کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه از قیمت مصوب داروها با خبر شویم؟

3 بهمن 1401 ساعت 12:30

لیست و قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو قابل جستجو و بازیابی است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از اعلام سازمان غذا و دارو، مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، به قیمت مصوب و لیست اقلام دارویی دسترسی داشته باشند و لیست و قیمت اقلام دارویی در سامانه دارو قابل جستجو است.

بر همین اساس، باتوجه به ضرورت اطلاع‌رسانی به‌هنگام فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و حسب دستور وزیر بهداشت و تاکید رئیس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه های سراسر کشور در قسمت جست‌وجوی دارو سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی http://irc.fda.gov.ir/nfi قابل جست‌وجو است.

همانطور که در تصویر دیده می‌شود، بعد از کلیک بر روی لینک http://irc.fda.gov.ir/nfi با یک صفحه جست‌وجو مواجه می‌شوید و می‌توانید با نوشتن نام داروی مورد نظر خود قیمت و محل عرضه دارو را ببینید.

در عین حال مردم می‌توانند از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC که به صورت برخط، قابل جست‌وجو و در دسترس است، فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام دارویی را جست‌وجو کنند.
 


کد مطلب: 826817

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/826817/چگونه-قیمت-مصوب-داروها-خبر-شویم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com