پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۱۶ پس لرزه در شهرستان خوی ثبت شد

پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 826387
شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی از ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه ظهر سه‌شنبه ۲۸ دی تاکنون ۱۶ بار دیگر لرزیده که ۹ بار آن قدرت بیشتر از سه ریشتر داشت و بزرگترین آن ۵.۴ ریشتر بود.
۱۶ پس لرزه در شهرستان خوی ثبت شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مدعی شد سه پس لرزه از این تعداد رخ داده در خوی طی ۲۴ ساعت گذشته بالای چهار ریشتر بوده که آخرین آن ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه صبح امروز بود.

تا اواخر شب گذشته ۱۹۴‌ مصدوم‌ زلزله به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند که تنها ۲۴ نفر آنان بستری شدند، خوشبختانه بیشتر کسانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند به صورت سرپایی معالجه و مرخص شدند.

طبق برآورد اولیه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر فیرورق و روستاهای تابعه آسیب دیده‌اند ولی تا شنبه و طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله ارزیابی دقیق از میزان خسارت‌ها انجام و اعلام خواهد شد.

همچنین زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی رخ داد که به یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی، خسارت کلی وارد کرد همچنین به بیش از چهار هزار واحد مسکونی اعم از شهری و روستایی نیز خسارت جزیی وارد شد.
 
https://jahannews.com/vdcbw0bwzrhb5fp.uiur.html
jahannews.com/vdcbw0bwzrhb5fp.uiur.html
برچسب ها: زلزله پس لرزه خوی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *