کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سید حسن نصرالله:

باید بر محاصره و تحریم‌های آمریکا تمرکز کرد/ غرب به سیاست جنگ نیابتی بازگشته است

29 دی 1401 ساعت 20:38

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت سالروز تأسیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی این جنبش، گفت که وظیقه این اندیشکده‌ها منعکس کردن وضعیت‌ها ولو تلخ است و باید بر تحریم‌های آمریکا متمرکز شد؛ چرا که طرح این کشور برای منطقه مبتنی بر تحریم و محاصره است.


به گزارش جهان نیو‌ز، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود گفت که غرب به جنگ نیابتی بازگشته است و تحولات اوکراین و وضعیتی که در این کشور حاکم است، نمونه این جنگ نیابتی است.

سید حسن نصرالله که به مناسبت سی‌أمین سالروز تأسیس مرکز مستشاری تحقیقات و مستندسازی از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی می کرد، گفت که باید هم اکنون بر فشارهای اقتصادی و تحریم‌هایی که علیه لبنان اعمال می‌شود تمرکز کرد.

 
دبیر کل حزب الله لبنان گفت که نسخه سوم طرح آمریکا برای منطقه مبتنی بر تشدید محاصره و تحریم‌های اقتصادی است و نباید چشم اندازی اقتصادی را بر اساس محاسبات سیاسی اشتباه از جمله اینکه در منطقه راه حل وجود خواهد داشت، ترسیم کرد. بلکه به گفته وی، باید این چشم انداز اقتصادی بر این اساس شکل گیرد که در سایه نزاع با دشمن اسرائیلی و وجود این رژیم، منطقه روی خوش ثبات را نخواهد دید.
 
او با بیان اینکه هیچ بحثی و مناقشه‌ای درباره وجود منابع عظیم در دریای مدیترانه و اینکه این منابع برای دنیا اولویت دارد، نیست، گفت که «حتما و بدون شک و قاطعانه می‌توان گفت که بر اساس تحقیقات، در خشکی (لبنان) نفت وجود دارد و آنچه باعث توقف همه تلاش های سابق در این کشور شده است، سیاست است.»
 
سید حسن نصرالله در ادامه به مشکلات مهاجران و لبنانی‌های مقیم خارج اشاره کرد و گفت که این شهروندان در معرض خطر و تهاجم آمریکا آن هم از طریق قرار دادن اسامی تاجران و کارآفرینان در لیست‌های تروریسم به بهانه‌های ظالمانه قرار دارند.
 
وی به خلأ در ریاست جمهوری لبنان نیز اشاره کرد و گفت که ما به قدرت سیاسی و دولت شجاعی نیاز داریم که مواضعی اتخاذ کند و مقاومت کند و به چالش بکشد و تصمیمات شجاعانه و جسورانه بگیرد.
 
دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: ما نیازمند دولتی هستیم که مسئولان آن منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهند و با فشارها به مقابله بپردازند.
 
  وی بیان داشت که ما به دولتی نیاز داریم که بتواند شجاعت حرکت و نگاه به شرق و استقلالیت در تصمیم گیری را داشته باشد.
 
وی خواستار رصد و نظارت بر اوضاع اقتصادی در مصر از سوی دولت مردان لبنانی شد که اولین دولتی است که با رژیم اسرائیل توافق سازش امضا کرد و پرسید آیا لبنانی که مخالف سازش با این رژیم است، از این کشور (مصر) مهمتر است؟
 
سید حسن نصرالله در مورد مشکلات کشورهای محور مقاومت نیز گفت که این مشکلات به این دلیل است که آن‌ها زیر بار دیکته‌ها و زورگویی‌های آمریکا نرفته‌اند.
 
او ادامه داد: ایالات متحده آمریکا در منطقه نه تنها به دنبال دولت قوی نبوده، بلکه می‌خواهد ملت‌های این منطقه به دنبال یک لقمه نان بدوند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اظهار داشت که شش سال آینده، برای لبنان سرنوشت ساز است و اگر لبنانی‌ها با این فرمان و مسیر ادامه دهند، کشور به سمت فروپاشی خواهد رفت.
 
او گفت که ما خواهان رئیس جمهوری شجاع هستیم که آماده از خودگذشتگی داشته باشد و به تهدیدهای آمریکایی‌ها در صورتی که آن‌ها متوسل به تهدید شوند، اهمیتی ندهد و نمونه های کشورهایی که از تهدیدها آمریکا نمی‌ترسند، زیاد است.
 
سید حسن نصرالله در ادامه با بیان اینکه که نیروهایی که خود را حاکمیتی می‌دانند، از میزان مداخلات آمریکایی در لبنان خبر دارند، گفت که این افراد به رغم علم به این مداخلات سکوت کرده‌‌اند؛ برای اینکه این حاکمیت شعاری توخالی و پوچ در جهان است.


کد مطلب: 826414

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/826414/باید-محاصره-تحریم-های-آمریکا-تمرکز-غرب-سیاست-جنگ-نیابتی-بازگشته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com