پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

قسط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟/ آخرین جزئیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن +اینفوگرافیک

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 826606
پیش‌بینی شده است تا پایان سال جاری ۴۸ هزار واحد از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شود.
قسط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم با هدف خانه‌دار کردن مردم کلید زد. در قالب این طرح، دولت وعده داد که تا پایان کار دوره ۴ ساله‌اش در ۱۴۰۴، ۴ میلیون واحد مسکونی تحویل متقاضیان بدهد. اخیرا نیز رئیس‌جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی مسکن‌های ویلایی در یزد گفت که به رغم تاخیر در پیشرفت ساخت یک میلیون مسکن در هر سال، دولت مصمم است که تا پایان دوره چهارساله ۴ میلیون مسکن را به متقاضیان تحویل بدهد.

در حال حاضر میزان تسهیلات پرداختی در طرح نهضت ملی در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان؛ مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان؛ مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان؛ کلانشهرهای بیش از یک‌میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان؛ و در تهران ۴۵۰ میلیون تومان است. اخیرا مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که انتظار می‌رود سقف وام از ۳۵۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون اضافه و زمان بازپرداخت نیز اضافه شود.

همچنین طبق وعده وزیر، در قالب طرح مسکن ملی در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، زمین ۲۵۰ متری و در روستاها زمین ۵۰۰ متری به متقاضیان داده می‌شود.

مطابق صحبت‌های اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن در مجموع ۳۱۲ هزار و ۶۹۳ واحد مسکن توسط بنیاد مسکن در نقاط مختلف شهری و روستایی در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۴۸ هزار واحد از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شود.

در اینفوگرافی زیر آخرین جزئیات از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را می‌خوانید.

https://jahannews.com/vdcfxvdcvw6d0va.igiw.html
jahannews.com/vdcfxvdcvw6d0va.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بهترين راه براي رونق ساخت مسكن تعطيلي صرافي ها و مافياي خودرو و تعيين تكليف اجراي طرح ملي به زمين مانده آمايش سرزمين توسط دولت است