شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کاربرد نایلون عریض در کشاورزی

سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 826163
استفاده از نایلون کشاورزی یا نایلون عریض کشاورزی انقلابی بزرگ در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود.
کاربرد نایلون عریض در کشاورزی
استفاده از نایلون کشاورزی یا نایلون عریض کشاورزی انقلابی بزرگ در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود. کشاورزان در گذشته ابزار لازم برای امور کشاورزی را نداشتند و با تغییرات جزئی آب و هوا از ترس خراب شدن محصول خود با مشکلات و نگرانی‌های زیادی مواجه می‌شدند. با معرفی نایلون‌های کشاورزی، آنها دیگر این مشکلات را ندارند و می‌توانند با استفاده از تکنولوژی مناسب محصولات خود را پرورش دهند و درآمد کسب کنند.
حدود 20 سال است که از نایلون عریض کشاورزی در بخش‌های مختلف کشاورزی استفاده می‌شود. کشاورزی نقش مهمی در مصرف آب و بهینه سازی منابع آب دارد. استفاده از این نایلون‌ها به افزایش بهره وری کشاورزی کمک می‌کنند. در این بررسی به طور کامل در مورد کاربرد نایلون عریض در کشاورزی صحبت می‌کنیم.

کاربرد انواع نایلون عریض در کشاورزی

نایلون عریض از نظر رنگ، ضخامت و عرض دارای انواع مختلفی است که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. یکی از راه‌های افزایش کیفیت نایلون عریض، افزایش تعداد لایه‌های آن است که باعث افزایش ضخامت می‌شود. از این نوع نایلون برای پوشش گلخانه‌ها، پرورش گیاهان مختلف مانند قارچ و پوشش قسمت‌های مختلف ساختمان‌های نیمه کاره (نایلون ساختمانی) استفاده می‌شود.
این نوع نایلون دارای خاصیت جذب اشعه مادون قرمز  (IR Absorber)است که برای جلوگیری از افت دمای گلخانه در شب استفاده می‌شود. یکی دیگر از خواصی که نایلون عریض کشاورزی دارد خاصیت ضد الکتریسیته ساکن آن است که باعث کاهش نشستن گرد و غبار روی محصول می‌شود. همچنین در محیط گلخانه عدم وجود بخار آب در پشت بام بسیار مهم است و نایلون عرض می‌تواند از ایجاد بخار جلوگیری کند.

کاربرد نایلون عریض گلخانه در کشاورزی

برای اینکه گیاهان و میوه‌ها به خوبی رشد کنند نیاز به محیطی دارند که شرایط مساعدی مانند نور کافی، رطوبت مناسب، کیفیت خاک، آبیاری کافی و استاندارد و غیره داشته باشد. بنابراین نوع گلخانه و پوششی که برای آن استفاده می‌کنید در فراهم کردن شرایط مناسب، کیفیت محصول و در نتیجه سودآوری فعالیت کشاورزی شما تاثیر بسزایی دارد.
کل فضا در گلخانه‌ها با یک پوشش خاص پوشیده شده است. این روکش می‌تواند از شیشه یا پلاستیک ساخته شود. در قدیم بیشتر گلخانه‌ها از شیشه استفاده می‌کردند اما با توجه به اینکه استفاده از روکش‌های پلاستیکی موثرتر از روکش‌های شیشه‌ای بود و هزینه کمتری داشتند، این مواد جایگزین شیشه شدند. نایلون گلخانه یکی از مهم‌ترین انواع نایلون عریض کشاورزی است.
برای ساخت یک گلخانه خوب باید پوشش گلخانه‌ای مناسبی تهیه کرد. این نوع پوشش گلخانه دارای مزایای فراوانی است و با کنترل دما، نور و رطوبت مورد نیاز گلخانه، کیفیت خوب و راندمان بالا را در تولید محصول تضمین می‌کند.

مزایای استفاده از نایلون عریض کشاورزی در پوشش گلخانه

  • عدم نیاز به گلخانه‌های پلاستیکی به اسکلت فلزی محکم و سنگین
    مقرون به صرفه بودن نسبت به گلخانه‌های شیشه‌ای
    کاهش هزینه گرمایش گلخانه‌های پلاستیکی نسبت به گلخانه‌های شیشه‌ای
    فراهم کردن نور مناسب برای گلخانه‌های پلاستیکی
    جلوگیری از عبور اشعه ماوراء بنفش
    استفاده کمتر از سموم کشاورزی
    فراهم کردن دما و گرمای بهینه برای گلخانه


بنابراین منطقی است که نایلون‌های گلخانه‌ای در نهایت جایگزین روکش‌های شیشه‌ای شوند. نایلون سه لایه برای محصولات کشاورزی مورد نیاز است. ساختار سه لایه این نایلون باعث افزایش مقاومت و طول عمر آن می‌شود. از این پلاستیک برای پوشش سقف گلخانه یا اقلام کشاورزی برای پرورش محصولات مختلف برای چندین سال استفاده می‌کنند.
از این رو تعداد لایه‌ها بسیار مهم هستند. نایلون سه لایه کشاورزی و گلخانه‌ای انواع مختلفی دارد. برخی شفاف و برخی رنگی هستند. نایلون رنگی گلخانه‌ای برای دفع اثرات مضر نور خورشید استفاده می‌شود.

کاربرد نایلون عریض مالچ در کشاورزی

نایلون مالچ یا فیلم مالچ یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین انواع نایلون عریض کشاورزی در بازار است که از پلی اتیلن تولید می‌شود. این نوع نایلون با جلوگیری از رسیدن نور به خاک از رشد علف‌های هرز جلوگیری می‌کند. قرار دادن نایلون مالچ بر روی خاک از رسیدن نور به خاک و در نتیجه از رشد علف‌های هرز جلوگیری می‌کند. مالچ نایلونی همچنین خاک را گرم نگه می‌دارد و از هدر رفتن آب اطراف ریشه گیاهان جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از نایلون عریض مالچ در کشاورزی

  • تسریع روند رشد محصولات
    کاهش میزان آبیاری
    جلوگیری از خروج مواد مغذی از خاک
    افزایش کیفیت محصولات کشاورزی
    جلوگیری از رشد علف‌های هرز
    ایجاد فضای کافی برای رشد ریشه گیاه
    جلوگیری از فرسایش خاک
مالچ نایلونی به سه دسته فیلم مالچ شفاف یا شفاف، نایلون مالچ سیاه، مالچ پلاستیک سفید و فیلم مالچ رنگی تقسیم و طبقه بندی می‌شود. عملکرد اصلی فیلم مالچ شفاف یا شفاف گرم نگه داشتن زمین و نایلون سیاه مالچ کنترل علف‌های هرز است. فیلم‌های مالچ رنگی که ترکیبی از نایلون مالچ شفاف و مشکی هستند نیز در فشرده نگه داشتن خاک و کنترل علف‌های هرز نقش موثری دارند.
مالچ پلاستیکی سفید باعث انعکاس نور خورشید پس از برخورد با آن می‌شود. خاک زیر مالچ پلاستیکی سفید معمولا خنک است. استفاده از مالچ پلاستیکی سفید بیشتر برای کشت صیفی جات استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که ضخامت مالچ‌های نایلونی تعیین کننده کیفیت و دوام آنها است.

کاربرد نایلون سیلو عریض در کشاورزی

انبارهای سیلو از قدیم الایام برای نگهداری علوفه و خوراک مورد نیاز دام استفاده می‌شده‌اند. سیلوهای غذایی در اشکال، اندازه‌ها و انواع مختلف در مزارع برای جمع آوری انواع علوفه استفاده می‌شوند. امروزه استفاده از سیلوهای پلاستیکی در بسیاری از کشورهای جهان رایج شده است. این سیلوهای پلاستیکی با نام نایلون سیلو نیز شناخته می‌شوند و برای نگهداری انواع علوفه و غلات استفاده می‌شوند.



سیلوی نایلونی یکی از انواع سیلوهایی است که برای بسته بندی علوفه استفاده می‌شود. شاید ساختن سیلاژ با نایلون غیر منطقی باشد، اما سیلاژ نایلونی با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، برای بسته بندی هر نوع علوفه ای با حفظ تمام خواص آن مناسب است.

مزایای استفاده از نایلون سیلو عریض در کشاورزی

 
  • حفظ تازگی و کیفیت علوفه بسته بندی شده
    افزایش سرعت و راحتی در جابجایی و حمل علوفه
    کاهش هزینه‌های نگهداری و سیلو کردن خوراک دام به روش سنتی
    جلوگیری از سردی و گرم شدن بیش از حد علوفه در فصول گرم و سرد
    عدم نیاز به استفاده از تجهیزات و امکانات خاص در هنگام نگهداری علوفه از طریق نایلون سیلو
سیلاژ نایلون از علوفه بسته بندی شده در برابر نور خورشید و فساد محافظت می‌کند. این نایلون‌ها با ضخامت‌های مختلف از 200 تا 400 میکرون قابل تولید هستند. سیلاژ نایلون در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. سیلاژ نایلون انواع مختلفی دارد و می‌توان آن را از نایلون کششی و نایلون پلاستیکی تولید کرد.
سیلاژ نایلون که از نایلون کششی تشکیل شده است به صورت رول و سایزهای مختلف به فروش می‌رسد. با بسته بندی علوفه در آن، سیلاژ نایلونی باعث افزایش ماندگاری محصول می‌شود. این نوع سیلاژهای نایلونی دارای مقاومت مکانیکی عالی در برابر ضربه و فشار بوده و قابلیت استفاده در چندین نوبت متوالی را دارند.
کلام آخر
در این مقاله کاربرد نایلون عریض در کشاورزی را مورد بحث قرار دادیم. این امکان را دارید نایلون مناسب را طبق نیازهای خود در صنعت کشاورزی خریداری کنید. فقط یادتان باشد، از یک فروشنده معتبر اقدام به خرید نایلون عریض کنید. کیفیت نایلون به صرفه جویی در هزینه‌های شما، دوام بالا و حفظ کیفیت محصولات کشاورزی کمک می‌کند. در نهایت با بررسی قیمت نایلون عریض کیلویی از چندین شرکت معتبر از خرید خود مطمین شوید.
https://jahannews.com/vdcd990jsyt0xf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd990jsyt0xf6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *