کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه بیش از ۱۴۰۰ چهره هنری استان تهران در پویش «این سه کلمه؛ جمهوری اسلامی ایران»

1 بهمن 1401 ساعت 10:42

بیش از ۱۴۰۰ چهره فرهنگی و هنری استان تهران با پیوستن به پویش «این سه کلمه» و امضای بیانیه آن، دلبستگی خود به جمهوری اسلامی ایران را ابراز کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از سراج24، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، متن بیانیه «این سه کلمه؛ جمهوری اسلامی ایران » و اسامی امضا کنندگان که همگی آن‌ها از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان تهران هستند، به این شرح است: جمهوری اسلامی ایران یک ساختار برآمده از کلمه حق و بر پایه روح تاریخی ملت ایران است و همین ریشه کهن است که درختی چنین تناور را به بار می‌نشاند.
 

ملت ایران با اراده به تحقق‌ بخشیدن به هستی خویش در این جهان، رأی به جمهوری اسلامی داد تا ایرانی عزتمند و سربلند به وجود آید، اما همه می‌دانیم که در میانه این راه دشوار، برای دستیابی به آرزوهای دیرینه ملت، سختی‌ها و مشکلات فراوانی به وجود آمد.

گاهی سوء مدیریت‌ها به آرمان‌ها ضربه زد و گاهی فسادها. زمانی عده‌ای با تندروی خویش، دل‌های مردم را به درد آوردند و زمانی نیز بی‌بند و باری‌ها منجر به رخدادهای مشمئزکننده شد.

باری، جمهوری اسلامی در ساحت بنیادین خود همواره به همان عهد روز نخست با مردمانش پایبند است.

این روزها هم دلشوره آرتین را داریم و هم نگران اشک‌های باوان هستیم؛ هم غمگسار شهدای سیستان و بلوچستان هستیم و هم برای شهدای شاهچراغ سوگواری می‌کنیم.

رنجوری ایران‌مان در این برهه برای هر انسان میهن‌دوستی، عذاب‌آور است، لکن صبری نیاز است تا خردمندی بر آشفتگی، مهربانی بر کینه‌ورزی و انصاف بر انتقام چیره‌ گردند.

شایسته است پیش از آن که داغداران‌مان بیشتر شوند، مسیر را اصلاح کنیم تا به سر منزل مقصود خویش برسیم.

در این میانه هم نارسایی‌های دولت‌مداری، هم تندروی‌های مردمی و هم نامردمی‌ها بایستی به‌سامان شوند.

در این هنگامه، بازگشت به خویشتن، دوای همه دردهای ماست و امید است تا اذهان و قلوب، مثل همیشه بر این سه کلمه به معنای واقعی آن مجتمع گردند: «جمهوری اسلامی ایران»؛ جمهوری یعنی حق مردم، آن چنان که بایست به درستی و انصاف داده شود و جایگاه رفیع آنان ذره‌ای ضایع نگردد؛ اسلامی به معنای باور به خداوند یکتایی است که ناظر اعمال و حساب‌کش از همه ماست.

باشد که از خشم او دوری گزینیم و به همت و درستکاری طلب رضوانش نماییم؛ اما حق ایران این است که پاسدار مرزها و تاریخ چند هزار ساله‌اش در برابر دشمنانش باشیم، یعنی کسانی که چشم دیدن بزرگی و عظمت او را ندارند. آری دریغ است ایران که ویران شود.


کد مطلب: 826547

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/826547/بیانیه-بیش-۱۴۰۰-چهره-هنری-استان-تهران-پویش-این-سه-کلمه-جمهوری-اسلامی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com