جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

متن خطبه‌های عبدالحمید با یک رابط خارجی هماهنگ می‌شود؟!

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 826611
در ماه‌های اخیر و پس از اغتشاشات عبدالحمید مسائلی را در خطبه‌های خود مطرح می‌کند که با تعالیم اهل سنت به شدت تعارض دارد، از جمله آن‌ها بیان مطالبی درباره فرقه ضاله بهاییت است که خلاف فقه حنفی است.
خبر مهم رسانه‌ها درباره مولوی عبدالحمید
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه‌ی پیشین امریکا در امور افغانستان در آخرین پیام ارسالی به کابل از رهبران طالبان خواسته است که سخنان مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت در زاهدان ایران گوش دهند.

وب سایت‌ اطلاعات روز که مسائله مربوط به افغانتستان را منتشر می‌کند در ادامه نوشته است: نماینده سابق آمریکا که این روزها به عنوان رابط سازمان سیا در منطقه حضور دارد به مقامات طالبان گفته است که عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان مواردی را مطرح می‌کند که فراتر از نظرات اهل سنت است.

پیش از این عبدالحمید در سال ۲۰۲۱، پس از تسلط طالبان بر کابل پیروزی این گروه را تبریک گفته بود. عبدالحمید در آن زمان با دفاع از عملکرد طالبان و این‌که نظر آنان به حقوق بشر و حقوق زنان تغییر کرده، افزوده بود که بنده به جهانیان اطمینان می‌دهم که طالبان امروز، طالبان بیست سال قبل نیستند؛ آنان تجربه کسب کرده‌اند و تغییراتی در دیدگاه‌های‌شان به‌وجود آمده است.

به نظر می‌رسد این روزها رفتار عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر مسجد مکی زاهدان مورد تائید آمریکایی‌ها قرار دارد. همچنین شنیده شده است که عبدالحمید از طریق یک رابط در تهران خطبه‌ها هفتگی خود را هماهنگ کرده و برخی مسائل را با این سرپل هماهنگ می‌کند. موضوعی که با تحلیل محتوای خطبه ها و بازتاب های مجازی اظهارات عبدالحمید چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

در ماه‌های اخیر و پس از اغتشاشات عبدالحمید مسائلی را در خطبه‌های خود مطرح می‌کند که با تعالیم اهل سنت به شدت تعارض دارد، از جمله آن‌ها بیان مطالبی درباره فرقه ضاله بهاییت است که هم خلاف فقه است و هم خلف امنیت ملی کشور!

بهائیت از ابتدای تأسیس کاملاً در راستای ضدیت با منافع ایران و مسلمانان کار کرده است. قرار گرفتن قبر حسنعلی بهاء رهبر این فرقه در عکا در فلسطین اشغالی و پیوند بهائیان با صهیونیست‌ها مسئله‌ای است که از دیرباز آشکار بود؛ حتی در زمان جنگ ۶روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷، خیانت بهائیان به مسلمانان در حدی بود که جمال عبدالناصر رهبر فقید مصر در نطقی بهائیان را جاسوسان اسرائیل در جهان معرفی کرد.
https://jahannews.com/vdcb80bw8rhb50p.uiur.html
jahannews.com/vdcb80bw8rhb50p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این آقا اصلا با هیچ چالش فکری روبرو نشده است.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا با این موارد عزل نمی شود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
میوه باید برسد تا قابلیت چیدن داشته باشد. مردم باید خودشان اگاه شوند. بویژه قوم بلوچ ومردم سیستان