پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
در گامی خصمانه‌؛

قطعنامه تحریک‌آمیز پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران تصویب شد

پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 826408
پارلمان اروپا در اقدامی خصمانه و تحریک‌آمیز با تصویب قطعنامه‌ای موافقت کرد که خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به «تروریستی» است.
تصویب قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا
به گزارش جهان نيوز، نمایندگان پارلمان اروپا امروز (پنجشنبه) در اقدامی مداخله‌جویانه، خصمانه و تحریک‌آمیز در بدعتی خطرناک به قرار گرفتن نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در فهرست موسوم به تروریستی رای مثبت دادند.

بر اساس گزارش مهر، پارلمان اروپا دیروز (چهارشنبه) پیشنهاد قرار دادن سپاه در فهرست موسوم به تروریستی را به رأی گذاشت. و نمایندگان این پارلمان اروپا در یک رأی‌گیری با حضور ۶۳۸ نماینده، پیشنهاد مذکور به اتحادیه اروپا را به رأی گذاشتند. در پایان رای‌گیری این پیشنهاد با ۵۹۸ رأی مثبت برابر ۹ مخالف و ۳۱ ممتنع به تصویب رسید.

در یکی از دستور جلسات امروز پارلمان اروپا تحت عنوان «پاسخ اتحادیه اروپا به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حوادث اخیر و ادعای واهی حمایت تسلیحاتی از روسیه در جنگ اوکراین مطرح شده بود.

این درحالی است که پارلمان اروپا تاکنون هیچ موضع گیری در خصوص اقدامات کشورهای غربی در حمایت از تروریسم نداشته است.

هانا نیومان، نماینده آلمانی پارلمان اروپا در توییتر با اعلام تصویب طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست موسوم به تروریستی، از تصویب طرح تشدید تحریم‌های دیگر علیه تهران خبر داد.


 
این رأی گیری به منزله پیشنهاد پارلمان اروپا به اتحادیه اروپا بوده و الزام آور نیست. ایران پیشتر در این خصوص به اتحادیه اروپا هشدار داده بود و در پی صدور پیش‌نویس قطعنامه مداخله جویانه و نامتعارف پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرده بود که «ما بارها گفته‌ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تأمین امنیت ملی ایران و امنیت منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد و اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.»
https://jahannews.com/vdcfxvdccw6d0ja.igiw.html
jahannews.com/vdcfxvdccw6d0ja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقدام اروپا علیه سپاه هزینه‌های سنگینی را برای آنها خواهد داشت
اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه بی پاسخ نخواهد ماند و آنها هزینه سنگینی را بابت این کار خواهند پرداخت.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه تحریک‌آمیز پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران تصویب شد ولی اما برای کشورهای اروپایی جنایتکار گران تمام خواهد شد