دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

توصیه‌های پلیس درباره چک

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 825352
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: هنگام ثبت چک های صادره و دريافتی توسط خريدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هويت و اصالت سنجي چک دقت لازم را داشته باشید.
توصیه‌های پلیس درباره چک
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبداله چولکی با اعلام جزئیات خبری مبنی بر  کلاهبرداری از طریق خرید و فروش و ارائه چک به ارزش ۳۸ هزار میلیارد تومان و در پی آن دستگیری سایر اعضای این شبکه در استان مازندران ضمن توصیه به شهروندان اظهار کرد: هنگام ثبت چک هاي صادره و دريافتی توسط خريدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی قبل از انجام معامله به منظور احراز هويت و اصالت سنجی چک دقت لازم را داشته باشید.
وی افزود: تا جایی که امکان دارد از دریافت چک های صیاد سنوات گذشته که الزامی به ثبت آنها در سامانه بانک مرکزي وجود ندارد خودداری شود و دارندگان اینگونه چک ها نیز هرچه سریعتر نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.

 معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در هنگام مراجعه به بانك ها به هيچ وجه چك خود را كه شامل اطلاعات بانكی شما است به افراد ناشناس نشان ندهيد، گفت: مراقب كسانی كه پيشنهاد دريافت چك شما به هر بهانه و پرداخت بهاي آن را به صورت نقدي دارند باشيد زيرا ممکن است پس از دریافت چك و سپس افزایش رقم آن از شما سوء استفاده شود.

وی تاکید کرد: بهتر است کليه معاملات کلان خود را که با دريافت چک صورت می‌گيرد، در ساعت کاري بانک ها انجام تا امکان استعلام چک هاي دريافتی و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.

سرهنگ چولکی خاطرنشان کرد: هيچ گاه چکی را که اعتبار و اصالت آن را از بانک استعلام کرده‌ايد به طرف معامله خود برنگردانيد زيرا ممکن است در فرصتي مناسب چک اصيل را با چک جعلی تعويض کند.

وی با شاره به اینکه از صدور چک سفید امضا به هر دلیلی خودداری کنید، همچنین گفت: كارمندان بخش امور مالی شركت ها و كارخانه ها نیز بايد مراقب باشند تا به صورت تلفني اطلاعات بانكي(ميزان موجودي، شماره سريال و تعداد چك های پاس نشده و…) محل كار را به هر دلیلی انتقال ندهند که خدای نکرده این اطلاعات به دست افراد کلاهبردار و جاعلان بیفتد.
https://jahannews.com/vdccppq4i2bqi18.ala2.html
jahannews.com/vdccppq4i2bqi18.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *