پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کدام ایستگاه‌ها بیشترین مسافر را دارند؟

دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 826082
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در پی استقبال روزافزون از سامانه حمل و نقل ریلی درون شهری تهران، رکورد تعداد سفر انجام شده با متروی پایتخت به بیش از ۱۰ میلیارد رسید.
کدام ایستگاه‌ها بیشترین مسافر را دارند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مسعود درستی افزود: در پایان آذر ماه ۱۴۰۱ تعداد سفرهای انجام شده با متروی تهران به رقم ۱۰میلیارد و ۶۵۶ میلیون ۱۸۹ هزار و ۱۲۴سفر رسید.

وی با بیان اینکه این رقم از ابتدای بهره برداری از متروی تهران محاسبه شده است گفت: بیشترین تعداد سفر روزانه انجام شده بعد از ایام کرونا، در روز ۵ دی ۱۴۰۱ با ۲ میلیون ۴۳۵هزار و ۳۰۸ سفر به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در خصوص ایستگاه‌های پرتردد متروی پایتخت اعلام کرد: ایستگاه‌های متروی تئاتر شهر، پانزده خرداد و شهرری به ترتیب سه ایستگاهی هستند که بیشترین مسافر را بین ۱۴۴ ایستگاه متروی تهران و حومه دارا هستند. ایستگاه‌های میدان آزادی، گلشهر و امام خمینی (ره) جایگاه های بعدی پذیرش بیشترین مسافر را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته ۶۰ هزار و ۹۱۶ حرکت قطار مسافری در متروی تهران به ثبت رسیده است تصریح کرد: تعداد حرکت های مسافری انجام شده از ابتدای بهره برداری تا پایان آذر سال جاری به ۹ میلیون ۱۰۸ هزار و ۴۹۴ حرکت رسیده است.

درستی خاطرنشان کرد: متروی تهران در چند سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش چشمگیر مسافر روبرو شد اما بعد از انجام واکسیناسیون و کمتر شدن شیوع بیماری شاهد افزایش روزانه مسافر در خطوط مترو هستیم و امیدوارم با افتتاح ایستگاه ها جدید، این ناوگان سهم بیشتری از تردد روزانه مردم را به خود اختصاص دهد.
https://jahannews.com/vdcdj90jxyt0xz6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdj90jxyt0xz6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *