پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

واکنش آمریکا به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا

جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 826448
وزارت خارجه آمریکا به قطعنامه مداخله‌جویان و ضد ایرانی پارلمان اروپا واکنش نشان داد.
واکنش آمریکا به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی خود به تصویب قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا علیه ایران واکنش نشان داد.

«پاتل» در این خصوص گفت: ما از قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص سپاه پاسداران مطلعیم و موضع آمریکا درباره سپاه پاسداران مشخص بوده است.

وی افزود: سپاه پاسداران نهادی است که شاید هدف بیشترین تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

این مقام آمریکایی بار دیگر در ادعایی بی‌اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متهم به «حمایت از تروریسم» کرده و گفت: ما بسیاری از مقامات سپاه پاسداران را تحریم کرده‌ایم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: در نهایت این به اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بستگی دارد که چه اقدامی منافع آنها را تامین می‌کند.

«پاتل» در پایان ادعا کرد: ما پیش از این از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه حمایت کرده‌ایم.

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه، به قطعنامه مداخله‌جویانه و غیرمتعارف قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی رای مثبت دادند.

پیشتر و در پی صدور پیش‌نویس قطعنامه مداخله‌جویانه و نامتعارف پارلمان اروپا علیه ایران، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه كشورمان و «جوزپ بورل»، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر كردند؛ در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران ضمن انتقاد شدید نسبت به رویکرد احساسی پارلمان اروپا، این را رفتاری نسنحیده و نادرست دانست و تاکید کرد: در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران ضمن انتقاد شدید نسبت به رویکرد احساسی پارلمان اروپا، این را رفتاری نسنحیده و نادرست دانست.

همچنین ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، اقدام مذبوحانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آن‌چه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را قویا محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد.
https://jahannews.com/vdcjxmeoouqe8xz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxmeoouqe8xz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم دوستدار سپاه هستند| نظام به این حرکت پاسخ محکمی خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
جسد برجام اگر دفن می‌شد اینگونه بو نمی‌داد
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
با نظامیان کشورهای اروپایی جنایتکار به عنوان تروریست برخورد شود
Iran, Islamic Republic of
امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از همیشه در صحنه های دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی قرار دارند.
Iran, Islamic Republic of
اروپا جنایتکار از اقدام علیه سپاه پشیمان می‌شود...
Iran, Islamic Republic of
اروپایی‌ها در سیاست‌های ضد ایرانی خود تجدیدنظر نکنند، پشیمان می‌شوند .