چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ذخایر سدها به مرز ۲۰ میلیارد مترمکعب رسید/ رشد ۶۰۰ میلیون مترمکعبی در ۷ روز اخیر

يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 826649
درحال حاضر ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور وجود دارد که با احتساب این میزان ذخیره آب، شاهد پرشدگی ۴۰ درصدی ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن ۶۰ درصد این ظرفیت هستیم.
ذخایر سدها به مرز ۲۰ میلیارد مترمکعب رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در 4 ماه ابتدای سال آبی (ابتدای مهر تا پایان دی‌ماه) در مجموع 6 میلیارد و 960 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای کشور شده که در مقایسه با ورودی 8 میلیارد و 570 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال قبل، کاهشی 19 درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، 6 میلیارد و 270 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور برای مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی رهاسازی شده که مقایسه این رقم با خروجی 7 میلیارد مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده افت 10 درصدی است.

درحال حاضر 19 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور وجود دارد که با احتساب این میزان ذخیره آب، شاهد پرشدگی 40 درصدی ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن 60 درصد این ظرفیت هستیم.

یک هفته پیش (24 دی‌ماه) میزان ذخایر سدها 19 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بود که با بارش‌های اخیر و ورود جریان‌های جدید رودخانه‌ای به سدها، 600 میلیون مترمکعب به ذخایر آبی سدهای کشور در طی 7 روز افزوده شده است.

میزان ذخایر سدها در زمان مشابه سال قبل (اول بهمن 1400) معادل 20 میلیارد و 880 میلیون مترمکعب بود که مقایسه میزان ذخایر آبی سدها در دو روز مشابه، اول بهمن سال گذشته و امسال، نشان‌دهنده کاهش یک میلیارد مترمکعبی و یا 5 درصدی ذخایر سدها نسبت به سال قبل است.
https://jahannews.com/vdcc0eq4o2bqie8.ala2.html
jahannews.com/vdcc0eq4o2bqie8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *