پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ماساژور تفنگی چیست؟ و چرا از آن استفاده کنیم؟

يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 826724
ماساژور تفنگی (که گاهی اوقات «ماساژور ضربه‌ای» یا «ماساژگان» نیز نامیده می‌شود) دستگاه‌های قابل حمل و دستی هستند که شبیه دریل برقی هستند. آنها تقریباً همیشه بی سیم هستند - بیشتر آنها از باتری قابل شارژ استفاده می کنند - و با سری های قابل تعویض ارائه می شوند.

هنگامی که تفنگ روی ماهیچه های شما قرار می گیرد و روشن می شود، سری ها با فرکانس بالا و دامنه حرکت کم می لرزند یا "ضربه ای" می زنند، که طرفداران ادعا می کنند که باعث بهبودی پس از تمرین و بهبود عملکرد کلی و در عین حال کاهش درد می شود.
 

 
هر زمان که به دنبال کاهش تنش عضلانی هستید، می‌توانید از ماساژور تفنگی استفاده کنید، اما ممکن است استفاده از آن بعد از تمرین برای بهبود ریکاوری با کاهش درد عضلانی مفید باشد. ماساژ می‌تواند تنش ماهیچه‌ها را کاهش دهد و بر انعطاف‌پذیری، کاهش سفتی عضلات، افزایش جریان خون و کاهش درد عضلانی تأثیر بگذارد». و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویبره‌تراپی می‌تواند از نظر محدود کردن درد عضلانی تاخیری (سفتی و دردی که یک یا دو روز بعد از یک تمرین سخت احساس می‌کنید) اثری مشابه با ماساژ درمانی داشته باشد.

تفاوت بین تفنگ های ماساژ، فوم رول ها و سایر گزینه های ریکاوری عضلات
ماساژورهای تفنگی کارهایی مشابه ماساژ انجام می‌دهند، اما روش آن‌ها متفاوت است. بنابراین آنها اثری مشابه با فوم نورد و ماساژ ارائه می دهند. انتخاب شما ممکن است به ترجیحات شخصی بستگی داشته باشد.

فوم نورد از رهاسازی میوفاشیال برای کاهش تنش عضلانی استفاده می کند. فاسیا بافت همبندی است که ماهیچه ها، رگ های خونی و اعصاب را احاطه کرده است. به دلایل مختلف، فاسیا می‌تواند سفت و حتی ملتهب شود و زمانی که این اتفاق می‌افتد، توانایی حرکت شما مختل می‌شود. با این حال، فشار ملایم تا متوسطی که با فوم رولر اعمال می کنید، می تواند به شل شدن یا رها شدن نواحی سفت بدن کمک کند.

ممکن است با نگه داشتن یک ماساژور تفنگی در یک ناحیه، اثرات مشابهی داشته باشید، اما به دلیل ماهیت سریع و ضربه ای آن، واجد شرایط انتشار میوفاشیال نیست.

مزیت تفنگ؟ می‌تواند نقاط خاصی از بدن را بهتر از فوم رولر هدف قرار دهد، به‌ویژه آن‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، مانند ماهیچه‌های سینه‌ای در قفسه سینه، عضلات دوسر بازو و عضلات پسوآس (که از ستون فقرات شما تا بالای استخوان‌های استخوان ران امتداد دارند). در پاهای شما)

از سوی دیگر، کشش ایستا از کشش‌های آهسته و پایدار روی عضله برای تقویت آرامش و کاهش احساس سفتی عضلانی استفاده می‌کند و مانند نورد فوم، تحقیقات بیشتری برای حمایت از مزایای آن دارد.
 

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی
شما می توانید هر زمان که می خواهید تنش عضلانی را کاهش دهید، از ماساژور تفنگی استفاده کنید، اما بیشتر قبل و بعد از تمرین استفاده می شود. برای گرم کردن، استفاده از ماساژور تفنگی می‌تواند درد یا سفتی ناشی از تمرینات روز یا روزهای قبل را کاهش دهد و عضلات را قبل از جلسه فعال کند. توصیه می شود که ظرف 48 ساعت پس از تمرین استفاده کنید تا به کاهش درد و بهبود بهبودی کمک کند.

برای استفاده موثر از ماساژور، ناحیه ای را در بدن خود پیدا کنید که احساس سفت شدن دارد و با حرکت دادن تفنگ بر روی قسمت عمده ماهیچه شروع کنید. فشار را به اندازه‌ای که تحمل می‌شود، اما نه خیلی تهاجمی، اضافه کنید. (معمولاً یک دکمه یا سوئیچ روی تفنگ برای افزایش فشار وجود دارد.) تا 15 ثانیه در یک نقطه بمانید یا یک منطقه را به مدت دو دقیقه جارو بکشید. برخی از ماساژور ها حتی یک مانیتور متصل به یک برنامه دارند تا به شما نشان دهد که چقدر سخت و چقدر باید کار کنید.

از نواحی استخوانی دوری کنید. و اگر آسیب دیدید، قبل از استفاده از ماساژور تفنگی بر روی آن، با یک فیزیوتراپیست مشورت کنید. توصیه می کند که از روی هر ناحیه ای که درد یا آسیب حاد دارد، که می تواند مشکل را تشدید کند، خودداری کنید.

اگر بعد از استفاده از ماساژور تفنگی احساس درد بیشتری می کنید، فشار بیش از حد یا خیلی طولانی را انجام داده اید.

به یاد داشته باشید که هدف آرامش و احساس بهتر است، نه رنج کشیدن.
و اگر حساسیت عصبی یا ترومبوز ورید عمقی دارید یا باردار هستید، قبل از استفاده از ماساژور تفنگی با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، اگر می دانید که به راحتی کبود می شوید، مطمئن شوید که سرعت و چسبندگی آن برای تحمل شما مناسب است.

اگر تصمیم به خرید ماساژور تفنگی دارید به دنبال چه چیزی باشید
از آنجایی که ماساژورهای تفنگی در اندازه‌های مختلفی هستند، وقتی صحبت از سنگینی و بزرگی آن و همچنین عضلاتی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، راحتی خود را در نظر بگیرید.

برخی از آنها دارای سر و دسته قابل تنظیم هستند (که دسترسی به قسمت های خاصی از بدن را آسان تر می کند). همچنین فکر کنید، اگر می‌خواهید دستگاه خود را در حال حرکت ببرید. اگر چنین است،ماساژورهای مینی ممکن است یک گزینه عالی باشند، زیرا می توانند به راحتی در یک کوله پشتی قرار بگیرند.

 بررسی کنید که تفنگ دارای سری های مختلف باشد تا به شما کمک کند به نقاط صعب العبور یا سخت برخورد کند. همچنین باید تنظیمات مختلفی داشته باشد تا بتوانید حرکات ضربه ای ملایم تر یا شدیدتر را انتخاب کنید. و به میزان صدای بلند یا شدید تفنگ توجه کنید، زیرا این نیز بر لذت شما تأثیر می گذارد. در ضمن میتوانید مقاله معرفی بهترین ماساژور تفنگی 2022 و راهنمای خرید، بهترین ماساژور های دنیا را باهم مقایسه کرده و از فروشگاه اینترنتی وبدون (Webdon.ir) این ماساژور های تفنگی را تهیه کنید.
https://jahannews.com/vdcgx397tak9xu4.rpra.html
jahannews.com/vdcgx397tak9xu4.rpra.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *