کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: مقابله با نفوذ حزب‌الله از اهداف کلیدی ماست

29 دی 1401 ساعت 22:59

یک مقام دولت آمریکا مقابله با نفوذ حزب‌الله در لبنان را از اهداف کلیدی کاخ سفید توصیف کرد.


به گزارش جهان نیوز، یک مقام دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مقابله با نفوذ حزب‌الله در لبنان را یکی از اهداف کلیدی کاخ سفید دانست. 

«اثان گلدریچ»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک مدعی شد که دولت «جو بایدن» در خصوص تهدیدهایی که حزب‌الله متوجه لبنان می‌کند هوشیار است و برای مقابله با نفوذ این گروه در آن کشور تلاش می‌کند. 

وی روز پنجشنبه گفت: «همزمان با پیچیده شدن بحران‌ها [در لبنان] ما درباره تهدیدی که حزب‌الله متوجه لبنان، ایالات متحده و منطقه می‌کند هوشیار هستیم.»

گلدریچ وعده داد که واشنگتن از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای مقابله با «تهدیدحزب‌الله استفاده خواهد کرد.»
 
دولت آمریکا در سال‌های گذشته هدایت کارزاری در دنیا برای کاستن از محبوبیت حزب‌الله در لبنان را به عهده داشته است. واشنگتن در همین راستا، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است. علاوه بر این، نمایندگان کنگره آمریکا طرح‌های مختلفی علیه حزب‌الله معرفی می‌کنند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. اقدامات آمریکا علیه حزب‌الله بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

تیرماه سال جاری پایگاه آکسیوس گزارش داد مقام‌های ۳۰ کشور یک ماه قبل‌تر در نشستی به ابتکار وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های حزب‌الله شرکت کرده‌اند.

 طبق گزارش آکسیوس دیپلمات‌ها، مأموران انتظامی و کارشناسان امور اطلاعاتی از فلسطین اشغالی، عربستان سعودی، چهار کشور عربی حاشیه خلیج فارس به علاوه ۲۴ کشور دیگر اواخر ماه ژوئیه برای یک نشست دو روزه در نشستی که وزارت خارجه آمریکا ترتیب داده بود شرکت کردند.

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته‌ بودند موضوع این نشست که با عنوان «گروه هماهنگی اجرای قانون» برگزار شد، مقابله با «فعالیت‌های غیرقانونی حزب‌الله» بوده است. گروه هماهنگی اجرای قانون در سال ۲۰۱۴ زیر نظارت آمریکا برای مقابله با حزب‌الله تشکیل شد.

این نشست روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئیه در اروپا برگزار شده و اولین نشست گروه مذکور از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده بوده است.

منابع مطلع به پایگاه آکسیوس گفته‌ بودند مقام‌های بحرین، اسرائیل، کویت، قطر، عربستان سعودی، امارات و بسیاری از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در این نشست حضور داشته‌اند.

اقدامات آمریکا علیه حزب‌الله تا کنون نتیجه معکوس داده و محبوبیت این گروه در لبنان افزایش یافته است.


کد مطلب: 826422

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/826422/آمریکا-مقابله-نفوذ-حزب-الله-اهداف-کلیدی-ماست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com