جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

انتخاب ساده‌ترین راه نشانه بی‌عرضگی است

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 826505
اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به قطع اینترنت در روز‌های برگزاری کنکور را مشاهده می کنید.
انتخاب ساده‌ترین راه نشانه بی‌عرضگی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، قطع اینترنت در نواحی برگزاری کنکور سراسری در صبح و عصر روز‌های پنج‌شنبه و جمعه با اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران قطعی اینترنت را موجب اختلال در زندگی روزمره مردم منطقه دانستند. انتشار اخباری مبنی بر لورفتن سؤالات با وجود قطعی اینترنت نیز بیش از پیش به اعتراض کاربران افزود. کاربران این تصمیم را اشتباه خواندند و آن را نمادی از ناکارآمدی در مدیریت کنکور دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 مصطفی وثوق‌کیا:
اینترنت را به بهانه لو نرفتن سؤالات کنکور قطع کردید آن هم سراسری! ولی هم سؤالات لو رفت هم آبروی شما رفت که عرضه نداشتید یه کنکور رو برگزار کنید؛ رو مخ ملت نرید و عصبانی‌شون نکنید. 
 
 سیدعباس صالحی:
قطع اینترنت با انبوه نیاز‌های روزمره، کم‌تر از قطع گاز و برق و آب نیست، اما متأسفانه هنوز هم دسترسی به اینترنت را تزیینی و تفننی می‌دانیم و با قطع‌های پیوسته یا محدودیت دسترسی اعصاب و روان مردم را بهم می‌ریزیم. دسترسی حداکثری به اینترنت حق مردم است با آن بازی نکنیم. 
 
 محمدرضا باقری:
خب، چون یه عده کنکور دارن از ۸ صبح، اینترنت ما از ۶ صبح قطعه! عرضه تأمین امنیت جلسه رو ندارید، دو بار در سال کنکور برگزار نکنید! یکی الان تاکسی بخواد راننده شما میاد دنبالش، آقای مسئول تصمیم گیر بی‌عرضه؟
 
 محمدصالح مفتاح:
مهم‌تر از قطعی اینترنت، عدم درک مسئولان از وابستگی زندگی مردم به اینترنت است. حتی نان‌خریدن مردم هم وابسته به شبکه اینترنت است، حمل و نقل مردم وابسته به اینترنت است، کار خیلی از مردم وابسته به اینترنت است و... این نفهمیدن مسئولان، خیلی بده!
 
 محمدصادق عبداللهی:
بابا طاهر سروده: «بسازم خنجری نیشش ز فولاد/ زنم بر دیده تا دل گردد آزاد» شهید مطهری این بیت و امثالهم را ضعیف‌پرور و دنی‌پرور می‌خواندند و می‌گفتند: راه آزادی دل، کور کردن دیده نیست که اگر این باشد باید سایر اعضا را هم نابود کرد. حالا حکایت مواجهه آقایان با تکنولوژی و اینترنت است!
 
 محمد رستم‌پور:
‏وزارت ارتباطات در موضوع شبکه‌های اجتماعی «مجری» ه، وزارت ارتباطات در موضوع فیلترینگ «مجری» ه، وزارت ارتباطات در موضوع قطعی اینترنت به خاطر کنکور «مجری» ه، وزارت ارتباطات این همه «مجری» ه، خب به نظرم وزارت ارتباطات رو در جهت چابک‌سازی دولت با یه جای دیگه ادغام کنید. 
 
 مجید میرزایی:
با وجود قطع اینترنت بازم سؤالات کنکور لو رفت. به نظرم برای کنکور بعدی از پنج روز قبل، برق کل کشور رو قطع کنید که هم شارژ گوشی‌ها تموم بشه هم شارژ پاور بانک‌ها. اینجوری قطعاً سؤالات لو نمیره. 
 
 علی رجبی:
بهت زده‌ام! اینترنت به خاطر تقلب نکردن در کنکور قطع شد! اگر وزیر ارتباطات، موافق قطعی اینترنت در زمان کنکور بوده، یعنی اصلاً از دنیای فناوری اطلاعات سر در نمی‌آورد و اگر مخالف بوده و کاری نتوانسته بکند، یعنی بی‌کفایت و نخودی است و تنها کاری که باید بکند، استعفاست. 
 
 فاطمه خوش‌نما:
بچه رفته مدرسه کلاس داشته، الان زنگ زده، چون اینترنت همراه قطع شده، ما براش از خونه اسنپ بگیریم. من هم نمی‌تونم براش اسنپ بگیرم. چرا؟ چون راننده‌های اسنپ اینترنت ندارن که سفر‌ها رو قبول کنن! کاش فقط اون آدمی که این تصمیمات رو می‌گیره به ما معرفی کنن خودمون می‌دونیم باهاش چه کنیم!
 
 کیان مهزاد:
لو رفتن سؤالات کنکور با وجود قطع اینترنت نمادی از ناکارآمدی سیاست محدودسازی اینترنت است. آقایان برای هزارمین بار! با تکنولوژی نمی‌توان جنگید. راه مقابله با آسیب‌های تکنولوژی قطع تکنولوژی نیست.
https://jahannews.com/vdcdz90jkyt0xk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdz90jkyt0xk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
انتقاد کردن راحت است ولی اگر راه حل دارید ارایه بدید و به خودتون و مردم کمک کنید.
Iran, Islamic Republic of
اونیکه مثلاً مسئوله باید راه حل درست بده و درست هم پیاده سازی بکنه .
Iran, Islamic Republic of
راه حل بدید غر زدن که نشد راه حل
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه حل :
استعفای وزیر ارتباطات و استعفای رییس سازمان سنجش