شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

ضرورت تبیین اهمیت سربازی در مراکز آموزشی

پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 826364
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تبیین اهمیت و قداست خدمت سربازی و فضیلت پاسداری از میهن اسلامی، از وظایف موکد اساتید و مربیان مراکز آموزش سربازی است.
ضرورت تبیین اهمیت سربازی در مراکز آموزشی
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان، اساتید و مربیان مرکز آموزش وظیفه شهید اسدی دژبان ارتش با بیان اینکه انتظار و دلخوشی خانواده‌ها این است که فرزندانشان بعد از طی خدمت سربازی، جوان‌هایی فرهیخته‌تر و موفق‌تر از قبل باشند، گفت: اگر چالش‌ها و موانع پیش روی سربازان ریشه‌یابی و ارزیابی شده و تلاش کنیم این چالش‌ها را مرتفع ساخته و از سر راه آنان برداریم، ان شاء الله به نقطه مطلوب و مورد انتظار خواهیم رسید.

وی چالش اول را نگاه منفی به مقوله سربازی دانست و افزود: ریشه این نگاه منفی تبلیغات دشمن است و هدفش تخلیه پادگان‌ها به قصد ضربه زدن به پشتوانه نظام مقدس اسلامی است و گاهی هم دوست ناآگاه ناخواسته در این زمین بازی می کند و راهکار مقابله با آن، تبیین فضیلت پاسداری از آب، خاک و ناموس و تبیین دستاوردهای خدمت سربازی است و این هنر و وظیفه مربیان و اساتید مراکز آموزشی است.

حجت الاسلام محمدحسنی چالش دوم را آستانه پایین‌تر تحمل جوانان امروز نسبت به جوانان دیروز خواند و افزود: چنانچه مربیان درک درستی از تفاوت آستانه تحمل جوانان دیروز و امروز نداشته باشند در تدریس و ارائه آموزش‌ها موفق نخواهند بود. ما باید متناسب با نیاز روحی نسل جوان امروز با آنان صحبت کنیم و راهکار آن نیز خوشبین سازی محیط خدمت سربازی می باشد که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش چالش سوم را محدودیت های محیط سربازی در مقایسه با محیط جامعه دانست و گفت: تبیین نقش تحمل سختی‌ها و محدودیت‌ها در رشد و کمال انسان نیز از وظایف مربیان مراکز آموزش سربازی است.

وی چالش چهارم جوانان سرباز را برخورد‌های نامناسب با آنان دانست و تصریح کرد: ما باید جوانمان را درک کنیم و از استبداد رفتاری دوری کرده و بعد از این که در آنها ایجاد ظرفیت و فلسفه نظم و انضباط و سلسه مراتب را تشریح کردیم، آموزش‌های بعدی را مورد توجه قرار دهیم و در این مسیر توجه به شرایط زمانی جدید و دانستن روحیات نسل جوان امروز و تغییر روش و نگرش در برخورد با سربازان بسیار مهم است.

حجت الاسلام محمدحسنی چالش های بعدی جوانان سرباز را گرفتاری‎های خانوادگی، اعتیاد، مشکلات روحی و روانی، شکست‌های عاطفی، تحصیلی و دغدغه‌های شغلی و … دانست و افزود: راهکار حل این معضلات، امید دادن به جوانان است و این نقش مربی است که این زمینه را در این محیط انسان ساز ایجاد کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه کلیدی‌ترین چالش جوانان سرباز را انحراف در بینش، دانش، ارزش و منش دانست و افزود: مناسب‌ترین زمان برای حل این چالش‌ها دوره آموزشی خدمت مقدس سربازی است و از مهم‌ترین وظایف مربیان دوره آموزشی، دلسوزی و مهربانی، نرم خویی، مستند گویی در استدلال‌ها، صبوری در تربیت، اقناعی صحبت کردن، مسئولانه و پدرانه عمل کردن و داشتن انگیزه الهی است.
https://jahannews.com/vdcg3397tak9xw4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3397tak9xw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما سربازی رو بردارین، اینا همش خود به خود حل میشه
Iran, Islamic Republic of
سربازی مربوط به قشر فقیر و بدون پارتی جامعه میشه. ...!!!