پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

کلاهبرداری با رسیدساز جعلی

سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 826182
عامل کلاهبرداری اینترنتی به دام پلیس فتا افتاد.
کلاهبرداری با رسیدساز جعلی
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه خراسان، فرمانده انتظامی شهرستان بم در این باره اظهار کرد: به دنبال شکایت چندین نفر از شهروندان بمی مبنی بر کلاهبرداری با ارائه رسید جعلی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ یوسف سلیمانی ادامه داد: در این زمینه ماموران پس از انجام تحقیقات و بررسی های گسترده، متهم را که جوانی ۲۰ ساله بود ، شناسایی و این فرد را با ردزنی و دنبال کردن یک شیوه و شگرد خاص دستگیر کردند.

وی گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده خود بیان کرد با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی، به فروشندگان وانمود می کرده که بهای کالا و خدمات ارائه شده را پرداخت کرده و به این طریق ضمن فریب این افراد از آنان کلاهبرداری می کرده است.

این مسئول انتظامی با اشاره به این که تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال از ۱۰ نفر توسط این متهم کلاهبرداری شده است ، تصریح کرد: احتمال می رود اقدامات این فرد گسترده تر نیز باشد که توصیه می شود برای جلوگیری از بروز این گونه کلاهبرداری ها، از صحت پیامک واریز مطمئن شوند و موجودی حساب خود را بررسی کنند.

وی بی توجهی و رعایت نکردن نکات امنیتی در فضای مجازی را زمینه ساز کلاهبرداری از شهروندان ذکر کرد.
https://jahannews.com/vdcevp8vwjh8wzi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevp8vwjh8wzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *