سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۶
سردار نقدی مطرح کرد

نکته جدید درباره مهسا امینی از دوران بستری بیمارستان/ ماجرای تذکر رهبرانقلاب به رسانه‌ها در سال ۸۸

يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 826717
سردار محمدرضا نقدی در گفت و گوی تفصیلی فتنه ۱۴۰۱ را تشریح و ابعاد مختلف آن را بررسی کرد.
نکته جدید درباره مهسا امینی از دوران بستری بیمارستان/ ماجرای تذکر رهبرانقلاب به رسانه‌ها در سال ۸۸
گروه سیاسی جهان نيوز: اغتشاشات و ناآرامی اخیر کشور در حالی رقم خورد که دشمنان و رسانه‌های معاند و بیگانه تمام تلاش خود را برای دامن زدن به این اغتشاشات به کار بستند.

خبرگزاری فارس در نشستی با سردار نقدی معاون هماهنگ کننده کل سپاه پاسداران به گفت وگو درباره وقایع اخیر و همچنین مسایل مهم کشور پرداخته است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*به اندازه ۱۰ درصد رسانه هایی که علیه ما راه انداخته‌اند و کار می‌کنند علیه کشورهای دیگری که به عنوان دشمن نام برده اند، کار نمی کنند. خطر چین از لحاظ جایگزین شدن اقتصادی بسیار بیشتر از بقیه کشورها برای آمریکاست؛ چرا برای این کشور همچنین جنگ رسانه‌ای را راه ‌نیانداختند؟ این در حالی است که ۲۰۰ تلویزیون ماهواره‌ای و ۱۰۰ شبکه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران راه انداخته‌اند. این دلایل مختلفی دارد؛ یکی از دلایلش نافذ بودن پیام جمهوری اسلامی ایران است؛ این انقلاب حرف برای زدن دارد و فقط بحث اقتصادی و نظامی و بحث امکانات و ابزار و موقعیت ژئوپلتیکی نیست. این چیزی است که هویت آنها را تهدید کرده است چون جمهوری اسلامی پیام نو و حرف نویی را به وجود آورده است. آنها شاید راهی ندارند جز اینکه جنگ رسانه‌ای راه بیندازند. یکی از دلایل دیگر این است که حرفی برای زدن ندارند؛ اگر ایده جذاب تر از تفکر انقلاب اسلامی داشتند نیازی به این کارها نبود. یک رسانه دشمن می‌گوید دشمن می‌گوید زنان نباید فعالیت اجتماعی داشته باشند و درس نخوانند و رسانه دیگر می‌گوید که زنان هیچ محدودیت اخلاقی نباید داشته باشند و حجاب نداشته باشند و باید عریان باشند این دو حرف کاملا متضاد کجا زده می شود؟ هر دو رسانه در لندن هستند یکی می گوید شیعه کافر است و رسانه دیگر می گوید سنی کافر است. تضاد رسانه‌هایی که مقابل ما قرار گرفتند را ببینید. آنها اگر حرف جذابی داشتند که می‌توانستند مردم ایران را جذب کنند همان حرف را می‌زدند.

*شما دیدید از ماجرای فوت یک خانمی-مهسا امینی- چه چیزهایی که ساختند، در حالی که جلوی دوربین فوت کرد. دیگر از این روشن‌تر؟ فوت این خانم که در یک پستو و یک سلول نبود، دقیقا جلوی دوربین بود. بعد ۵۰-۴۰ نفر خانم هم‌شکل این خانم هم آنجا بودند و آنها هم یک تخلف این مدلی انجام داده بودند و برای ارشاد دعوت شده بودند آنجا، آنها هم شاهد این ماجرا بودند و اگر کتکی چیزی و از این داستان‌ها بود که آنها از آنجا که بیرون می‌آمدند قطعا جنجال به راه می‌انداختند، اما دیدیدم در این صد روز گذشته توسط آن ها هیچ صحبتی مطرح نشد. جلوی ۴۰ نفر انسان شاهد که از جنس خود آن دختر بودند آنهم جلوی دوربین این اتفاق افتاد و بعد ۱۰ ها حجت دیگر هم اضافه می‌شود که این فوت یک اتفاق ناشی از بیماری بوده، ولی همه آنها در خارج از کشور می‌آیند پای کار و شوخی ندارند سر این ماجراها و همه تلاششان را انجام می‌دهند.

*این همه رئیس‌جمهور، و این همه نخست‌وزیر در کشورهای اروپایی و رئیس مجلس آنها آمدند پای کار اینها و همه شان دروغگو بودند. محیط ارشاد که محیط ضرب و شتم نیست؛ فضای ارشاد یک فضای محبت‌آمیز است که باید حرف‌هایش در مخاطب نفوذ پیدا کند.

