جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

ایران مهم‌ترین منبع کمک امنیتی به روسیه است

جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب: 825736
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری مدعی شد ایران مهم‌ترین منبع کمک‌های امنیتی به روسیه است.
ایران مهم‌ترین منبع کمک امنیتی به روسیه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در نشست خبری شامگاه پنجشنبه از روابط میان ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد و گفت که آمریکا این رابطه را به دقت تحت نظر دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار که مدعی شده بود ایران تسلیحات به روسیه صادر می‌کند گفت: «ارزیابی کلی ما تغییر نکرده. ایران همچنان مهم‌ترین منبع کمک‌های امنیتی به روسیه است. رابطه رو به رشدی بین ایران و روسیه وجود دارد که در ماه‌های گذشته و حتی در افق زمانی طولانی‌تر عمیق شده است.»

او در ادامه گفت: «ما به دقت در حال نظاره هستیم. کماکان درباره ارسال این جنگ‌افزار‌ها ابراز نگرانی می‌کنیم، چون می‌دانیم که این فناوری‌ها، علی‌رغم آنچه ممکن است از تهران یا مسکو بشنویم، قرار است یک کار انجام دهند و آن هم کشتن اوکراینی‌ها است؛ این تسلیحات قرار است به کشور اوکراین صدمه وارد کنند و در بسیاری از موارد زیرساخت‌های شهری این کشور را تخریب کنند.»

این ادعا‌های آمریکا در حالی است که رئیس جمهور اسلامی ایران روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهور فدراسیون روسیه، بر آمادگی ایران برای نقش‌آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین تاکید کرد.

غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعا‌هایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می‌کند. آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی را مطرح کرد و پس از آن از انتقال احتمالی موشک‌های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ مطرح کرده است.
https://jahannews.com/vdcipwavqt1ary2.cbct.html
jahannews.com/vdcipwavqt1ary2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رابطه ایران و روسیه به امریکا چه ارتباطی داره
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اونها فضول همه هستند فكر مي كنند هنوز هم ابر قدرت هستند و در امور ديگران دخالت مي كنند كي با كي ارتباط داشته باشد و يا با كي نداشته باشد بايد مثل دهه شصت و هفتاد ميلادي از اونها اجازه بگيره
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
یک خبرنگار که مدعی شده بود ایران تسلیحات به روسیه صادر می‌کند!!
تا چشم شما كور بشه از حدقه بزنه بيرون مي بينيد كه با وجود همه تحريمها و كارشكني ها و توطئه هاي شما ايراني كه در اوايل انقلاب سيم خار دار هم نداشت الان قدرت اول منطقه بلحاظ سياسي و دفاعي شده و همه به دنبال خريد تجهيزات نظامي و دفاعي از ايران هستند.