جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

پیش‌بینی شهید کاوه نبیری از محل شهادتش

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 825544
او همواره معتقد بود سرنوشت جنگ در شلمچه معلوم می‌شود و می‌گفت: پای اعلامیه شهادت ما می‌نویسند «محل شهادت شلمچه».
پیش‌بینی شهید کاوه نبیری از محل شهادتش
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، کاوه نبیری در سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. وی بعد از انقلاب در پاک‌سازی شهر‌های بانه، سردشت، مریوان و پاوه حضوری فعال داشت.

پس از پاک‌سازی کردستان از نیرو‌های ضدانقلاب، به جبهه‌های جنوب رفت. در عملیات‌های پیروز فتح‌المبین و بیت‌المقدس، در سمت فرمانده گروهان، نقش بسیار مؤثری داشت.

توان فرماندهی، شجاعت، روحیه قوی، تقوی و قدرت برنامه‌ریزی از ویژگی‌های بارزش بود. نظرات نبیری همیشه کارساز بود. اخلاص و صداقت کودکانه، شجاعت جوانان و تدبیر و دوراندیشی پیران را یکجا داشت.

او در عملیات والفجر مقدماتی عضو واحد عملیات لشکر علی بن ابیطالب (ع) بود و پس‌ازآن، در سمت فرماندهی گردان علی بن ابیطالب (ع) در کنار نیرو‌های عاشق بسیجی فعالیتی چشمگیر داشت.

خاطره رشادت‌های او در عملیات خیبر، در جزایر مجنون، هنوز در ذهن هم‌رزمانش می‌درخشد. در عملیات بدر، در واحد عملیات لشکر ۱۷ نقش‌آفرینی نمود.

 در عملیات‌های والفجر ۸ و کربلای ۴ و ۵ نیز در سمت فرمانده تیپ، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب، نقش بسزایی در پیروزی‌های رزمندگان داشت.

او همواره معتقد بود سرنوشت جنگ در شلمچه معلوم می‌شود و می‌گفت: پای اعلامیه شهادت ما می‌نویسند «محل شهادت شلمچه».

کاوه نبیری به دلیل تسلط بر زبان عربی، مدتی در منطقه بعلبک لبنان، کنار رزمندگان فلسطینی بود. او تا پیش از شهادت، پنج بار مجروح شد.

تحمل درد با لب خندان
روز سوم عملیات بدر، او را دیدند که با لب خندان، چفیه‌اش را به دو طرف صورت گرفته است. پس از پرس‌وجو مشخص شد که هر دو طرف صورتش ترکش خورده است.

در عملیات والفجر ۸ هم به‌سختی مجروح شد. در عملیات کربلای ۱، عصابه‌دست، به منطقه بازگشت. در عملیات کربلای ۵، درحالی‌که فقط سه روز از آغاز نبرد می‌گذشت (۲۱ دی‌ماه ۱۳۶۵) و صحنه نبرد به‌شدت ملتهب بود، به آرزویش رسید و آسمانی شد.
https://jahannews.com/vdcfjtdcjw6d0ta.igiw.html
jahannews.com/vdcfjtdcjw6d0ta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

آنهایی که شهید شدند، آنهایی که شهید داده‌اند، در راه خدا رفته‌اند و در راه خدا بوده‌اند،
و خدا می‌داند چه تاجی به سر اینها ـ بالفعل ـ گذاشته شده، ولو بعضی‌ها نمی‌بینند مگر بعد از اینکه از این نشأت بروند.

بعضی‌ها هم که اهل کمالند، شاید در همین‌جا ببینند که «فلان» بر سرش تاج است، «فلان» بر سرش تاج نیست!!

مقصود، شهادتِ نزدیکان انسان، خودش یک کرامتی از خداست.
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و یادش گرامی .( بچه شیر اراکی)