جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

دو برادری که اولین شهیدان فاطمیون شدند

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 825367
۲برادر برای اعزام به سوریه هویت خود را تغییر دادند و از طریق لشکر فاطمیون راهی دفاع از حرم شدند؛ این ۲ نفر در ماهیت پسرخاله‌ها با تک‌تیراندازیشان خواب را از داعش گرفته بودند.
دو برادری که اولین شهیدان فاطمیون شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ ۲ برادر مشهدی بودند و دو رفیقی که نمی‌شد آن‌ها را از هم جدا کرد.

مصطفی طلبه و خادم امام رضا (ع) بود و ۲ فرزند داشت و مجتبی مجرد بود و دانشجوی رشته حقوق.

هر ۲ می‌خواستند مدافع حرم بشوند و باهم برنامه‌ریزی کرده بودند تا مادر را برای رفتن به سوریه راضی کنند.

عنایت حضرت زهرا (س)

در ایامی که مصطفی و مجتبی به دنبال راهی برای رضایت گرفتن از مادر می‌گشتند، مادرشان که از این مسأله بی‌خبر بود، خواب حضرت زهرا (س) و فرزندان ایشان را می‌بیند که مهمان منزلشان شده‌اند.

بانوی دو عالم به مادر آقا مصطفی و آقا مجتبی می‌فرمایند: «برای ظهور مهدی (عج) ما دعا کنید».

مادر در خواب متعجب می‌شود که چرا حضرت زهرا (س) به ایشان عنایت کرده‌ است و بعد از بیدار شدن با خود می‌گوید که منظور حضرت فاطمه (س) چه بوده و چرا به خوابم آمده‌اند.

پدری به نام جمعه خان!

برادران برای اینکه بتوانند از طریق لشکر فاطمیون اعزام شوند، خودشان را پسرخاله معرفی کرده بودند.

یعنی مادرشان با نام (سکینه نوری) خاله مصطفی (بشیر زمانی) و مادر مجتبی (جواد رضایی) بود. اسم پدرشان را هم گذاشته بودند جمعه خان!

به همین خاطر مستند «بچه زرنگ» در هفتمین قسمت خود که امروز دوشنبه ۱۹ دی روانه آنتن می‌شود به نحوه اعزام این برادرها در قالب پسرخاله‌ها می‌پردازد.

این بخش از مستند به کارگردانی داوود مرادیان قصه اعزام اولین برادران شهید مدافع حرم در محل خانه شهید که یکی از لوکیشن‌های اصلی تصویر شده است، روایت می‌کند.

 محوریت داستان این سریال درباره هشت نفر از مدافعان حرم شهر مشهد است که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند.

مستند درام «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند شنبه تا چهارشنبه ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

درباره این شهیدان بیش‌تر بدانید

شهید مصطفی بختی در پنجم مردادماه سال ۱۳۶۱ در مشهد به دنیا آمد، مجتبی برادرش نیز در ۱۲ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ به دنیا آمد، آن‌ها همزمان در ۲۲ تیرماه سال ۱۳۹۴ در تدمر سوریه به شهادت رسیدند، شهید مجتبی در لحظه شهادت ۲۷ ساله و شهید مصطفی ۳۳ ساله بودند.

از آقا مصطفی ۲ فرزند دختر به یادگار مانده است.
https://jahannews.com/vdciqwavyt1arp2.cbct.html
jahannews.com/vdciqwavyt1arp2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رحمت و رضوان خدا بر شما و خانواده ی محترمتان باد
برای ما هم دعا کنید،برای عاقبت بخیری با شهادت
اللهم عجل لولبک الفرج
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
Iran, Islamic Republic of
اینها که عاقبت بخیر شدند کاش دست ما را بگیرند و دعا و شفاعت مان کنند اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم