پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

سمعک بر زوال عقل تاثیر دارد!؟

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 826523
تحقیقات جدید نشان می دهد افراد مسن که از لحاظ شنوایی مشکل دارند، بیشتر احتمال دارد مبتلا به زوال عقل شوند.
سمعک بر زوال عقل تاثیر دارد!؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد مسن که از لحاظ شنوایی مشکل دارند، بیشتر احتمال دارد مبتلا به زوال عقل شوند. اما محققان دریافتند سمعک‌ها ممکن است این خطر را کاهش دهد.
 
نیکلاس رید، نویسنده مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کاهش شنوایی باعث ایجاد تغییرات ساختاری مغز می‌شود. در این حالت، فرد ورودی‌ای به مغز ندارد، بنابراین ممکن است در مناطقی آتروفی ایجاد شده و منجر به زوال عقل شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، تلاش مداوم برای شنیدن می‌تواند مغز را حتی سخت‌تر کند و باعث خستگی و ایجاد زمینه برای مشکل در تفکر و حافظه شود.

رید افزود: افراد مبتلا به کم شنوایی ممکن است از وقایع اجتماعی دور شوند و درگیر شدن در مسائل جهان به دفع زوال عقل کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد افراد مبتلا به کم شنوایی متوسط تا شدید، با خطر بیشتر ابتلاء به زوال عقل نسبت به افرادی که شنوایی طبیعی دارند، روبرو هستند. با این حال، استفاده از سمعک این خطر را تا ۳۲ درصد کاهش داد.
https://jahannews.com/vdcdx90jsyt0xk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdx90jsyt0xk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینها را ول کن . سازمان بیمه سلامت از تمام گیرندگان سمعک فاکتوری را می خواهد که در ایران هیچ کس با این مشخصات فاکتور صادر نمی نماید . نمی دانم چکار کنم پدرم بازنشسته است و چندین بار مراجعه داشته اما نتوانست جواب بگیرد