*بعد این خانم را به بیمارستان بردند، و صدها پزشک و پرستار و همه عوامل بیمارستان او را از نزدیک دیدند، یک کدام از آنها نیامد بگوید که من آثاری از جراحت در چهره او دیدم. پدر او را جلوی دادستان به بیمارستان می‌آورند و از او می‌پرسند ضرب و شتمی و جراحتی می‌بینی و او جلوی دوربین می‌گوید خیر.

*بعد شایعاتی دیگر می سازنند، تا اینکه پزشک معالج او که چندین سال پیش تومور مهسا امینی را عمل کرده، گزارش می‌دهد و می‌گوید ماجرا چیست و پزشکی قانونی هم بعد از چندین روز که طول کشید گزارش داد، در همه آزمایش‌ها و صحبت‌ها تصدق کردند که هیچ ضرب و شتمی رخ نداده است.

*بنده یک جایی یک صحبتی کردم و گفتم، پادشاه هم که فوت می‌کند اینقدر آزمایش نمی کنند که مطمئن بشوند هیچ بحثی نیست؛ دیدید که در ماجرای مهسا امینی پزشکان هم بیانیه دادند که حزب‌اللهی هم نیستند و امضا کردند و تایید کردند که ضرب و شتمی اتفاق نیافتاده است. بعد رفتند از مغازه‌دارهای سقز که همسایه‌های این خانم بودند پرسیدند، آنها هم تصدیق کردند این خانم چندین بار افتاده و زمین خورده و حالت متعادل نداشته است.

*بعد بچه‌های نیروی انتظامی از بیمارستان که این اتفاق افتاده بود و شلوغ شده بود، تلفن‌های آنجا را کنترل می‌کردند تا مسئله امنیتی پیش نیاید، از همان‌جا یکی از اقوام زنگ می‌زند «همان اتفاق همیشگی برای دخترتان افتاده است» ولی باز می‌بینیم همه‌شان برعکس آن ماجرا را تعریف می‌کنند و دروغ می‌گویند و اینقدر این دروغ را تکرار کردند و اینقدر بی‌پروا این موضوع را ادامه دادند، دیدیم که به باورهای مردم این موضوع را نشاندند و خیلی از آدم‌ها در جامعه فکر کردند قتلی صورت گرفته است.

*یکی از مسئولین خبرگزاری ها به من گفت سال ۸۸ ما را فراخوان کردند به دفتر رهبر انقلاب. در اوج معرکه و در درگیری ها فکر کردیم می خواهند بگویند در رسانه ها فضا را علیه فتنه گران تند تر کنید، ولی تذکر دادند مبادا به مخالفان کوچکترین اتهام نابجایی وارد کنید. مبادا تهمتی به مخالفان بزنید. باید انصاف را رعایت کنید. ما چنین رهبری داریم که در اوج فتنه، چنین توصیه‌هایی دارد، آن وقت می‌شود این نظام را دیکتاتور قلمداد کرد؟

*انتخاباتی که صورت گرفت، همه ما می‌دانستیم که آن کاندید نمی‌خواهد راه امام و انقلاب را در پیش گیرد و قطعاً می خواهد با غربی ها ببند و همه می دانند که چقدر رأی آورد یعنی همان ۵۰.۷ درصد. اگر ده‌ تا صندوق پر رأی تهران یا یک شهرستان باطل می‌شد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد و انتخابات نتیجه دیگری می داد چون او در مقابل بقیه رقبا تنها می‌ماند. آیا این کار را کردیم؟ مگر کاری داشت این موضوع؟ اما آیا چنین کارهایی در انقلاب صورت گرفت؟ نه، بعد ۸ سال این همه کارهای ناشایست و موضع‌گیری‌های نادرست صورت گرفت.

*یک نفر در ایران فوت کرد همه شان می گویند: کشتند! اما جورج فلوید را در مقابل دوربین ها کشتند و جلوی دوربین او را خفه کردند و یک کشور اروپایی نیامد بگوید ما اسم خیابان هایمان را جورج فلوید گذاشتیم. حالا برخی کشورهای اروپایی نام خیابان شان را مهسا امینی گذاشتند. اما بعد از کشتن جورج فلوید یک کشور اروپایی آمریکا را تحریم نکرد و نگفت ما ۵ روز روابطمان را با آمریکا قطع می کنیم. چرا ما الکن هستیم؟

*برای ما جا انداخته اند که مثلا همه آقازاده ها در خارج هستند و این را به بدیهیات تبدیل کرده اند به طوری که اگر بگویم اینطور نیست همه شما موضع می گیرید و میگوید همه آقازاده ها در خارج هستند. مثلا کدامیک از فرزندان رهبر انقلاب، رئیس جمهور، رئیس مجلس، فرماندهان ارشد نظامی، رئیس دستگاه قضا، وزرای دولت در خارج هستند؟ انقدر این مسائل را مطرح می کنند که مردم باور می کنند. مثلا فسادهای مالی را طوری عنوان می کنند و می گویند که گویا فساد در ایران سیستماتیک است. آیا در کشوری که در آن فساد سیستماتیک است، آیا پرونده های فساد مالی پیگیری می شود؟

*اگر در کشورهای غربی یک مسئولی را به خاطر خلاف مالی بگیرند چنان به رخ ما می کشند که عدل علی را از این ها یاد بگیرید و این ها اسلام حقیقی هستند. در صورتی که ما معاون اول رئیس جمهور و برادر رئیس جمهور(زمانی که رئیس جمهور بود) و پسر رئیس مجمع تشخیص نظام را که پر نفوذترین فرد بعد از رهبری بود را گرفتیم و زندان انداختیم و جریمه اش کردیم. آیا این ها هیچ کدام دلیل بر عدالت خواهی و قاطعیت و جدیت در مقابله با فساد نیست؟

*شما به من بگویید که چند هکتار از جنگل های کالیفرنیا در آتش سوخت؟ حتی شما که اهل خبر هستید هیچ کس نمی داند چه برسد به مردم. اما وقتی یک ساختمان پلاسکو در تهران آتش گرفت، در رسانه هایشان یک غوغایی علیه ما راه انداختند که شبکه ۶ در صدا وسیما مجبور شد ۲۰ روز حتی بیشتر، از پلاسکو پخش زنده ۲۴ ساعته داشته باشد. آن ها همه دروغ ها را گفتند و به بهانه یک آتش سوزی خواستند بگویند که مسئولان ایران ناکارآمد هستند. ۶ ماه بعد در لندن ساختمان گرانفل سوخت اصلا کسی اسم آن را می داند؟ اصلا چند بار تکرار شده است؟ در آن حادثه ۷۹ نفر کشته شدند یعنی ۴ برابر شهدای ساختمان پلاسکو. همه کشته شدگان حادثه پلاسکو به جز چند نفری که اول حادثه کشته شدند، بقیه آتش نشان بودند. یعنی آتش نشان های ایرانی هم کارآمدتر بودند و زودتر رسیدند و هم بر اساس تربیت اسلامی فداکار بودند و خودشان را سپر بلای مردم کردند؛ اما در انگلیس یک آتش نشان هم کشته نشد چون جرات به آتش زدن نداشتند و ۴ برابر هم کشته دادند فقط مردم کشته شدند.

*در کالیفرنیا ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار هکتار جنگل در سال ۲۰۲۰ در آتش سوخت و ۶ هزار و ۵۰۰ خانه در پی این آتش سوزی سوخت و خاکستر شد و صدها خودرو سوخت و ده ها نفر کشته شدند. ۴۶ روز این آتش سوزی ادامه داشت و ابرقدرت جهان توانایی مهار آتش سوزی را نداشت. حتی زندانی هایشان را با تشویق آزادی و تخفیف مجازات به کار گرفتند تا آتش را خاموش کنند که باز هم موفق نشدند و به نظرم اخر هم باران آتش را خاموش کرد اما با وجود این افتضاح بزرگ هیچ کس احساس نمی کند آمریکا ناکارآمد است اما ما یک ساختمانمان که آتش گرفت فریاد زدند که مهندسی شان ایراد دارد، مدیریت ندارند و ناکارآمد هستند و ما هم القات آنها را می پذیریم و با هم در می افتیم.
https://jahannews.com/vdcizqavyt1ary2.cbct.html
jahannews.com/vdcizqavyt1ary2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Singapore
هر چه بیشتر همش بزنی بیشتر گندش در میاد
Iran, Islamic Republic of
گند رو که بی غیرتهای بی شرف وطن فروش و آلت دست سرویسهای جهنمی جاسوسی و امنیتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس زدند که روی هرچی خائن نامرد بوده را سفید کردند.
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
دیکتاتور های رسانه دار غرب کاهی از مشکلات ما را کوه نشان می دهند

اما
کوهی از مشکلات خود را کاه هم نشان نمی دهند


تعجب از برخی مردم ما که بارها و بارها دروغ بزرگ آنها را لمس کردند اما باز هم به آنها اعتماد میکنند!!!!
شجاع
Iran, Islamic Republic of
صحبتهای سردار درست است و مشکل اینجا است که ما از نظر تبلیغات و برخورد با واقعیت هزاران بار عفببم مثل همین حرفهای سردار که باید الان زده شود ؟ که فایده ای ندارد یااین که چرا با پدر و و افرادی که ابن شبهه را ساختند همان موقع برخورد نشد
Iran, Islamic Republic of
ما هم به لحاظ رسانه و تبلیغات و شگردهای تبلیغاتی و خبری دچار ضعف شدید هستیم و هم به لحاظ برخورد سریع , قاطع و به موقع.