمله‌ی این معایب می‌توان به حجم و وزن بالا اشاره کرد که موجب شده تا کاربرد این باتری‌ها کمی محدود شود.
همچنین لازم است نوع باتری مورد نظرتان را از میان باتری اتمی و باتری اسیدی انتخاب کنید. این دو نوع از باتری تفاوت بسیاری دارند که مهترین آن نیاز به نگهداری از باتری است. باتری های اسیدی نیاز به نگهداری منظم دارند و باید به صورت دوره ای بررسی شوند اما باتری های اتمی نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند و از این جهت بسیار مناسب اند. در هنگام انتخاب باتری، یک باتری بدون نیاز به تعمیر بخرید. هر زمان که ممکن است، با خرید یک باتری بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، از دردسرهای آینده مربوط به آن خلاص شوید.
غیر از باتری های سرب اسیدی، باتری های efb و AGM هم انواع دیگری از باتری ها هستند که نسبت به باتری های سرب اسیدی طول عمر و عملکرد بهتری دارند.
برند و گارانتی مورد نظر خود را انتخاب کنید
یک برند شناخته شده سازنده باتری را انتخاب کنید. در حالی که ممکن است کیفیت باتری بهتر باشد یا نباشد، یک برند شناخته شده در صورت بروز مشکل باتری در زمانی که تحت گارانتی هستید، پشتیبانی مشتری بهتری خواهد داشت.
تعویض باتری ماشین
تعویض باتری ماشین کاری است که اکثر افراد خودشان قادر به انجام آن خواهند بود. سخت ترین قسمت معمولاً بیرون آوردن باتری از ماشین پس از جدا شدن به دلیل وزن بالای آن است. نشانه های اتمام باتری را بررسی کنید و قبل از اینکه کاملا از کار بیفتد آن را تعویض کنید.



روش تعویض باتری
  • در حالی که موتور خاموش است، کاپوت را باز کنید و محل باتری را پیدا کنید. کابل منفی (سیاه) را از باتری جدا کنید. سپس کابل قرمز یا مثبت را از باتری جدا کنید.
    با استفاده از یک آچار ترکیبی یا سوکت گیره نگهدارنده باتری را باز کنید.
    باتری را از سینی باتری خارج کنید. باتری ها سنگین هستند، بنابراین با هر دو دست از پایین آن را بگیرید. از محلول تمیزکننده باتری یا مخلوط جوش شیرین و آب برای تمیز کردن کامل هرگونه خوردگی که ممکن است روی سینی باتری شما باقی مانده باشد استفاده کنید.
    کانکتورهای کابل باتری را با یک برس سیمی تمیز کنید. برای از بین بردن خوردگی شدید کانکتورها، از محلول تمیزکننده باتری استفاده کنید.
    باتری جدید را در سینی نگهدارنده باتری قرار دهید و باتری را با گیره نگهدارنده محکم کنید.
    هر دو انتهای ترمینال را با محلول ضد خوردگی اسپری کنید.
    کابل مثبت باتری (قرمز) را وصل کرده و سفت کنید.
    کابل منفی باتری (سیاه) را وصل کرده و سفت کنید.
    اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات کابل / پایه های نگهدارنده به درستی سفت شده اند. با تلاش برای حرکت دادن آن به عقب و جلو، امنیت باتری خود را بررسی کنید.
نکته: بعد از اینکه باتری قدیمی را از خودروتان خارج کردید آن را به مکان های بازیافت باتری تحویل دهید.

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی شبانه روزی در زمینه فروش سپاهان باتری، باتری صبا، باتری وایا و تمامی برندهای ایرانی و خارجی و ارائه انواع بهترین باتری ماشین، همچنین خرید باتری فرسوده به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود. ما با ایجاد بستری امن، سفارش رضایت بخش در فضای اینترنتی را رکن اصلی توسعه‌ ی فعالیت‌های خود در زمینه خدمات فروش باطری ماشین قرار داده ایم.
https://jahannews.com/vdcdx90jzyt0xj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdx90jzyt0xj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *