پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

لندن ایران را بخاطر اعدام جاسوسش تهدید کرد

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 825826
وزیر خارجه انگلیس در واکنش به اعدام علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی این کشور، ایران را تهدید کرد.
لندن ایران را بخاطر اعدام جاسوسش تهدید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از  فارس، پس از نخست‌وزیر انگلیس، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه این کشور هم به اعدام «علیرضا اکبری» که برای لندن جاسوسی می‌کرد، واکنش نشان داد و گفت «این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند».

او در توئیتی مداخله‌جویانه نوشت: ایران یک تبعه انگلیسی را اعدام کرده است. این اقدام وحشیانه مستحق محکومیت به شدیدترین شکل ممکن است. (این اقدام) بدون پاسخ نخواهد ماند. 

خبرنگار بی‌بی‌سی هم در توئیتی خبر داد که وزارت خارجه انگلیس قصد دارد کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن را در اعتراض احضار کند. 

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس هم پیش‌تر در پیامی توئیتری به اعدام علیرضا اکبری واکنش نشان داد. او در این پیام مداخله‌جویانه ضمن ابراز ناراحتی از اعدام جاسوس انگلیس اعلام کرد «از اعدام علیرضا اکبری شهروند بریتانیایی-ایرانی در ایران متحیر شدم» و سپس مدعی شد: «این اقدامی بی‌رحمانه و بزدلانه توسط یک رژیم وحشی بود که احترامی برای حقوق بشر مردم خود قائل نیست». او در پایان این پیام، با خانواده و دوستان عامل سرویس جاسوسی لندن که به دار مجازات آویخته شد، ابراز همدردی کرد. 

صبح امروز (شنبه، ۲۴ دی) مرکز رسانه قوه قضائیه خبر داد حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد. 

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است. 

پیش‌تر هم وزارت خارجه انگلیس در واکنش به بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که از صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری خبر داد، خواستار آزادی وی شده بود. جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس هم گفته بود لندن از نزدیک این پرونده را دنبال می‌کند و خواستار عدم اعدام این جاسوس شده بود. 

وحشیانه خواندن اعدام اکبری از سوی کارفرمای او در حالی است که بر اساس اعلام وزارت اطلاعات، این فرد اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده و از مهمترین عوامل جاسوسی سرویس اطلاعاتی انگلیس در مراکز حساس و راهبردی کشور بود.
https://jahannews.com/vdcirwavqt1arv2.cbct.html
jahannews.com/vdcirwavqt1arv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه انگلیس جنایتکار در باره اعدام علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی این کشور، متهم است و نه مدعی
Iran, Islamic Republic of
هدف آمریکا و اروپای در مذاکرات هسته‌ای برای همه مشخص وروشن شده که 100 درصد فقط دخالت و مداخله در امور داخلی ایران بود
جواد
Iran, Islamic Republic of
به وزیر احمق انگلیسی برسانید بزودی بی بی سی فارسی رو درانگلیس با موشک میزنیم و هیچ غلطی نمتونید بکنید
Iran, Islamic Republic of
یعنی انتقام سخت خواهند گرفت؟؟؟!!!