پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

خرسندی نتانیاهو از قصد انگلیس برای اقدام علیه سپاه پاسداران

پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 826417
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درگفت‌وگو با همتای انگلیسی خود از قصد لندن برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست موسوم به «سازمان‌های تروریستی» ابراز خرسندی کرد.
خرسندی نتانیاهو از انگلیس برای اقدام علیه سپاه
به گزارش جهان نیو‌ز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کرد. 
 
دفتر نتانیاهو اعلام کرد او در این گفت‌وگو از قصد انگلیس برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرس سازمان‌های تروریستی ابراز خرسندی کرده و بر اهمیتی که اسرائیل برای این موضوع قائل است تأکید کرده است. 
 
یک نهاد نظارتی چند روز پیش هشدار داد اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان «سازمان تروریستی»، تعریف بریتانیا از تروریسم را بی‌ثبات می‌کند و نیروهای نظامی متحدان بین‌المللی لندن را در محدوده قانون تروریسم قرار می‌دهد. 
 
 قبل‌تر از آن روزنامه ایندیپندنت گزارش داده بود لندن در حال بررسی ممنوعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ذیل قوانین مربوط به تروریسم است. انگلیس قبلا این اقدام را علیه یک نهاد دولتی به کار نگرفته است. 
 
طبق این گزارش، نگرانی‌های عملی درباره تاثیر این ممنوعیت وجود دارد که طیف وسیعی از جرایم مرتبط از جمله دعوت به حمایت و نمایش، انتشار یا اشتراک آنلاین پرچم‌ها و نمادهای سپاه را ایجاد می‌کند. 
 
«جاناتان هال کِی‌سی» رئیس سازمان دولتی «بازبین مستقل قوانین تروریسم» هشدار داد اعلام رسمی سپاه به عنوان گروه تروریستی عواقب گسترده‌ای خواهد داشت.
 
در گزارشی که به رویت ایندیپندنت رسیده، آمده است: ممنوع کردن یک نهاد دولتی تحت قانون تروریسم ۲۰۰۰ فاصله گرفتن از سیاست بدون تغییر و چند دهه‌ای بریتانیا است و تعریف تروریسم که تا امروز کاربردی و موثر بوده را زیر سوال می‌برد. اگر بتوان نیروهای دولتی را با تروریسم مرتبط کرد، باید به این سوال که چطور تعریف تروریسم در خصوص سایر نیروهای دولتی اعمال می‌شود، به قیمت خطر بر هم خوردن معنای ثابت تروریسم در قوانین داخلی پرداخته شود. 
 
او هشدار داد که اگر سوئلا براورمن وزیر کشور بریتانیا سپاه پاسداران را ممنوع کند، «منطق این خواهد بود که همه نیروهای دولتی از جمله نیروهای متحدان باید در برخی مواقع یا همیشه با تروریسم مرتبط شوند». وی افزود «این که شبه‌نظامیان و افرادی را که دولت را از طریق خشونت سرنگون می‌کنند، تروریست بدانیم یک چیز است اما به کار بردن واژه تروریست برای نهادهای دولتی که مرسوم است از انحصار برای استفاده مشروع از خشونت برخوردار هستند، کاملاً متفاوت است». 
 
به نوشته این گزارش، زمانی که آمریکا سپاه را در سال ۲۰۱۹ «سازمان تروریستی» اعلام کرد، مدعی شد استفاده رژیم ایران از تروریسم به عنوان ابزار حکومت‌داری، آن را اساساً از هر دولت دیگری متمایز می‌کند؛ اما به گفته هال، تعریف قانونی بریتانیا از تروریسم هیچ تمایزی قائل نیست. به گزارش این دیده‌بان، «مباحث مبنی بر این که سپاه پاسداران به طور ویژه شرور است یا برنامه اقدام آن به طور خاص مضر است، مبنایی تحت قانون تروریسم ندارد». یک سخنگوی دولت انگلیس در خصوص قصد دولت انگلیس گفت: در حالی که دولت فهرست سازمان‌های ممنوع را تحت بررسی قرار می‌دهد، در این خصوص که آیا ممنوعیت سازمانی خاص در نظر گرفته شده، اظهارنظر نمی‌کنیم. 
https://jahannews.com/vdcfyvdcew6d0ja.igiw.html
jahannews.com/vdcfyvdcew6d0ja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهترین پاسخ و گزینه ایران در برابر مقابله دخالت و مداخله اتحادیه اروپا در امور ایران لغو برجام، لغو مذاکرات، ساخت بمب اتمی و هم تحریم کشورهای اروپایی در خلیج فارس است.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
و عدم اجازه تردد كشتي هاي انگليسي از تنگه هرمز
Iran, Islamic Republic of
از سال 1980 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا و متحدانش به عنوان حامی اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در جهان هستند..
Iran, Islamic Republic of
و این در حالی است که سپاه از سال 1980 تاکنون با گروهک تروریستی ضد انقلاب مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان مبارزه می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
و این در حالی است که سپاه از سال 1980 تاکنون با گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت کشورهای اروپایی و مزدورانشان مبارزه می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.