کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مجلس: وزیر اقتصاد را استیضاح می‌کنیم

29 دی 1401 ساعت 11:03

اگر بانک‌ها به تعهدات قانونی خود برای اعطای وام مسکن عمل نکنند، مجلس از طریق تذکر، سوال یا استیضاح از وزیر اقتصاد می‌خواهد که این قانون را عملیاتی کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، غلامحسین رضوانی، درباره میزان پیشرفت قانون جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در سال، گفت: از میزان پیشرفت اجرای قانون جهش تولید مسکن راضی نیستم.

وی بیان کرد: البته در برخی از زمینه‌ها، طرح ساخت یک میلیون مسکن پیشرفت‌هایی داشته است، اما متأسفانه اطلاع‌رسانی لازم به مردم در این حوزه انجام نمی‌شود. اگر اطلاع رسانی‌های لازم به مردم شود و آن‌ها بدانند که برای اجرای این طرح اقداماتی انجام شده است، قطعاً امیدوارتر خواهند بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رئیس جمهور وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را داده و پیگیر اجرای این طرح است، اما باید فعالیت‌ها متمرکزتر و جهت‌دارتر باشد تا به این هدف برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره میزان پیشرفت الحاق زمین‌های مازاد دولتی برای ساخت مسکن در حوزه انتخابیه اش، گفت: روند الحاق زمین‌ها در حوزه انتخابیه بنده پیشرفت‌هایی داشته است، اما باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد. متأسفانه از سوی دستگاه‌ها برای الحاق زمین‌هایشان مقاومت وجود دارد که رئیس جمهور باید آنها را مکلف کند تا به این قانون تمکین کنند.

رضوانی درباره عملکرد بانک‌ها در این زمینه، توضیح داد: بانک‌ها در روند اعطای تسهیلات مسکن عملکرد موفقی نداشته‌اند، اما از آنجا که مجلس به صورت مستقیم با بانک‌ها مواجه نیست باید هر گونه اقدامی از مسیر وزیر اقتصاد بگذرد. اگر بانک‌ها به تعهدات قانونی خود عمل نکنند، قطعاً مجلس از طریق تذکر و سوال و حتی اگر لازم باشد از طریق استیضاح، از وزیر اقتصاد می‌خواهد که این قانون را عملیاتی کند و بانک‌ها را ملزم به ارائه تسهیلات مسکن کند.


کد مطلب: 826368

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/826368/نماینده-مجلس-وزیر-اقتصاد-استیضاح-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com