پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۹

نتانیاهو: آمریکا با تل آویو درباره ایران تفاهم دارد

يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 826743
نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی گفت که آمریکا با این رژیم در مورد ایران تفاهم دارد.
نتانیاهو: آمریکا با تل آویو درباره ایران تفاهم دارد
به گزارش جهان نيوز، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی روز یکشنبه گفت که آمریکا به طور واقعی با این رژیم در مورد ایران تفاهم دارد.

به گزارش وبگاه «جوئیش نیوز» «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی در ابتدای نشست کابینه امنیتی گفت که سفر هفته گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به فلسطین اشغالی در این زمان ویژه، یکی از چالش‌های جدی برای امنیت ( رژیم) اسرائیل و فرصت‌های جدی برای صلح با همسایگان بود.

نتانیاهو گفت که گفت‌وگوهای او با سالیوان بر چالش‌های امنیتی منطقه‌، به‌ویژه ایران و همچنین راه‌های همکاری دو طرف  برابر این تهدید مشترک متمرکز بود.

وی گفت: «باید بگویم که در این دیدارها من تحت تاثیر این مسئله قرار گرفتم که تمایل واقعی و متقابل برای دستیابی به تفاهم در زمینه امنیت (رژیم) اسرائیل وجود دارد.»

نتانیاهو هفته گذشته ایالات متحده را «شریک قابل اعتماد» در مسائل امنیت مشترک و پیشبرد صلح توصیف کرد و از تعهد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از آنچه که دستیابی ایران به سلاح اتمی خواند، قدردانی کرد.

سالیوان بالاترین مقام دولت بایدن است که از زمان شکل گیری دولت جدید به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

وبگاه «آکسیوس»  چهارشنبه گذشته گزارش داده بود که  هدف از این سفر رسیدن به تفاهم با کابینه جدید اسرائیل در سیاست‌های مربوط به فلسطین، ایران و روند عادی‌سازی روابط میان تل‌‌آویو با کشورهای منطقه است. 

رسانه آمریکایی نوشت، با وجود این انتظار می‌رود در جریان دیدارهای سالیوان در بیت‌المقدس در خصوص بحران پیش روی ائتلاف نتانیاهو و تظاهرات‌های اخیر علیه طرح نتانیاهو برای تضعیف دیوان عالی نیز بحث شود. 

کاخ سفید در روزهای گذشته درباره برخی از سیاست‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از جمله برنامه‌ریزی برای توسعه شهرک‌سازی‌ها ابراز نگرانی کرده است. 

آکسیوس نوشت که سالیوان در این دیدار درباره همکاری با اسرائیل در خصوص موضوعاتی نظیر ایران نیز با مقام‌های اسرائیلی گفت‌وگو کرد. 

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.
https://jahannews.com/vdchk-n6x23niqd.tft2.html
jahannews.com/vdchk-n6x23niqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حمایت مدعیان حقوق بشر از جنایات صهیونیست‌ها جای تاسف دارد
امیدی به مدعیان دروغین حقوق بشر که شریک جنایات صهیونیستها هستند
Iran, Islamic Republic of
از بعد از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل با غصب سرزمین مردم فلسطین، علی رغم جنایت های اسرائیلی ها، کشورهای غربی و در راس آنان آمریکا از هیچ کوششی برای تثبیت پایه های رژیم جعلی اسرائیل بر پیکرهای مردم مظلوم فلسطین، لبنان، غزه فروگذار نکردندv
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و اسراییل با صفت استکباری خود همواره به دنبال تضعیف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند که این گونه توطئه‌ها تا کنون با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت ملت نقش برآب شده است.
Iran, Islamic Republic of
مادامی که آمریکا با صفت استکباری خود در میدان وجود دارد و اسرائیل با خوی پلید کنار نرود، مردم غیور ایران از آرمان انقلابی و حمایت رهبری دست برنمی‌دارد و همواره شعار "مرگ بر آمریکا" سر می‌دهد.
Iran, Islamic Republic of
بی تردید عاملان تروریستی که خود ناقض حقوق بشرند و کارنامه سیاهی در این حوزه از خود به جای گذاشته‌اند، نمی‌توانند امروزه در نقش مدافعان حقوق حقوق بشر تعیین کننده لیست تروریستی باشند و بدون تردید پاسخ قاطعی از سوی ایران دریافت می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
از سال ۲۰۱۱ نهادهای حقوقی داخلی و بین‌المللی بیش از ۲۰ هزار و ۱۵۰ مورد بازداشت بدون اتهام را رصد و گزارش کردند.
Iran, Islamic Republic of
به تازگی نیز مشکلات زندانیان سیاسی بحرین به دلیل محرومیت از حقوقشان و نقض آشکار اصول تعامل با زندانیان به شدت افزایش یافته .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نمی‌توان بدون اشاره به یکی از مهمترین مشکلات بحرین یعنی زندانیان سیاسی درباره بحران سیاسی این کشور چیزی گفت.