پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سریال‌های آنتن نوروز و ماه رمضان تلویزیون

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 826284
سریال‌های «نون خ۴» به کارگردانی سعید آقاخانی، «رستگاری» ساخته ده‌نمکی و فصل دوم «آقای قاضی» جزو گزینه‌های احتمالی آنتن نوروزی تلویزیون هستند. نسخه سریالی «موقعیت مهدی» با نام «عاشورا» ساخته هادی حجازی‌فر و فصل سوم «وضعیت زرد» هم ممکن است در جدول پخش قرار بگیرد.
سریال‌های آنتن نوروز و ماه رمضان تلویزیون
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، امسال دو مناسبت ملی و دینی یعنی تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان با هم همزمان شده‌اند. در سومین روز سال نو، هموطنان‌مان همگام با مسلمانان جهان به استقبال ماه مناجات و روزه داری می‌روند و خودشان را برای یک ماه عبادت و بندگی خالصانه آماده می‌کنند.

صداوسیما هر ساله سریال‌های ویژه‌ای را برای دو مناسبت ماه رمضان و نوروز تدارک می‌بیند. بنا به سنتی نانوشته بسیاری از بینندگان تلویزیون ساعات بعد از افطار و شب‌های نوروز را با تماشای سریال‌های سیما سپری می‌کنند. امسال با توجه به همزمانی نوروز و ماه رمضان ماموریت تلویزیون سبک‌تر شده است. هر سال آنتن هر شبکه در نوروز و ماه رمضان به دو سریال نیاز داشت و امسال با یک سریال ماموریت سیما انجام می‌شود.

نسخه سریالی فیلم «موقعیت مهدی» در شب‌های قدر
شبکه یک برای نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۲ دو سریال را برای پخش در نظر گرفته است. سریال اصلی این شبکه فصل چهارم سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی است که همزمان با شروع سال نو روی آنتن می‌رود و پخش آن در ایام ماه رمضان نیز ادامه پیدا می‌کند. پخش این سریال کمدی در شب‌های قدر به مدت پنج شب پخش آن متوقف می‌شود.

شبکه یک در این ایام احتمالا مینی سریال عاشورا را روانه آنتن می‌کند که نسخه سریالی فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر است.

«عاشورا» از محصولات سیما فیلم است که در زمان تولید تهیه کندگی آن را ابو الفضل صفری برعهده داشت، اما در ادامه تهیه‌کنندگی پروژه به حبیب‌الله والی‌نژاد واگذار شد. در این سریال موقعیت گردان عاشورا در جنگ تحمیلی به فرماندهی شهید مهدی باکری روایت می‌شود. هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی نقش شهید مهدی باکری را هم در این سریال بازی می‌کند. وحید حجازی‌فر هم عهده دار نقش سهید حمید باکری است. ژیلا شاهی و روح‌الله زمانی دیگر بازیگران این فیلم- مجموعه هستند.

موقعیت مهدی سال گذشته در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خودش کند. این اثر نوروز ۱۴۰۱ نیز به عنوان یکی از فیلم‌های اکران عید روی پرده رفت و توانست در نهایت نزدیک به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در گیشه بفروشد.

فصل چهارم «نون خ» پس از یک سال غیبت
پیش تولید فصل چهارم مجموعه نون خ اواخر خرداد امسال به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی آغاز شد.

تاکنون سه فصل از مجموعه نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده است. «نون خ ۱» نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. سری دوم این مجموعه طنز نیز سال ۹۹ پخش شد و «نون خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفت.

سعید آقاخانی به مانند فصول گذشته علاوه بر کارگردانی ایفاگر نقش نورالدین خانزاده است. در کنار او هدیه بازوند، یدالله شادمانی، صهبا شرافتی، سید علی صالحی و… بازی دارند.

فصل چهارم سریال «نون خ» آبان ماه در منطقه خجیر تهران وارد مرحله تصویر برداری شد.

این سریال در سه فصل در سال ها ی ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با داستان های متفاوت از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش شد و هر سه سال پربیننده ترین سریال های نوروزی صدا و سیما بود. سال گذشته «نون خ» جزو غایب‌های شبکه یک بود و همین موضوع اشتیاق طرفداران سریال برای تماشای آن را بیشتر می‌کند.

«آقای قاضی» به فصل دوم می‌رسد
سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌های یک قاضی در دادگاه را روایت می‌کند که تمام موضوعات مطرح شده در آن بر اساس واقعیت است. این سریال با هنرمندی بهزاد خلج، کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

سجاد مهرگان کارگردان مجموعه آقای قاضی در برنامه رادیویی استودیو هشت به تشریح سری جدید این مجموعه پرداخت. به گفته وی احمد شفیعی تهیه‌کننده اول اثر بود که زحمات بسیاری کشید و محمد تنکابنی تهیه‌کننده جدید اثر است.

این کارگردان اضافه کرد: ما در سری اول درگیری زیادی با مسائل بودجه‌ای داشتیم.

این سریال طبق آمار صداوسیما حدود ۲۰ میلیون مخاطب داشت و این در حالیست که بودجه‌اش یک هشتم بودجه سریال‌های مرسوم است و بازیگر شناخته شده‌ای نداشت. با این حال «آقای قاضی» به خاطر قصه‌گویی توانست مخاطب زیادی را جلب کند و امیدواریم در سری جدید بتوانیم مخاطب بیشتری داشته باشیم.

مهرگان تصریح کرد: ما در سری دوم داریم سعی می‌کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. در سری اول گاهی درام قوی داشتیم الان روی تعلیق‌های داستانی بیشتر سرمایه گذاری می‌کنیم. در سری اول مشکل اعتماد از سوی قوه قضاییه داشتیم و خیلی به ما اعتماد نمی‌شد و خیلی از پرونده‌ها داستانی شد که درام خیلی سنگینی ندارند ولی مردم از همین هم استقبال خوبی داشتند.

وضعیت شاید زرد شود
فصل سوم وضعیت زرد هم ممکن است در جدول پخش نوروزی شبکه دو قرار بگیرد. در فصل اول وضعیت زرد شاهد داستانی بودیم که محوریت آن اخراج یک مهندس طراح سانتریفیوژی از سازمان انرژی اتمی بود و داستانک‌های دیگر حول محور این قصه می‌گشت. بیان موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی با زبان طنز نیز در بطن داستان‌های این سریال قرار دارد.

خط داستانی این سریال، دارای رگه‌های سیاسی است و خط قصه و شخصیت‌های آن شامل شش شخصیت (کاراکتر) محوری است که هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایی مخصوص به خود دارند. مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی فصل دوم این سریال بودند.

زمزمه‌هایی مبنی بر پخش مهیار عیار ساخته سیدجمال سیدحاتمی در ایام نوروز نیز شنیده می‌شد. بهروز مفید، تهیه‌کننده سریال در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تکذیب این خبر گفت سریال قطعا به آنتن نوروز نخواهد رسید.

«رستگاری» ده نمکی در شبکه سه
سریال ۳۰ قسمتی رستگاری در گونه (ژانر) ماورایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی احتمالا ایام نوروز از شبکه سه پخش شود.

متن این سریال توسط حسن وارسته نوشته شده است. نام وارسته در نگارش سریال هایی چون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس به چشم می خورد و حالا طراحی و سرپرستی فیلمنامه، در سریال ماورایی «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده نمکی را عهده دار شده است.

رستگاری در گونه ماورایی و معناگرا ساخته می‌شود و می‌تواند خاطره آثاری چون اغما و روز حسرت سیروس مقدم را زنده کند.
https://jahannews.com/vdch6-n6k23niid.tft2.html
jahannews.com/vdch6-n6k23niid.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *