جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آلمان: اجازه نمی‌دهیم اروپا از هم پاشیده شود

يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 826749
صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در سفر به فرانسه گفت که اجازه داده نمی‌شود که اروپا به زمانی بازگردد که خشونت جایگزین سیاست شده و اروپا با نفرت و رقابت از هم پاشیده شود.
آلمان: اجازه نمی‌دهیم اروپا از هم پاشیده شود
به گزارش جهان نيوز، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز یکشنبه گفت که پس از حمله سال گذشته روسیه به اوکراین، پروژه صلح اروپا در یک نقطه عطف قرار گرفته است.

وی که این سخنان را در جریان سفر به فرانسه و در دانشگاه سوربون مطرح می‌کرد گفت : «امپریالیسم پوتین پیروز نخواهد شد. ما اجازه نخواهیم داد که اروپا به زمانی بازگردد که خشونت جایگزین سیاست شده و قاره ما با نفرت و رقابت میان کشورها از هم پاشیده شود».

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار گفت: «حمایت پایدار ما از مردم اوکراین در همه زمینه‌ها ادامه خواهد یافت».

آلمان و فرانسه طی ماه‌های اخیر کمک‌های تسلیحاتی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده‌اند.

با این حال در حالی که آمریکا روز جمعه نشستی را در پایگاه «رامشتاین» در آلمان با هدف اعمال فشار به برلین به منظور موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین برگزار کرد، اما این نشست در رسیدن به هدفش راه به جایی نبرد.

 خبرگزاری رویترز از شکست ایالات متحده و همپیمانان این کشور در نشست «رامشتاین» آلمان برای اعمال فشار به برلین به منظور ارسال تانک«لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داد.

پیشتر برلین گفته بود در صورت اجماع در نشست رامشتاین،‌ به متحدان خود اجازه می‌دهد که از زرادخانه‌های خود به اوکراین تانک لئوپارد ارسال کنند اما توافقی در این خصوص در نشست رامشتاین حاصل نشد.

طرفداران ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین امید داشتند اقدامات اخیر کشورهای غربی همچون تصمیم بریتانیا برای ارسال 14 تانک رزمی، زمینه را برای اقدام مشابه آلمان برای ارسال چنین تانک‌هایی به اوکراین فراهم کند.

آمریکا قبل از نشست روز جمعه یک بسته 2.5 میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرده بود.
https://jahannews.com/vdcdo90jnyt0x56.2a2y.html
jahannews.com/vdcdo90jnyt0x56.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طاها
Iran, Islamic Republic of
آفرین به این همه نرمال فکر کردن