پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بررسی شاخص بورس در سال جدید

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 826310
بررسی شاخص بورس در سال جدید
شاخص بورس هر سال می تواند تغییرات زیادی با توجه به اتفاقاتی که در دنیا می افتد داشته باشد و معمولا این شاخص در گذر سال ها ثابت نبوده است در ادامه با  خود بورس و عواملی که می تواند بر شاخص بورس در سال جدید تاثیر داشته باشد آشنا می‌شویم.
 
به نقل از خبرگزاری اینترآذ: قبل از این که با بررسی شاخص بورس در سال جدید آشنا شویم بهتر است خود بورس را خوب بشناسیم طبق مقاله‌های خبرگزاری اینترآذ مفهوم اصلی بورس این است که شرکت ها و مجموعه های بزرگ بعضی از منافع خود را با مردم به اشتراک بگذارند و این موضواع باعث شد کسانی که سرمایه کمی هم دارند بتوانند در پروژه های بزرگ مشارکت داشته باشند و نسبت به سرمایه ای که گذاشتند سود حاصل از آن مجموعه را ببرنند.که این مورد می تواند در پیشرفت اقتصاد کشور هم موثر باشد.

این که بورس تا آخر سال افزایش یا کاهش داشته باشد به طور قطعی معلوم نیست اما به گفته بر خی از کارشناسان اینترآذ: fa.interaz.com.tr بازار سرمایه به خاطر ابزار هایی که وارد بازار بورس شده است احتمال مثبت بودن روند بورس وجود دارد و همچنین یکی دیگر از عواملی که می تواند در بازار بورس تاثیر مثبت داشته باشد نرخ ارز در سامانه نیمایی است که هر چقدر دلار نیمایی به دلار ازاد نزدیک شود می تواند باعث سودآوری شرکت ها و و بهبود وضغیت اقتصادی آن ها و در نتیجه افزایش تقاضا شود. و دیگر کارشناسان  خبرگزاری اینترآذ هم معتقد هستند بازار ارزنده است و احتمال می رود با شرایط پیش رو (جنگ اکراین و روسیه) بر ارزندگی اضافه شود و رشد قیمت به وجود آید و ایرانی ها باید بهترین استفاده را از این رشد قیمت ببرند.
 

به نقل از خبرگزاری ایرنا: با توجه به شرایط فعلی بازار سهام احتمال این که بورس روند رو به مثبتی در سال جدید داشته باشد هست و شاخص بورس بهتر خواهد شد البته به گفته یک کارشناس دیگر به خاطر شرایط اقتصادی امروزه و وضعیت قیمت دلار احتمال رکود بازار هم وجود دارد همچنین وی اضافه کرد که از طرفی دیگر افزایش اوراق تبعی در سهام اب با ارزش می تواند به ثبات و پیشرفت بازار کمک کند

به نقل از خبرگزاری فارس: بورس وضعیت مناسبی در سال جدید نخواهد داشت وضعیت آن رکودی خواهد شد زیرا در این میان بورس کاهش 22 درصدی را تجربه کرد و افت شدیدی داشت و بیشتر نماد ها با رنگ قرمز و نزولی شرکت ها و مجموعه های بزرگ بودند و بازار های سبز و صعودی شرکت های کوچک بودند و این برای روند بازار بورس خوب نیست و از دیگر دلایل هم میتوان به این که بورس تهران در حالت ثابت است و ارزش معامله‌های کوچک به مقدار زیادی کاهش یافته است و رفته رفته دارد به یک عمل طبیعی تبدیل می شود که این اصلا برای بازار بورس مناسب نیست.
 

به نقل از خبرگزاری تسنیم: بازار سرمایه در سال جدید توانسته شرایط متفاوتی را بسازد و توانسته است رشد خوبی داشته باشد و از مهم ترین عوامل محرک این افزایش رشد قیمت کامودیتی های جهانی است و با توجه به تغییر هایی که در دنیا رخ داده است مثل جنگ اکراین و روسیه ، تاثیر کرونا ، نرخ کامودیتی‌ها و ... به همین دلایل بازار بورس هم دچار افزایش قیمت شد.
 
به نقل از خبرگزاری بورسان: کارشناسان معتقد هستند بازار بورس در سال جدید بیش از 20 درصد بازدهی خواهد داشت حتی بعضی‌ها هم تا افزایش 30 درصدی هم این احتمال را می‌دهند می گویند اگر شرایط این چنین بماند و جنگ اوکراین و روسیه به کشورهای دیگر دخول نکند بازار بورس افزایشی خواهد بود همچنین به دلیل بهبود مناسب تراز تجاری کشور و اگر اتفاق خاصی در جنگ اوکراین و روسیه نیفتد بالا ماندن قیمت انرژی‌ها و مواد غذایی باعث رشد بازار بورس می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اکو ایران: بررسی شاخص بورس در سال جدید وضعیت بسیار خوبی خواهد داشت و با جهش ارزی که با وجود آمد شاخص بورس ایران هم افزایش چشم گیری داشت نماد هایی مثل فولاد ، فارس و ... هر کدام بیش از 500 واحد تاثیر مثبت داشتند با این که بیشتر پروه های بازار روند افزایشی داشتند اما همچنان گروه خودرویی در بین بقیه گروه‌ها پیشتاز است بعد از ان گروه شیمیایی و گروه فلزات هم تاثیر زیادی داشتند و در رتبه های بعد هستند.
 

به نقل از خبرگزاری سهم شناس: بازار بورس در سال های قبل دچار وضعیت بسیار بدی بود و آن وضعیت بد غیر طبیعی می تواند نوید این را بدهد که در سال جدید اوضاع بورس بهتر شود و کم کم به حالت عادی و منطقی خود برگردد تا زمانی که پارامتر های مهم دچار تغییر های قابل توجه نشوند مثلا اتفاق هایی مانند جنگ و تغییر حکومت‌ها و ... نیفتد بازار بورس دارای یک ثبات حدودی خواهد بود.

نتیجه گیری: در بالا برای شما نظرات کارشناسان بیشتر خبرگزاری های معتبر را در مورد بررسی شاخص بورس در سال جدید اوردیم شما باید با مطالعه ی موارد بالا و نتیجه گیری که خودتان از آن ها می کنید نظر خود را برای این که به بورس ورود کنید یا نکنید مشخص کنید در بالا یک سری از خبرگزاری‌ها بر این اعتقاد بودند که بورس افزایشی خواهد بود اما یک سری هم بر عکس این نظر را داشتند و معتقد بودند بورس روند نزولی خواهد داشت شما باید با توجه به دانسته‌های خودتان و نظرات کارشناسان تصمیم خود را بگیرید.
https://jahannews.com/vdchz-n6v23nixd.tft2.html
jahannews.com/vdchz-n6v23nixd.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *