جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تفاهم نامه خواهرخواندگی بین تهران و ایروان

پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 826363
مراسم امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر تهران و ایروان ظهر امروز ۲۸ دی ۱۴۰۱ با حضور شهرداران تهران ، ایروان و سفیر ارمنستان در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
تفاهم نامه خواهرخواندگی بین تهران و ایروان
به گزارش جهان نيوز به نقل از شهر، زاکانی شهردار تهران گفت: یکی از سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط، همکاری و حسن همجواری با کشور‌های همسایه‌اش است. ارمنستان نیز در نزد ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و علاقه‌مند به گسترش روابط میان دو کشور هستیم.

وی افزود: روابط میان ایران و ارمنستان سال‌ها قدمت دارد، بنابراین در شرایط کنونی برقراری ارتباط برای هر دو کشور از مزایای ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌های همکاری موجود در دو کشور افزود: عمده همکاری میان دو کشور در سرفصل هایی، چون حمل و نقل، محیط زیست، پسماند و خدمات شهری و مسائل فنی و عمرانی دسته بندی می‌شود. حضور شهردار ایروان در تهران می‌تواند سبب افزایش و تقویت این همکاری‌ها بشود.

زاکانی تاکید کرد: شهرداری تهران توانمندی‌ها و نیاز‌هایی دارد؛ ما می‌توانیم توانمندی‌هایمان را به بهترین وجه در اختیار شهرداری ایروان قرار دهیم و برای رفع نیازهایمان نیز از ظرفیت‌های ارمنستان استفاده کنیم.

سارگسیان، شهردار ایروان نیز با اشاره به ضرورت همکاری میان ایران و ارمنستان گفت: دو کشور مسیر تاریخی مشترکی دارند و با توجه به این موضوع ظرفیت‌های خوبی نیز برای همکاری میان طرفین وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در بازدیدی که از قطار شهری تهران داشتم صادقانه تحت تاثیر مترو تهران و توانمندی‌های آن قرار گرفتم. به همین علت درخواست دارم در صورت امکان گروهی کاری از سوی شهرداری تهران به ارمنستان اعزام شود، فکر می‌کنم هم در مورد فناوری‌های نوین و هم در رابطه با لوازم یدکی مترو می‌توانیم همکاری داشته باشیم.
https://jahannews.com/vdcfvvdcmw6d0ma.igiw.html
jahannews.com/vdcfvvdcmw6d0ma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *