جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۱
امیرعبداللهیان:

آمریکا زودتر از اروپا فهمید که در پس اغتشاشات خبری نیست/ بورل گفت در پارلمان اروپا رفتار احساسی داشتند

يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب: 826748
وزیر امور خارجه با بیان اینکه تبادل پیام‌ها درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه دارد، گفت: در مسیر توافق گام‌هایی را تعریف کردیم که فکر می‌کنم در آینده نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی خواهد شد.
آمریکا زودتر از اروپا فهمید که در پس اغتشاشات خبری نیست/ بورل گفت در پارلمان اروپا رفتار احساسی داشتند
به گزارش جهان نيوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) دوم بهمن ماه در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها بیان کرد: مسیر تبادل پیام‌ها همچنان ادامه دارد. اگر دقت کرده باشید در قطعنامه پارلمان اروپا یک بند را آورده بودند که باید از برجام عبور کرده و اعلام کنیم که برجام دیگر اولویت ما نیست. چیزی که غربی‌ها در شعارهایشان برای ایجاد تنش در ایران در ایام اغتشاشات به آن اشاره می‌کردند، ولی در پارلمان احساسی اروپا این بند رای نیاورد. به دلیل اینکه پیام‌ها در حال تبادل است.

* در مسیر توافق گام‌هایی را تعریف کردیم که فکر می‌کنم در آینده نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی خواهد شد
وی درباره خبر جدید در این خصوص با بیان اینکه الان نمی‌توانم با جزییات در این زمینه صحبت کنم، اظهار داشت: در مسیر توافق گام‌هایی را تعریف کردیم که فکر می‌کنم در آینده نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی خواهد شد و در عین حال در پاسخ به پیامی که آمریکایی‌ها به صورت مستمر اعلام می‌کنند ما یک چارچوبی را تعریف کرده و براساس آن کار را پیش می‌بریم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: معتقدیم صرفنظر از اینکه برجام چه مقدار می‌تواند تاثیر داشته باشد، چنانچه طرف مقابل آنگونه که در پیام‌ها از مسیر رسمی به ما می‌گوید و توافقاتی که با هم دنبال می‌کنیم، اراده و نیت جدی را داشته باشد و منافع ما تامین شود، طرف‌های مقابل گزینه دیگری ندارند. به همین دلیل در قطعنامه پارلمانی اروپایی این بند حذف می‌شود و به همین دلیل آمریکایی‌ها که خیلی زودتر از سه کشور اروپایی فهمیدند که در پس اغتشاشات ایران خبری نیست و اتفاقی نخواهد افتاد، زودتر پیام دادند و تاکید و اصرار دارند برای بازگشت به برجام.

وی گفت: هر چند (آمریکایی‌ها) همچنان ریاکاری خود را ادامه می‌دهند، ولی برای ما در دستگاه دیپلماسی پیام دیپلماتیک و آن چه روی زمین اتفاق می‌افتد، مهم است و هر جا که حس کنیم منافع ملت در نقطه‌ای قرار دارد که تامین می‌شود، در آن چارچوب تصمیم می‌گیریم و عمل می‌کنیم. 

* بورل گفت در پارلمان اروپا رفتار احساسی داشتند
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان همچنین در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و گفت‌وگوی تلفنی‌ اخیرش با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: امروز در اروپا احساسات وجود دارد و عقلانیت حاکم نیست. امیدواریم عقلانیت در شورای وزیران اتحادیه اروپا حاکم باشد. اروپایی که احساسی برخورد می‌کند از این فضا دور باشد. آقای بورل به صراحت به من گفت اینها رفتار احساسی را در پارلمان اروپا داشتند و می‌خواستند نگرانی‌هایشان را در این قالب بیان کنند.

وی بیان کرد: اما جالب است بدانید یکی از نگرانی‌های جدی که در این قطعنامه بیان کردند نگرانی‌شان از اماکن و اشخاص عضو اتحادیه اروپا و یا برخی مقامات اروپایی است که ما در اقدامی مبتنی بر مقابله به مثل و عمل متقابل در ماه‌های اخیر آنها را تحریم کردیم. این هم جزو درخواست‌هایشان در قطعنامه است که این‌ها از تحریم خارج شوند که البته این یک اقدام متقابل است و هر زمان آنها از تحریم‌‌ها عقب نشینی کنند، طبعا ما نیز اقدام متقابل را انجام خواهیم داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره برگزاری نخستین نشست بین‌المللی زنان تاثیرگذار در تهران از تشکیل صندوق مشترک نوآوری و شکوفایی خبر داد و افزود: با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و مشارکت کشورها در راستای توانمندسازی زنان، یکی از خروجی‌ها تشکیل صندوق مشترک نوآوری و شکوفایی است که بانوان تاثیرگذار در کشورهای مختلف در آینده هم به این مجموعه بپیوندند و صندوقی را داشته باشند که در جاهایی که نیاز است برنامه‌های نوآورانه انجام داده و ایده‌ها عملیاتی شود و صندوق مالی برای پشتیبانی باشد.

وزیر خارجه همچنین گفت: به صورت نمادین هدایا و جوایزی به بعضی از بانوان تاثیرگذار اهدا شد که بخش اعظم آنها همان جوایز نمادین خود را به صندوق مشترک نوآوری و شکوفایی اهدا کردند.

وی برگزاری این نشست را در فضایی که همه شاهد هستند دشمنان ایران در جنگ ترکیبی چه اقداماتی را برای ناامن سازی ایران صورت می‌دهند و مقامات اجرایی این تعداد کشور در کوتاه‌ترین زمان در تهران حضور می‌یابند، کار بزرگی خواند و افزود: مهمانان ما از اروپایی که برخی مقاماتشان تحریک کننده اغتشاشات بودند نیز در تهران حضور داشتند.

وزیر خارجه ادامه داد: برخی عنوان کردند که وزارت خارجه افرادی را دعوت کرده که مدلینگ بودند.  همسر رئیس جمهور یک کشور که بخش زیادی از آنها مسلمان نیستند به احترام ما و قوانین ما سعی کردند پوشش خود را متناسب کرده و در جلسات شرکت کنند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: این نشست پیام خیلی قوی در نگاه به زن در دیپلماسی جمهوری اسلامی داشت و  نباید به این حاشیه‌ها پرداخته می‌شد.
https://jahannews.com/vdcc0eq442bqim8.ala2.html
jahannews.com/vdcc0eq442bqim8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
این وزیر هم در خوش باوری ، هیچ دست کمی از قبل از خودش ندارد.
Iran, Islamic Republic of
تنها راه مذاکره و توافقه
Iran, Islamic Republic of
لطفاً ترانزیت مواد مخدر به اروپا آزاد بشه!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی به این کارای غیرشرعی و غیراخلاقی اعتقاد نداره
Iran, Islamic Republic of
تنهاتربن راه توافقه هر راه دیگه ای بن بسته
Iran, Islamic Republic of
خب آمریکا قدرت و استقلال ایران را بپذیرد و توافق کند چه کسی مخالف است منتها دروغ و حیله های آمریکا بر علیه ایران هنوز به اتمام نرسیده است .
Iran, Islamic Republic of
توافق یه عمل دو طرفه است که اونم با مذاکره بدیت میاد
Iran, Islamic Republic of
با مرگ مرگ گفتن که نمیشه توافق کرد باید با احترام متقابل مذاکره کرد
ما
Iran, Islamic Republic of
اروپا و آمریکائیها در حال جان کندن هستند نباید به آنها باج داد. ملت واقعاً جانانه مقاومت کردند.
سيد مجتبى ،
Iran, Islamic Republic of
شايد لازمه كه ايران هم با رفتار احساسى با بستن خليج فارس احساساتشو بروز بده ،،،
ناصری
Kyrgyzstan
توافق باامریکا امکان نداردچون دشمنی آمریکا باما فراترازمسئله هسته ای است