جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

واکنش «سوناک» به اعدام جاسوس انگلیسی

شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 825801
نخست وزیر انگلیس در پیامی نوشت: «از اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی-انگلیسی متحیر شدم.»
واکنش «سوناک» به اعدام جاسوس انگلیسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در واکنش به اعدام "علیرضا اکبری"، جاسوس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس در توییتی نوشت: «از اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی-انگلیسی متحیر شدم.»

وی در ادامه مدعی شد: «این یک اقدام بی رحمانه و بزدلانه بود که توسط یک رژیم و بدون احترام به حقوق بشر مردم خود انجام شد. یاد من با دوستان و خانواده علیرضا است.»

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حکم علیرضا اکبری، فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی ـ انگلیسی که به‌اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به‌ازای دریافت دستمزد به‌مبالغ 1.805.000 یورو، 265.000 پوند انگلیس و 50.000 دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

بر اساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به‌نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI6 و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به‌گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان‌دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به وی بوده است.
https://jahannews.com/vdcbgsbw8rhb5wp.uiur.html
jahannews.com/vdcbgsbw8rhb5wp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جاسوسی انگل ستان از کشور ما بزدلانه نیست ؟ خدایا کی میشه این روباه پیر پلید رو از روی زمین محو کنی؟
Iran, Islamic Republic of
وقاحت این روباه پیر تا جایی است که رسما و علنا از جاسوس خودش حمایت می کنه
Iran, Islamic Republic of
سفارت انگل اِستانو گل بگیرید، سفیر گوسالشم با لگد بندازید بیرون.
مرگ بر انگل ایس!