پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اولیانوف: آتش زدن قرآن بربریت است

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب: 826634
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌الملی در وین اتریش با انتقاد از آتش زده شدن کتاب مقدس مسلمانان در برابر سفارت ترکیه در استکهلم، این اقدام را نوعی بربریت توصیف کرد.
اولیانوف: آتش زدن قرآن بربریت است
به گزارش جهان نيوز، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش اقدام اخیر در آتش زدن قرآن در برابر سفارت ترکیه در استکهلم را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «این اقدام نوعی بربریت است و این کارها به اختلافات میان ادیان دامن می‌زند».

 تعدادی از گروه‌های افراطی در اقدامی هتاکانه اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کردند که واکنش تند دولت ترکیه را به همراه داشت. سخنگوی پلیس سوئد هم در اقدامی اسلام‌ستیزانه عنوان کرد که به رهبر اسلام ستیز حزب راست‌افراطی استرام کورس دانمارک اجازه داده تا در راهپیمایی مقابل سفارت ترکیه، قرآن را بسوزاند. 

 این اقدام هتاکانه واکنش دولت ترکیه را به همراه داشت و در همین خصوص سفیر سوئد در آنکارا نیز به وزارت خارجه ترکیه احضار و مقام‌های ترکیه این اقدام را به شدت محکوم کردند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه هم اعلام کرد که سفر ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن ماه) وزیر دفاع سوئد به ترکیه در این شرایط هیچ معنا و مفهومی ندارد و بنابراین لغو می‌شود.

اواخر فروردین سال جاری نیز قرآن مجید توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارک و به بهانه آزادی بیان و تحت حمایت پلیس در شهر «لینکوپینگ» سوئد آتش زده شد که در همان زمان سعید خطیب‌زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه این اقدام هتاکانه را به شدت محکوم کرد. البته این اقدام هتاکانه کاردار سوئد در تهران را در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران کشاند و در احضار کاردار سوئد بر اقدام فوری و قاطع دولت این کشور برای پایان دادن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده تأکید شد.

گفتنی است مرداد ماه سالجاری نیز تعداد اندکی از معاندان اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان و در روز تاسوعی حسینی کردند که با واکنش تند ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روبرو شد و او این اقدام هتاکانه را شدیدا محکوم کرد.
https://jahannews.com/vdcgw397tak9x34.rpra.html
jahannews.com/vdcgw397tak9x34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *